Stránka 2 z 29
Napsal: úte dub 15, 2008 20:10
od radek mb
zelvotron píše:To klepání asi nebude normální, mě to nedělá, to by mohli dělat třeba i čepy.
Ne,to jsou křivé kotouče.Nikdy jindy mi to neklepe a je to v pohodě,pouze při brždění.Navíc mi tořekl už sám Nedbal,když jsem to u něj kupoval,že ty kotouč jsou křivé.Tak mu věřím a zvykl jsem si na to,nicméně třeba sestra,která s tím jezdí nyní,byla ze začátku dost vyjukaná
Napsal: úte dub 15, 2008 20:13
od Nulašestka
Zvlněný kotouče nepodceňuj, na Fordu mi je kvůli tomu museli vyměnit, byly po hraně namodralý. Doporučoval bych neotálet s řešením, jednou jsem s tím musel víc brzdit ze 140 km/h a auto se mi rozkmitalo že mi byl jeden pruh na dálnici málo, už jsem se viděl jak letím přes svodidla, fuj.
Napsal: úte dub 15, 2008 20:15
od zelvotron
Jo takhle, já myslel že si je měnil přímo ty a že klepou, tak to pak jo. Jinak oni ty čepy se ani nijak moc kromě toho klepání do volantu při brzdění projevovat nemusí.
Napsal: úte dub 15, 2008 20:24
od radek mb
Zatím potom nepátrám,budu se řídit Tavriho heslem "jezdit za co nejmenší náklady",i když jsem na to pořídil hliníky,ale budiž...
Napsal: úte dub 15, 2008 20:47
od tavri
Klepání dělají kotouče. Ty původní ruské mají hrubší rastr drážkování. Proto jsem je hned po koupi vyměnil. Nedbal to prý měnil u aut ještě v záruce.
Jó to byly časy, kdy jsem Ladu hýčkal
Ty údajně české z Koněvovky (1200 za kus) jsou OK dodnes.
Nicméně ty původní jsem nechal od soustružníků slíznout a až jednou ty nynější sjedu na minimum, tak je tam frnknu. Je možné, že se toho Lada nedožije.
Napsal: úte dub 15, 2008 21:24
od Raduz
Já když koupil Láďu tak mi přišlo, že oproti Favoušovi to vůbec nebrzdí, ale pak jsem si uvědomil, že to bude jiná váhová kategorie. A dorazil to prodávající když mi řekl že je brzdovka PŮVODNÍ, tzn.5 let stará.
Napsal: úte dub 15, 2008 21:32
od tavri
Nutno zde Ladu pochválit, že brzdy na ní jsou prakticky bezúdržbové. Třmeny fungují, pístky se nezadírají, stejně tak vzadu válečky. Žádné problémy, pakny jsou původní a stále dobré. Očistil jsem to jenom szchým štětcem a hadrem otřel buben. Vepředu kotouče lehce srazil pilníkem hrany, to aby si polojeté destičky sedly...
Kapalinu mění poctivě, po 2 letech, což mi teď připomnělo, že ten čas je opět zde.
Napsal: úte dub 15, 2008 21:41
od Raduz
Tavrimu musím trochu oponovat, pakny po 75tis byly železo na buben a měnil jsem radši i bubny, byly vydřený.
Vono se to přidřelo trochu v lanovodech od ručky a proto se to asi vydřelo jak to nedobře odbržďovalo.
Chce to prostě mazat i brzdy-lanovody.
Napsal: úte dub 15, 2008 22:16
od Jiri
stará brzdovka není příčinou to¨ho že to málo brzdí . brzdí to málo protože je to tak udělaný:-)
ne že by posilavač neměl sílu ..a nedokázal zablokovat přední kola...ale nástup brzdné síly je pomalý a pri sešlápnutí brzdového pedálu je reakce brzd pomalá ......
ona i ručka moc nebrzdí.. otočit ladu na ručku jde jen na sněhu a ledu ... krabice měly lano od ručky tažený přes kladku a desítka to má přímo...přitom se převodový poměr nijak podstaně nezměnil.
Napsal: stř dub 16, 2008 05:46
od Erik
Brzdovku mám měněnou v roce 2006, na kotouče mi koukali vloni na Mělníku a říkali, že jsou v pohodě. Je pravda to, co říká radek mb, na 21061 z roku 1984 brzdy brzdily. Nebyly tak ostré, jako třeba na Š120, ale když se na ně pořádně hamtlo, tak opravdu zabrzdily a nikdy mi takhle nezvadly. No nic, to pořešíme. Když bych měl parafrázovat Básníky, tak jediná Lada desítkové řady, která dobře brzdí je ta, kterou nemáte.
Zajímalo by mě, jak je na tom Kalina.
Budu následovat Skalouše, Jiřího.....
Napsal: stř dub 16, 2008 06:54
od Skalouš
Původní ruské kotouče jsem měnil po 15tkm. Zvlnili se a řízení kmitalo. Vadilo mi to ale špíš z hlediska komfortu uživatele. Vadilo mi, že se mi při brždění klepou ruce na volantu. Z hlediska brzdného účinku se mi pak nezdál větší rozdíl. Ale vím, že tohle je těžké objektivně zhodnotit....
Napsal: stř dub 16, 2008 08:02
od zelvotron
Souhlas se Skaloušem, ono to porovnávání asi bude dost subjektivní, zvlášť, když ste třeba s tím druhým autem dýl nejeli, tak si řikáte jak to krásně brzdilo a kdybyste do toho teď sedli, tak zjistíte, že to brzdí stejně naprd jako 2111
Kdyby se třeba někomu chtělo najít v nějakejch ruskejch testech třeba na zr.ru nebo autoreview.ru brzdný dráhy bylo by to nejlepčí
Napsal: stř dub 16, 2008 15:18
od plavec
Raduz píše:Já když koupil Láďu tak mi přišlo, že oproti Favoušovi to vůbec nebrzdí, ale pak jsem si uvědomil, že to bude jiná váhová kategorie. A dorazil to prodávající když mi řekl že je brzdovka PŮVODNÍ, tzn.5 let stará.
Přesně tak, přesedlal jsem taky z favorita a to jak lada brzdí byl taky propadák.
Napsal: stř dub 16, 2008 15:19
od Green
Mám dotaz,jakou brzdovou kapalinu používáte?Mám DOT -3,tak nevím jestli ji můžu použít na trochu dolití.Jinak mi 111ka brzdí zatím dobře i na delších cestách.
Napsal: stř dub 16, 2008 15:27
od zelvotron
Já teda nevím co tím pořád máte, mě to brzdí teda určitě líp než favorit
Green: Patří tam DOT 4, příde na to za jak dlouho chceš tu brzdovku měnit a jak moc jezdíš, tzn, kdyby si to třeba měnil za čtvrt roku a neplánoval výlet do Alp, (taky záleží kolik tam potřebuješ dolejt)...tak já bych to tam asi frknul, ... nevim, to si ale musí každej rozmyslet za sebe