
Spojovací hřídel
Moderátor: Moderátoři
Ještě mam dotaz k tomu hřídeli. Koukal jsem na to schema co jste mi posilali a potrebuju si ujasnit par dulezitych pojmu. Kdyz zacnu uplne od predu, je tam velka guma co se nazyva Hardy spojka neboli pruzna spojka. V ni zadny kriz neni, je to tak? Pak je misto, ktere se nazyva ulozeni kardanu a to je lozisko v gume. Hned za nim je misto kde je kardanovy kriz a dal u diferaku je dalsi kardanovy kriz ze? Co je to tedy ten kardan? Dlouhou dobu jsem myslel, ze kardan = ten kriz, ale to bude spatne.
Pak jeste jeden dotaz. Jelikoz jsem si myslel, ze ten kriz u loziska neni kriz ale nevim co, tak jsem se mylne domnival, ze spatne muze byt jen to lozisko. Jenom ze, tedka si tim nejsem vubec jisty. Kdyz chytnu jednou rukou tu hridel pred loziskem a druhou za krizem a snazim se otacet proti sobe boucha to a malinko cinka. Z toho tedy usuzuji, ze ten krizek je v haji. Ale za jizdy zadny cinkani neni. Za jizdy to vybruje a dela takovy hlasity brum brum.
Takze, mam vymenit lozisko a kardanovy kriz nebo jen ten kriz? A take, kdyz uz to budu mit rozebrane, mam vymenit i ten kriz u diferaku nebo nechat puvodni? Na foru jsem se docetl, ze vlivem teh vybraci se obvykle znici i ten dalsi kriz.
Mnohokrat diky za odpoved.
Pak jeste jeden dotaz. Jelikoz jsem si myslel, ze ten kriz u loziska neni kriz ale nevim co, tak jsem se mylne domnival, ze spatne muze byt jen to lozisko. Jenom ze, tedka si tim nejsem vubec jisty. Kdyz chytnu jednou rukou tu hridel pred loziskem a druhou za krizem a snazim se otacet proti sobe boucha to a malinko cinka. Z toho tedy usuzuji, ze ten krizek je v haji. Ale za jizdy zadny cinkani neni. Za jizdy to vybruje a dela takovy hlasity brum brum.
Takze, mam vymenit lozisko a kardanovy kriz nebo jen ten kriz? A take, kdyz uz to budu mit rozebrane, mam vymenit i ten kriz u diferaku nebo nechat puvodni? Na foru jsem se docetl, ze vlivem teh vybraci se obvykle znici i ten dalsi kriz.
Mnohokrat diky za odpoved.
Spoj hřídell-výměna křížku
Měl bych jen dotaz potrebuju měnit křížek kardanu(ten u diferenciálu).Udělám to na autě nebo je potřeba kardan vyhodit a udělat to ve svěráku? 

