Stránka 2 z 3
Napsal: pon dub 14, 2008 20:14
od popest
Diky

Napsal: sob dub 26, 2008 22:08
od popest
Ještě mam dotaz k tomu hřídeli. Koukal jsem na to schema co jste mi posilali a potrebuju si ujasnit par dulezitych pojmu. Kdyz zacnu uplne od predu, je tam velka guma co se nazyva Hardy spojka neboli pruzna spojka. V ni zadny kriz neni, je to tak? Pak je misto, ktere se nazyva ulozeni kardanu a to je lozisko v gume. Hned za nim je misto kde je kardanovy kriz a dal u diferaku je dalsi kardanovy kriz ze? Co je to tedy ten kardan? Dlouhou dobu jsem myslel, ze kardan = ten kriz, ale to bude spatne.
Pak jeste jeden dotaz. Jelikoz jsem si myslel, ze ten kriz u loziska neni kriz ale nevim co, tak jsem se mylne domnival, ze spatne muze byt jen to lozisko. Jenom ze, tedka si tim nejsem vubec jisty. Kdyz chytnu jednou rukou tu hridel pred loziskem a druhou za krizem a snazim se otacet proti sobe boucha to a malinko cinka. Z toho tedy usuzuji, ze ten krizek je v haji. Ale za jizdy zadny cinkani neni. Za jizdy to vybruje a dela takovy hlasity brum brum.
Takze, mam vymenit lozisko a kardanovy kriz nebo jen ten kriz? A take, kdyz uz to budu mit rozebrane, mam vymenit i ten kriz u diferaku nebo nechat puvodni? Na foru jsem se docetl, ze vlivem teh vybraci se obvykle znici i ten dalsi kriz.
Mnohokrat diky za odpoved.
Spoj hřídell-výměna křížku
Napsal: ned dub 27, 2008 05:55
od FOMA
Měl bych jen dotaz potrebuju měnit křížek kardanu(ten u diferenciálu).Udělám to na autě nebo je potřeba kardan vyhodit a udělat to ve svěráku?

Napsal: ned dub 27, 2008 06:43
od Štěpán
to Popest: Kardanem se nazývá celá hřídel a kardanový kříž je křížek, který je opatřený na koncích jehlovými ložisky a spojuje dvě hřídele. A vyměň oba kříže a neopomeň si označit přesnou polohu a jednotlivý ségrovky... ( většínou když vyndaš ten klobouček toho kříže, tak si všimneš takových výmolů od válečku - KO )
to Foma: Uděláš to v pohodě na autě. Jen doporučím nejdřív sundat všechny ségrovky a potom teprv odmontovat přírubu na konci kardanky od diferáku...
Napsal: ned dub 27, 2008 09:25
od Marek
popest: Vůle v křížovém kloubu je normální znak opotřebení. Výměna je v tomto případě nevyhnutelná. Osobně bych vyměnil oba kříže i středové uložení s ložiskem - máš zase na leta pokoj.
FOMA: Výměnu křížového kloubu bych přímo na autě nikdy nedělal, vždycky bych kardan demontoval. Navztekáš se jako vůl a nakonec Ti to bude trvat mnohem déle než kdybys kardan vyndal z auta ven (je venku za deset minut - čtyři osmičky šrouby na přírubě diferenciálu a dvě osmičky matice na podlaze, co drží středové uložení).
Napsal: ned dub 27, 2008 10:06
od FOMA
hmm asi jo půjde ven a vyměním i lložisko.

Napsal: ned dub 27, 2008 13:22
od Ivo
Marek píše:Osobně bych vyměnil oba kříže i středové uložení s ložiskem - máš zase na leta pokoj.
S tím samozřejmě souhlasím, ale léta pokoj mít můžeš a nemusíš. Není to tak dávno, co jsem generálkoval kardan bráchovi a ložisko vydrželo dva týdny. Pak se zadřelo a prasklo. Asi jenom smůla, ale už mám opravdu kolikrát strach, kupovat nějaké nové věci.
Napsal: ned dub 27, 2008 14:17
od FOMA
kau nestraš,má to natočený 190tis.km,tak si říkám že by si zasloužilo výměnu..nebo když už vydrželo tolik - tak ještě nějakých těch pár desítek tisíc zvládne..

