Stránka 2 z 3
Napsal: pon dub 14, 2008 15:23
od Wenca084
Děkuji za rady , jdu vyrábět podložky, (ale spíš dneska nastříkám ráfky finální barvou
). A pak musím vymýslet jak to změřit ty úhle. děkuji
Napsal: pon dub 14, 2008 18:45
od marty
jestli to nemáš daleko na sobín to je u zličína tak zavolej a mužem se dohodnout kdy přijedeš seřídíme když to rozhejbeš tak je to za 500bez dph to sned přežiješ
volat můžeš mezi osmou ráno a čtvrtou odpoledne na 724 027 303
Napsal: pon dub 14, 2008 19:21
od Wenca084
Zas tak daleko to nemám- ( 60km) , přemejšlím nad tvojí nabídkou..Ty na to máš náké laserové měření jak psal Marek??
Napsal: pon dub 14, 2008 21:04
od marty
lejzrový měření má šéfová ale já na něm dělám
nebylo by lepší se poohlídnout někde u tebe v okolí přeci jenom je to trochu z ruky le jestli chceš tak se ozvy
Napsal: pon dub 14, 2008 21:23
od dmatej
Zapomněli jste mu sdělit jednu maličkost: pokud to auto nebylo nikdy bouraný a sjíždí se ti jedno kolo, nic neseřizuj a zkontroluj čepy!
Nech auto na zemi, chyť kolo obouruč za vršek a vší silou s ním zalomcuj - nesmí to bouchat, jinak je v háji nejspíš horní čep. Taky se to dá dělat ve dvou, druhý na něj bude koukat z předu, čep by se neměl prudce "drcat".
Totéž se spodním, ale auto musíš trochu zvednout. Spodní čepy jsou trožku tužší a je to hůř poznat (pokud ti odešel horní, rovnou vyměň oba
).
Po výměně čepů by ti měla stačit kontrola sbíhavosti a tu doma uděláš relativně přesně (pravda, tak za hodinu, v servisu je to na 10 minut). Rovnou si pořiď nový šrouby na objímku, pevnost aspoň 8,8, starý skoro spolehlivě utrhneš.
Napsal: pon dub 14, 2008 22:13
od Saša
Spodní čep jde skontrolovat JEN když auto zvedneš a podložíš rameno (u čepu) a auto zase pustíš dolů (kolo musí zůstat v luftě). Nebo zvedni auto "pojízdným" heverem rovnou za rameno . Pak s ním zalomcuj za spodek kola .
PS: Pokud je čep zatížený pružinou tak i když je na "vypadnutí"(totál pryč) tak se vůle nezjistí . Horní se kontroluje jak psal dmatej .
Napsal: úte dub 15, 2008 07:12
od Marek
Pánové, nechci vám do toho kecat, ale osobně si nemyslím, že by bylo vhodné zasahovat po domácku do nastavení náprav, tím méně u Lady, kde seřizování je velmi náročné a složité.
Správně seřízená geometrie náprav je důležitá především pro jízdní vlastnosti vozidla a jestli se mi jedno kolo sjíždí jinak než ostatní je jen okrajová vada na kráse. Při nesprávně seřízené geometrii náprav totiž můžete zavinit velmi vážnou dopravní nehodu a někoho zabít nebo zmrzačit, a to třeba z jednoduchého důvodu - budete nuceni prudce brzdit a vůz se zachová nevyzpytatelně nebo jinak než by měl jenom proto, že jste chtěli ušetřit pár korun.
Třeba skočíte na brzdy, abyste nepřejeli psa, co vám vběhl do cesty a vůz vám v důsledku špatného odklonu kola nebo čehokoli jiného skočí na tramvajový nástupní ostrůvek, kde zabijete tři lidi..................
Například bývalý soused na Ladě 21011 měl problém, že mu při brzdění táhlo auto do protisměru. Udělal jsem mu kompletní GO brzd, dal za to přes 2500 Kč jen v materiálu. A pořád to nepomohlo. Až po roce se zjistilo, že má na jednom kole menší odklon o 2,5° než na druhém!
Nechci zpochybňovat ničí práci a schopnosti, ale dám hlavu na to, že nikdo z nás jak tu jsme nedokáže seřídit geometrii přední nápravy u Lady po domácku tak, aby se aspoň trochu přiblížil předepsaným hodnotám výrobce. Nikdo, pánové!!! Dělal jsem na servisech dlouhou řadu let, nadělal se něco geometrií (stovky ???) a ani já si na takovou "domáckou prasárnu" netroufám (možná právě proto, že vím, co to obnáší).