to Popest: Kardanem se nazývá celá hřídel a kardanový kříž je křížek, který je opatřený na koncích jehlovými ložisky a spojuje dvě hřídele. A vyměň oba kříže a neopomeň si označit přesnou polohu a jednotlivý ségrovky... ( většínou když vyndaš ten klobouček toho kříže, tak si všimneš takových výmolů od válečku - KO )
to Foma: Uděláš to v pohodě na autě. Jen doporučím nejdřív sundat všechny ségrovky a potom teprv odmontovat přírubu na konci kardanky od diferáku...
to Foma: Uděláš to v pohodě na autě. Jen doporučím nejdřív sundat všechny ségrovky a potom teprv odmontovat přírubu na konci kardanky od diferáku...
popest: Vůle v křížovém kloubu je normální znak opotřebení. Výměna je v tomto případě nevyhnutelná. Osobně bych vyměnil oba kříže i středové uložení s ložiskem - máš zase na leta pokoj.
FOMA: Výměnu křížového kloubu bych přímo na autě nikdy nedělal, vždycky bych kardan demontoval. Navztekáš se jako vůl a nakonec Ti to bude trvat mnohem déle než kdybys kardan vyndal z auta ven (je venku za deset minut - čtyři osmičky šrouby na přírubě diferenciálu a dvě osmičky matice na podlaze, co drží středové uložení).
FOMA: Výměnu křížového kloubu bych přímo na autě nikdy nedělal, vždycky bych kardan demontoval. Navztekáš se jako vůl a nakonec Ti to bude trvat mnohem déle než kdybys kardan vyndal z auta ven (je venku za deset minut - čtyři osmičky šrouby na přírubě diferenciálu a dvě osmičky matice na podlaze, co drží středové uložení).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
S tím samozřejmě souhlasím, ale léta pokoj mít můžeš a nemusíš. Není to tak dávno, co jsem generálkoval kardan bráchovi a ložisko vydrželo dva týdny. Pak se zadřelo a prasklo. Asi jenom smůla, ale už mám opravdu kolikrát strach, kupovat nějaké nové věci.Marek píše:Osobně bych vyměnil oba kříže i středové uložení s ložiskem - máš zase na leta pokoj.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

Nechci tě zbytečně strašit. Stalo se mi to jenom jednou. Kdo ví, kde brácha ty díly kupoval, protože nepasovaly ani křížky.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

- Jany_RS
- Příspěvky: 196
- Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
- Bydliště: Raslavice(Presov)
- Kontaktovat uživatele:
no dobre a ked mam novy kardan, krize ,lozisko, hardyspojku tak jak to mam zalozit?Marek píše:Kardan se musí demontovat z vozu.
Musí se rozpůlit, tedy demontovat přední křížový kloub. A při tom pozor na několik důležitých věcí:
1) Především seegerovky, kterými je křížový kloub aretován, jsou kalibrované a vymezují házivost hřídele. Nesmíš je pomíchat, čili každou musíš při montáži vrátit přesně na její původní místo.
2) Oba díly kardanu musíš při zpětné montáži do kompletu sesadit tak jak byly (nesmí dojít k pootočení jednoho dílu vůči druhému), proto doporučuji označit si podélně oba díly značkou.
3) Po rozpůlení kardanu se i křížový kloub musí zpátky montovat tak jak tam byl, nesmí dojít k otočení (máš osm možností a jen jedna je správná).
4) Na předním dílu kardanu je velká matice, kterou je třeba demontovat a následně stáhnout "uši" z tisícihranu, aby byl přístup k ložisku v silentbloku. Ty "uši" se rovněž musejí zpátky namontovat tak jak na tisícihranu byly.
Pokud některou z těchto podmínek nesplníš, riskuješ házivost kardanu, její hlučnost, vibrace celého auta, opotřebení ložisek rozvodovky a jiné patálie.
Dělal jsem to třikrát a pokaždé jsem si dal hoooooooooooodně záležet - kamarád to na 2103 dělal taky a poskládal to jak se mu zlíbilo a ten rachot bych nikomu nepřál zažít (nakonec kupoval kardan z jiného auta).
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra

jawa 250/353 rok 1957

lada vfts is the best & tatra ecorra

- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam s kardanom ani nie tak celkom problem,ale uz roky kardan pri pohinani cinkne....hlavne ked menim smer jazdy......idem rovno,zastavim,chcem zaparkovat,hodim spiatocku a ked sa pohnem,tak sa zospodu ozve kovove cinknutie.Zacuvam a pri vyjazde zase ked sa pohynam zase sa ozve rovnaky zvuk.......tento kardan pochadza este z dedovej 03ky a tento zvuk si pamatam uz jak maly chlapec,ked dedo cuval z dvora,vzdy to presne takto cinklo.....ked som prehadzoval kardan,skusal som volu na krizoch a tie su bez vole a tisichran je dobre namasteny......len by ma zaujimalo,co by mohlo byt zdrojom tohto cinkania.......
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...