Diesel zvuk motoru 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Sašo, nikdo nic jednodušše přepisovat nemusí. Jen se divím, že mě toto nenapadlo již dříve :-). Defakto jsme podobné zkoušky dělaly na starých Jawách ... jen už je to strašně dlouho a hlava je děravá.

Díky za typa :wink: , zítra odzkouším.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Saša to napsal pěkně, nemá cenu to přetlumočovat.

Odpojování válců je základní metoda, pak můžeš hledat vůle. Nicméně ať už najdeš cokoli, stejně Tě rozborka motoru nemine (nebo to přivez a uděláme ho u mě).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já si pořád nemůžu pomoct, ale přijde mi, že to klepe poloviční rychlostí než jsou otáčky. Jenže mě vůbec nenapadá, co by tam ještě mohlo klepat. Možná je to jen můj pocit ...

Každopádně zítra po zkoušce z ruštiny :-) na to vlítnu, poodpojuju káble, zkusím Sašův test "šroubovákem" a uvidíme.
Marku, dík za nabídnutou pomoc, pokud to bude závažnějšího charakteru - tudíž na rozborku motoru, uvítal bych Tvoji pomocnou ruku. Ne že bych to již nedělal, ale už je to dlouho a nerad bych něco zku* či zanedbal.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jestli máš pocit, že klepání je od ventilů, zkus prohlédnout kulové dosedací plochy na seřizovacích šroubech a rovněž kulová vybrání ve vahadlech. Někde to tam může být nakopnuté, třeba důsledkem dlouhodobého jezdění na velkých vůlích ventilů (vahadlo mohlo odskakovat a poškodit to). Jestli to dělá jen jedno vahadlo, nebude problém to vyměnit.

Nebo máš velké vůle na ventilech i přesto, že jsi je seřídil stejně jako na jiných motorech.

Měl jsem svého času tentýž problém - seřídil jsem vůle ventilů a motor přesto klepal. Tak jsem je seřídil o pět stovek méně a bylo po kraválu - v tu ránu šepot květin.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jedna zkušenost z oživování motoru před lety.
Byli seřízený všechny ventily měrkou a podotýkam, že správně. Po nastartování motor rachotil hůř než traktor. Tak přišel otec z práce. Strkal měrku a všude to bylo dobrý, pak se namích, měrku zahodil do kufru a začal seřizovat ventily na cit podle sluchu a vůle, jak hejbal vahadlama nahoru a dolu. Po seřízení a nastartování byl motor jako novej. Mimochodem motor prodělal před prvním oživením komplet GO.
Zkus to zahejbat vahadlem nahoru a dolů, jestli tam není nápadně velká vůle, oprot ostatním. Já osobně seřizují vůli od té doby ručně na cit bez měrek. ( platí pro motory LADA 2101 - 2107 )
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Marek píše:
Měl jsem svého času tentýž problém - seřídil jsem vůle ventilů a motor přesto klepal. Tak jsem je seřídil o pět stovek méně a bylo po kraválu - v tu ránu šepot květin.


V podstatě jsme se schodli... :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Dosedací plochy na vahadlech skontroluju - je fakt, že když jsem tomu seřizoval ventily před 14ti dnama, vůle tam byla jako na traktoru.

Na špatně nastavenou ventilovou vůli bych to ale neviděl. Ventily jsem šteloval před 14ti dny na těsnou 0,15 sací, volnější 0,15 výfuk. Poté se motor dosti stišil, nicméně zvuk dieselu přetrvával i nadále. Proto jsem po týdnu vůle překontroloval a byly v pořádku. Po výměně lehce přidřené vačky jsem všechny vůle seřídil na těsnou 0,15. Hned po nastartování však byl opět slyšet klepající zvuk. Jen jsem blbec přitom taky mohl oddělat vahadla a skontrolovat kulové dosadací plochy....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Zkus vyjet benzin a natankovat plnou nafty... treba transmutoval na naftaka... Uvidis jak ti stoupne kroutak, ty seriovy 1,9 TDI maji pry (jedna pani povidala) pres 300Nm, (nekde jsem tu tenhle zblept zahlidl) skoro jako RS Oktavia. :P
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem na to dnes koukal a přišel jsem na toto:
- při odpojování jednotlivých válců žádná změna
- při zatlačení šroubovákem na píst, kdy byl píst těsně za HU, jsem žádnou vůli necítil
- při použití šroubováku jako stetoskopu jde nejvíce klepání slyšet přímo od vačky, u přechodu hlava-blok je již klepaní o znatelně slabší.

Jelikož je vačka nová (a poctivě před montáží promazaná), nepředpokládám, že by se během jednoho nastartování přidřela a začala klepat ... tudíž jsem vyndal vahadla, kulové dosadací plochy štelovacích šroubů odfotil a potřeboval bych znát názor někoho, kdo toto již řešil. :)
Přílohy
01.jpg
Naposledy upravil(a) Vašátor dne úte kvě 13, 2008 23:20, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jen nápad: projevuje se ten zvuk při startování, nebo při běhu? Kdyby už při startování, zkus s motorem zatočit starterem bez těch vahadel a uvidíš, jestli to bude mlátit, nebo ne.
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Těm seřizovacím šroubům pravděpodobně nic není.

Zkus seřídit vůle ventilů na méně než 0,15 mm. Já jsem vždycky ladil ventily tak, že měrka téměř neprošla, musel jsem ji mezi vahadlo a vačku nacpat pomocí viklavých pohybů do stran a zpět při vytahování zvonila. A nebyl problém..........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marek píše:Zkus seřídit vůle ventilů na méně než 0,15 mm. Já jsem vždycky ladil ventily tak, že měrka téměř neprošla, musel jsem ji mezi vahadlo a vačku nacpat pomocí viklavých pohybů do stran a zpět při vytahování zvonila. A nebyl problém..........


Takto jsem to dělal naposled a přesto zvuk neustal. Měrku mám 1cm a prošla až když jsem vahadlem dosti kejval, přičemž dosti zvonila až jsem ji skoro zlomil.

Poklepávání jde slyšet až když se motor nastartuje. Ono to po výměně vačky už není tak hrozný. Ale po otevření kapoty tam pořád něco slyšet je ... takový t-t-t-t-t-t-t-t-t-t

Jak by vypadal takový poškozený seřizovací šroub?

V neděli ještě skontroluju pořádně vahadla. Každopádně žádný drážky na ploše k vačce nejsou. Dnes už jsem na ně kouknout pořádně nestihnul, musel jsem mazat pryč.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Po zvětšení 200% tam vidím kužel u některých seřizovacích šroubu na horní polovině kulové plochy . To může spůsobovat "posouvání" vahadla v ose kolmé na "vačici" a tím generovat ten zvuk . Chce to ale vidět na "živo"
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Saša píše:Po zvětšení 200% tam vidím kužel u některých seřizovacích šroubu na horní polovině kulové plochy . To může spůsobovat "posouvání" vahadla v ose kolmé na "vačici" a tím generovat ten zvuk . Chce to ale vidět na "živo"



To by mohlo být ono (pravdou je, že jsem si ty obrázky nezvětšoval).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Na většině seřizovacích šroubů lehký kužel opravdu je.

Zkusím je vyměnit a uvidíme. Doma bych ve své ND skříni nějaký mít měl :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“