Zdá se vám snad, že těch masakrů na silnicích je málo ???
Napsal: úte dub 15, 2008 07:48
od Ivo
Marku, souhlasím s tebou, ale i nesouhlasím. Ono jet dneska s Ladou na geometrii, není jednoduché. Se záklonem rejdového čepu se ti v žádném servise dělat nebudou. Pokud budeš mít štěstí, tak ti udělají odklon, ale musíš to mít buď nově poskládané, nebo aspoň zorhýbané. To nemluvím o tom, že si musíš donést ty podložky z domu. Jediné co jsou schopni uspokojivě seřídit, je zbíhavost, ale to jenom v tom případě, že najdou tabulku z hodnotama, nebo si ji dovezeš sám. Zkusil jsem dva servisy a toto jsou moje zkušenosti. Možná jsem měl jenom smůlu. Od té doby si to dělám doma a zatím jsem spokojený. A vzhledem k tomu, že s autemjezdím každý den, tak ho nemůžu odstavit někam do servisu na týden, než budou mít páni čas.
Napsal: úte dub 15, 2008 07:53
od Cory
Kolko stoji u vas geometria? Mna stala vymena tyci, opticka geometria (komplet) a nastavenie zapalovania spolu 800 sk pred dvoma rokmi. A nepotreboval som ziadne podlozky, iba som mu odovzdal nove tyce riadenia.
Napsal: úte dub 15, 2008 07:58
od Ivo
Když jsem byl naposledy, tak jsem platil 500kč. Ale jak jsem psal výše. Záklon nedělali, odklon po mě akorád zkontrolovali a seřídili jenom zbíhavost.
Napsal: úte dub 15, 2008 08:49
od Marek
Jak říkám - jsou to lenoši. Taky jsem psal, že v devadesáti procentech případů se s tím nikdo dělat nebude. Ale to je špatně.
Já mám servis, kde jsem dříve dělal a kde mi udělají geometrii vždy tak jak se má. A když ne, udělám si ji tam sám.
Napsal: úte dub 15, 2008 11:07
od Ivo
Tak to máš výhodu. Ale co my ostatní chudáci, co takové možnosti nemáme? Buď se spolehnem na servis a budem spokojení s tím co nám tam provedou, nebo si pomůžem sami. Přípravek na odklon jsem si vyrobil podle Tůmy a na zbíhavost jsem ani Tůmu nepotřeboval. Neříkám že to mám přesně jak to má být, ale mám to. Kdyby řekli, zaplať třeba 1000kč a my to uděláme, tak jak to má být, tak neřeknu ani půl slova. Ale ty jejich výmysly fakt nepotřebuju.
Napsal: úte dub 15, 2008 11:38
od Marek
Je to smutné, ale věřím, že v mnoha servisech se takto opravdu chovají.
Napsal: úte dub 15, 2008 15:03
od Little Red Riding Hood
no jako taky jsem pro to nechat si udělat geometriji odborně.. ale musiš natrefit někde fajně no... když auto několikrát rozděláváš tak platit každej měsíc 1000 za geometrii taky nejde.... no my sme to s ondrou nějak takhle haluzili u něj na garáži.. já jsem byl docela spokojen.... nikoho sem nepeje.. nikam mi to netáhlo..
Napsal: úte dub 15, 2008 15:25
od Wenca084
Auto nebylo bouraný, aspon si to myslím, na karoserií a nosníkách nic vidět není. Čepy jsou dobrý nemlátěj, byl jsem na preventivní prohlídve na STK ( je u nás každou první sobotu v měsíci zdarma) a tam na těch pohyblivých pásech stím lomcoval tam a zpět a čuměl na to zespoda a žádný vůle neviděl. Ale pro jisto to ještě skontroluji doma podle popisu jek radíte.. Pneu vyfotím až příjdu domu. Byla uplně nová, a takhle se mi sjela po cca10000km. Z toho 1000km rally v zatáčkách atd - ale myslím že to na to nemá takový vliv ( nebo by se sjeli obě stejně). Tět jsem je zatím dočasně prohodil , aby se ještě víc nesjela, byla by to škoda. wenca