Stránka 2 z 29

Napsal: úte dub 15, 2008 20:10
od radek mb
zelvotron píše:To klepání asi nebude normální, mě to nedělá, to by mohli dělat třeba i čepy.
Ne,to jsou křivé kotouče.Nikdy jindy mi to neklepe a je to v pohodě,pouze při brždění.Navíc mi tořekl už sám Nedbal,když jsem to u něj kupoval,že ty kotouč jsou křivé.Tak mu věřím a zvykl jsem si na to,nicméně třeba sestra,která s tím jezdí nyní,byla ze začátku dost vyjukaná :koko:

Napsal: úte dub 15, 2008 20:13
od Nulašestka
Zvlněný kotouče nepodceňuj, na Fordu mi je kvůli tomu museli vyměnit, byly po hraně namodralý. Doporučoval bych neotálet s řešením, jednou jsem s tím musel víc brzdit ze 140 km/h a auto se mi rozkmitalo že mi byl jeden pruh na dálnici málo, už jsem se viděl jak letím přes svodidla, fuj. :confused1:

Napsal: úte dub 15, 2008 20:15
od zelvotron
Jo takhle, já myslel že si je měnil přímo ty a že klepou, tak to pak jo. Jinak oni ty čepy se ani nijak moc kromě toho klepání do volantu při brzdění projevovat nemusí.

Napsal: úte dub 15, 2008 20:24
od radek mb
Zatím potom nepátrám,budu se řídit Tavriho heslem "jezdit za co nejmenší náklady",i když jsem na to pořídil hliníky,ale budiž...

Napsal: úte dub 15, 2008 20:47
od tavri
Klepání dělají kotouče. Ty původní ruské mají hrubší rastr drážkování. Proto jsem je hned po koupi vyměnil. Nedbal to prý měnil u aut ještě v záruce.
Jó to byly časy, kdy jsem Ladu hýčkal :-) Ty údajně české z Koněvovky (1200 za kus) jsou OK dodnes.
Nicméně ty původní jsem nechal od soustružníků slíznout a až jednou ty nynější sjedu na minimum, tak je tam frnknu. Je možné, že se toho Lada nedožije.

Napsal: úte dub 15, 2008 21:24
od Raduz
Já když koupil Láďu tak mi přišlo, že oproti Favoušovi to vůbec nebrzdí, ale pak jsem si uvědomil, že to bude jiná váhová kategorie. A dorazil to prodávající když mi řekl že je brzdovka PŮVODNÍ, tzn.5 let stará. :roll:

Napsal: úte dub 15, 2008 21:32
od tavri
Nutno zde Ladu pochválit, že brzdy na ní jsou prakticky bezúdržbové. Třmeny fungují, pístky se nezadírají, stejně tak vzadu válečky. Žádné problémy, pakny jsou původní a stále dobré. Očistil jsem to jenom szchým štětcem a hadrem otřel buben. Vepředu kotouče lehce srazil pilníkem hrany, to aby si polojeté destičky sedly...
Kapalinu mění poctivě, po 2 letech, což mi teď připomnělo, že ten čas je opět zde. :roll:

Napsal: úte dub 15, 2008 21:41
od Raduz
Tavrimu musím trochu oponovat, pakny po 75tis byly železo na buben a měnil jsem radši i bubny, byly vydřený. :roll: Vono se to přidřelo trochu v lanovodech od ručky a proto se to asi vydřelo jak to nedobře odbržďovalo. :oops: Chce to prostě mazat i brzdy-lanovody. :D

Napsal: úte dub 15, 2008 22:16
od Jiri
stará brzdovka není příčinou to¨ho že to málo brzdí . brzdí to málo protože je to tak udělaný:-)
ne že by posilavač neměl sílu ..a nedokázal zablokovat přední kola...ale nástup brzdné síly je pomalý a pri sešlápnutí brzdového pedálu je reakce brzd pomalá ......
ona i ručka moc nebrzdí.. otočit ladu na ručku jde jen na sněhu a ledu ... krabice měly lano od ručky tažený přes kladku a desítka to má přímo...přitom se převodový poměr nijak podstaně nezměnil.

Napsal: stř dub 16, 2008 05:46
od Erik
Brzdovku mám měněnou v roce 2006, na kotouče mi koukali vloni na Mělníku a říkali, že jsou v pohodě. Je pravda to, co říká radek mb, na 21061 z roku 1984 brzdy brzdily. Nebyly tak ostré, jako třeba na Š120, ale když se na ně pořádně hamtlo, tak opravdu zabrzdily a nikdy mi takhle nezvadly. No nic, to pořešíme. Když bych měl parafrázovat Básníky, tak jediná Lada desítkové řady, která dobře brzdí je ta, kterou nemáte. :) Zajímalo by mě, jak je na tom Kalina.
Budu následovat Skalouše, Jiřího.....

Napsal: stř dub 16, 2008 06:54
od Skalouš
Původní ruské kotouče jsem měnil po 15tkm. Zvlnili se a řízení kmitalo. Vadilo mi to ale špíš z hlediska komfortu uživatele. Vadilo mi, že se mi při brždění klepou ruce na volantu. Z hlediska brzdného účinku se mi pak nezdál větší rozdíl. Ale vím, že tohle je těžké objektivně zhodnotit....

Napsal: stř dub 16, 2008 08:02
od zelvotron
Souhlas se Skaloušem, ono to porovnávání asi bude dost subjektivní, zvlášť, když ste třeba s tím druhým autem dýl nejeli, tak si řikáte jak to krásně brzdilo a kdybyste do toho teď sedli, tak zjistíte, že to brzdí stejně naprd jako 2111 :D
Kdyby se třeba někomu chtělo najít v nějakejch ruskejch testech třeba na zr.ru nebo autoreview.ru brzdný dráhy bylo by to nejlepčí ;)

Napsal: stř dub 16, 2008 15:18
od plavec
Raduz píše:Já když koupil Láďu tak mi přišlo, že oproti Favoušovi to vůbec nebrzdí, ale pak jsem si uvědomil, že to bude jiná váhová kategorie. A dorazil to prodávající když mi řekl že je brzdovka PŮVODNÍ, tzn.5 let stará. :roll:
Přesně tak, přesedlal jsem taky z favorita a to jak lada brzdí byl taky propadák.

Napsal: stř dub 16, 2008 15:19
od Green
Mám dotaz,jakou brzdovou kapalinu používáte?Mám DOT -3,tak nevím jestli ji můžu použít na trochu dolití.Jinak mi 111ka brzdí zatím dobře i na delších cestách.

Napsal: stř dub 16, 2008 15:27
od zelvotron
Já teda nevím co tím pořád máte, mě to brzdí teda určitě líp než favorit :!:

Green: Patří tam DOT 4, příde na to za jak dlouho chceš tu brzdovku měnit a jak moc jezdíš, tzn, kdyby si to třeba měnil za čtvrt roku a neplánoval výlet do Alp, (taky záleží kolik tam potřebuješ dolejt)...tak já bych to tam asi frknul, ... nevim, to si ale musí každej rozmyslet za sebe :)