Stránka 2 z 3

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:24
od Vašátor
Sašo, nikdo nic jednodušše přepisovat nemusí. Jen se divím, že mě toto nenapadlo již dříve :-). Defakto jsme podobné zkoušky dělaly na starých Jawách ... jen už je to strašně dlouho a hlava je děravá.

Díky za typa :wink: , zítra odzkouším.

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:27
od Marek
Saša to napsal pěkně, nemá cenu to přetlumočovat.

Odpojování válců je základní metoda, pak můžeš hledat vůle. Nicméně ať už najdeš cokoli, stejně Tě rozborka motoru nemine (nebo to přivez a uděláme ho u mě).

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:33
od Vašátor
Já si pořád nemůžu pomoct, ale přijde mi, že to klepe poloviční rychlostí než jsou otáčky. Jenže mě vůbec nenapadá, co by tam ještě mohlo klepat. Možná je to jen můj pocit ...

Každopádně zítra po zkoušce z ruštiny :-) na to vlítnu, poodpojuju káble, zkusím Sašův test "šroubovákem" a uvidíme.
Marku, dík za nabídnutou pomoc, pokud to bude závažnějšího charakteru - tudíž na rozborku motoru, uvítal bych Tvoji pomocnou ruku. Ne že bych to již nedělal, ale už je to dlouho a nerad bych něco zku* či zanedbal.

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:48
od Marek
Jestli máš pocit, že klepání je od ventilů, zkus prohlédnout kulové dosedací plochy na seřizovacích šroubech a rovněž kulová vybrání ve vahadlech. Někde to tam může být nakopnuté, třeba důsledkem dlouhodobého jezdění na velkých vůlích ventilů (vahadlo mohlo odskakovat a poškodit to). Jestli to dělá jen jedno vahadlo, nebude problém to vyměnit.

Nebo máš velké vůle na ventilech i přesto, že jsi je seřídil stejně jako na jiných motorech.

Měl jsem svého času tentýž problém - seřídil jsem vůle ventilů a motor přesto klepal. Tak jsem je seřídil o pět stovek méně a bylo po kraválu - v tu ránu šepot květin.

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:53
od Štěpán
Jedna zkušenost z oživování motoru před lety.
Byli seřízený všechny ventily měrkou a podotýkam, že správně. Po nastartování motor rachotil hůř než traktor. Tak přišel otec z práce. Strkal měrku a všude to bylo dobrý, pak se namích, měrku zahodil do kufru a začal seřizovat ventily na cit podle sluchu a vůle, jak hejbal vahadlama nahoru a dolu. Po seřízení a nastartování byl motor jako novej. Mimochodem motor prodělal před prvním oživením komplet GO.
Zkus to zahejbat vahadlem nahoru a dolů, jestli tam není nápadně velká vůle, oprot ostatním. Já osobně seřizují vůli od té doby ručně na cit bez měrek. ( platí pro motory LADA 2101 - 2107 )

Napsal: úte kvě 06, 2008 14:56
od Štěpán
Marek píše:
Měl jsem svého času tentýž problém - seřídil jsem vůle ventilů a motor přesto klepal. Tak jsem je seřídil o pět stovek méně a bylo po kraválu - v tu ránu šepot květin.
V podstatě jsme se schodli... :D

Napsal: úte kvě 06, 2008 15:06
od Vašátor
Dosedací plochy na vahadlech skontroluju - je fakt, že když jsem tomu seřizoval ventily před 14ti dnama, vůle tam byla jako na traktoru.

Na špatně nastavenou ventilovou vůli bych to ale neviděl. Ventily jsem šteloval před 14ti dny na těsnou 0,15 sací, volnější 0,15 výfuk. Poté se motor dosti stišil, nicméně zvuk dieselu přetrvával i nadále. Proto jsem po týdnu vůle překontroloval a byly v pořádku. Po výměně lehce přidřené vačky jsem všechny vůle seřídil na těsnou 0,15. Hned po nastartování však byl opět slyšet klepající zvuk. Jen jsem blbec přitom taky mohl oddělat vahadla a skontrolovat kulové dosadací plochy....