Napsal: ned dub 27, 2008 15:27
od Ivo
Nechci tě zbytečně strašit. Stalo se mi to jenom jednou. Kdo ví, kde brácha ty díly kupoval, protože nepasovaly ani křížky.
Napsal: pon dub 28, 2008 08:09
od Marek
Výrobní vada je samozřejmě nepříjemná, nicméně vždycky reálná. Vlastně i když kupuješ rohlík se sýrem, je to "zajíc v pytli".

Napsal: pát kvě 02, 2008 17:37
od FOMA
tak křížky a ložisko vyměněny a zatím o.k,

(tak snad sa to nezadře)
Napsal: pon lis 08, 2010 20:25
od Jany_RS
Marek píše:Kardan se musí demontovat z vozu.
Musí se rozpůlit, tedy demontovat přední křížový kloub. A při tom pozor na několik důležitých věcí:
1) Především seegerovky, kterými je křížový kloub aretován, jsou kalibrované a vymezují házivost hřídele. Nesmíš je pomíchat, čili každou musíš při montáži vrátit přesně na její původní místo.
2) Oba díly kardanu musíš při zpětné montáži do kompletu sesadit tak jak byly (nesmí dojít k pootočení jednoho dílu vůči druhému), proto doporučuji označit si podélně oba díly značkou.
3) Po rozpůlení kardanu se i křížový kloub musí zpátky montovat tak jak tam byl, nesmí dojít k otočení (máš osm možností a jen jedna je správná).
4) Na předním dílu kardanu je velká matice, kterou je třeba demontovat a následně stáhnout "uši" z tisícihranu, aby byl přístup k ložisku v silentbloku. Ty "uši" se rovněž musejí zpátky namontovat tak jak na tisícihranu byly.
Pokud některou z těchto podmínek nesplníš, riskuješ házivost kardanu, její hlučnost, vibrace celého auta, opotřebení ložisek rozvodovky a jiné patálie.
Dělal jsem to třikrát a pokaždé jsem si dal hoooooooooooodně záležet - kamarád to na 2103 dělal taky a poskládal to jak se mu zlíbilo a ten rachot bych nikomu nepřál zažít (nakonec kupoval kardan z jiného auta).
no dobre a ked mam novy kardan, krize ,lozisko, hardyspojku tak jak to mam zalozit?
Napsal: úte lis 09, 2010 15:02
od peet2101
Jany_RS,

tak jak si to rozložil a pokud nevíš jak to bylo tak musíš testovat a nastavovat dokud to nepřestane dělat bordel....dost možná to bude ještě horší než to bylo.
Napsal: úte lis 09, 2010 17:18
od Majo2103
Ja mam s kardanom ani nie tak celkom problem,ale uz roky kardan pri pohinani cinkne....hlavne ked menim smer jazdy......idem rovno,zastavim,chcem zaparkovat,hodim spiatocku a ked sa pohnem,tak sa zospodu ozve kovove cinknutie.Zacuvam a pri vyjazde zase ked sa pohynam zase sa ozve rovnaky zvuk.......tento kardan pochadza este z dedovej 03ky a tento zvuk si pamatam uz jak maly chlapec,ked dedo cuval z dvora,vzdy to presne takto cinklo.....ked som prehadzoval kardan,skusal som volu na krizoch a tie su bez vole a tisichran je dobre namasteny......len by ma zaujimalo,co by mohlo byt zdrojom tohto cinkania.......
Napsal: úte lis 09, 2010 18:11
od Puhi
vôľa v dife???