Napsal: stř kvě 07, 2008 11:19
od Ondra 07
Zkus vyjet benzin a natankovat plnou nafty... treba transmutoval na naftaka... Uvidis jak ti stoupne kroutak, ty seriovy 1,9 TDI maji pry (jedna pani povidala) pres 300Nm, (nekde jsem tu tenhle zblept zahlidl) skoro jako RS Oktavia. :P

Napsal: stř kvě 07, 2008 20:29
od Vašátor
Tak jsem na to dnes koukal a přišel jsem na toto:
- při odpojování jednotlivých válců žádná změna
- při zatlačení šroubovákem na píst, kdy byl píst těsně za HU, jsem žádnou vůli necítil
- při použití šroubováku jako stetoskopu jde nejvíce klepání slyšet přímo od vačky, u přechodu hlava-blok je již klepaní o znatelně slabší.

Jelikož je vačka nová (a poctivě před montáží promazaná), nepředpokládám, že by se během jednoho nastartování přidřela a začala klepat ... tudíž jsem vyndal vahadla, kulové dosadací plochy štelovacích šroubů odfotil a potřeboval bych znát názor někoho, kdo toto již řešil. :)

Napsal: stř kvě 07, 2008 20:36
od Jelen
Jen nápad: projevuje se ten zvuk při startování, nebo při běhu? Kdyby už při startování, zkus s motorem zatočit starterem bez těch vahadel a uvidíš, jestli to bude mlátit, nebo ne.

Napsal: stř kvě 07, 2008 20:49
od Marek
Těm seřizovacím šroubům pravděpodobně nic není.

Zkus seřídit vůle ventilů na méně než 0,15 mm. Já jsem vždycky ladil ventily tak, že měrka téměř neprošla, musel jsem ji mezi vahadlo a vačku nacpat pomocí viklavých pohybů do stran a zpět při vytahování zvonila. A nebyl problém..........

Napsal: stř kvě 07, 2008 21:05
od Vašátor
Marek píše: Zkus seřídit vůle ventilů na méně než 0,15 mm. Já jsem vždycky ladil ventily tak, že měrka téměř neprošla, musel jsem ji mezi vahadlo a vačku nacpat pomocí viklavých pohybů do stran a zpět při vytahování zvonila. A nebyl problém..........
Takto jsem to dělal naposled a přesto zvuk neustal. Měrku mám 1cm a prošla až když jsem vahadlem dosti kejval, přičemž dosti zvonila až jsem ji skoro zlomil.

Poklepávání jde slyšet až když se motor nastartuje. Ono to po výměně vačky už není tak hrozný. Ale po otevření kapoty tam pořád něco slyšet je ... takový t-t-t-t-t-t-t-t-t-t

Jak by vypadal takový poškozený seřizovací šroub?

V neděli ještě skontroluju pořádně vahadla. Každopádně žádný drážky na ploše k vačce nejsou. Dnes už jsem na ně kouknout pořádně nestihnul, musel jsem mazat pryč.

Napsal: čtv kvě 08, 2008 01:16
od Saša
Po zvětšení 200% tam vidím kužel u některých seřizovacích šroubu na horní polovině kulové plochy . To může spůsobovat "posouvání" vahadla v ose kolmé na "vačici" a tím generovat ten zvuk . Chce to ale vidět na "živo"

Napsal: čtv kvě 08, 2008 10:20
od Marek
Saša píše:Po zvětšení 200% tam vidím kužel u některých seřizovacích šroubu na horní polovině kulové plochy . To může spůsobovat "posouvání" vahadla v ose kolmé na "vačici" a tím generovat ten zvuk . Chce to ale vidět na "živo"

To by mohlo být ono (pravdou je, že jsem si ty obrázky nezvětšoval).

Napsal: čtv kvě 08, 2008 11:52
od Vašátor
Na většině seřizovacích šroubů lehký kužel opravdu je.

Zkusím je vyměnit a uvidíme. Doma bych ve své ND skříni nějaký mít měl :)