Stránka 2 z 4

Napsal: úte bře 18, 2008 19:47
od Štěpán
Cory píše:Ten vystup komutatora si myslel vystup,ktory ide na cievku na kontakt "1"?Nebude tam dochadzat ku skratu?Ale znie to logicky.Popripade by som mohol dat medzi vystup komutatora a kostru odpor a k tomu ledku, aby to neslo do skratu?
Tak nějak jsem to myslel, ale teď mě napadá, že v podstatě cívka dělá takovej odpor. Jak velký odpor má cívka?
Připojoval jsi otáčkoměr na vstup na cívce? Na záporný kontakt?

Napsal: úte bře 18, 2008 19:51
od Cory
Neviem aky ma odpor.Cievka by mala byt podla vsetkeho samaracka.Ale neviem to na 100%,lebo pytal som samaracku a dali mi nejaku pouzivanu.Otackomer som zapojil na kontakt "1", to znamena na ten, co ide z komutatora, cize akokeby z rodelovaca. Tieto cievky by mali mat mensi odpor primarneho vinutia.

Napsal: úte bře 18, 2008 20:14
od Štěpán
A druhej kontakt máš zapojený na spínačku? Na kladný napětí ze spínačky?
Jestli jo, a máš trvale kladný napětí na jedný svorce, a záporný impulsy na druhý svorce a k ní připojenej otáčkoměr, tak nechápu, proč to nefunguje... :roll:

Napsal: úte bře 18, 2008 20:23
od Cory
no ano,tak to je zapojene a preco to neukazuje, to neviem :( Skusal som to napojit na 7. vyvod komutatora a tiez sa nic nedialo.Potom som to zapojil na klasicky rozdelovac a ide, ale na na bezkontakt nejde

Napsal: úte bře 18, 2008 20:31
od Dusan
SKus zapojit do privodu z 1 cievky k otackomeru diodu 1-2 kusy na 1000V

P.S. moje zapalko funguje s otackomerom :D :evil:

Napsal: úte bře 18, 2008 20:37
od Cory
OK, to je vsetko v poriadku, ale ja mam k elektrotechnike daleko :D .Mohla by to byt dioda 1N4007 1000V/1A?A mam to zapojit do serie?

Napsal: stř bře 19, 2008 14:41
od Cory
Mam otazku: Aky ma odpor klasicka cievka a aky odpor ma samaracka cievka?

Napsal: stř bře 19, 2008 15:00
od Křečík Barbuška
Klasika kolem 4-5 ohmů, favocívka tuším kolem jednoho, až dvou, samozřejmě na primáru, musel bych to jít do sklepa změřit a na to prdím.

Napsal: stř bře 19, 2008 16:12
od Cory
Ked tak rozmyslam, tak si myslim, ze musim pridat odpor, ktory by sa spocital z odporom zo samarackej cievky a vysledok by bol odpor o hodnote,ktory ma klasicka cievka.Teda za predpokladu, ze z komutatora ide taky isty signal na cievku ako z kladivka klasickeho rozdelovaca.
Chlapi rozmyslajte :D Ja sa odoberam na dedinu k dedkovi a babke, takze sa vratim asi az v pondelok alebo utorok :P

Napsal: stř bře 19, 2008 16:52
od Saša
Cory píše:Ked tak rozmyslam, tak si myslim, ze musim pridat odpor, ktory by sa spocital z odporom zo samarackej cievky a vysledok by bol odpor o hodnote,ktory ma klasicka cievka.Teda za predpokladu, ze z komutatora ide taky isty signal na cievku ako z kladivka klasickeho rozdelovaca.
Nejde o odpor cívky ! Jde o přispůsobení (elektrické) . Na klasické indukčce s kladívkem vznikájí impulsy (+ 12V , 0 V , a cca -300 V) .
Jde o nastavení vstupního tvarovače otáčkoměru k tomu co "leze" z té indukčky . Buť je to přehlceno nebo naopak.( je to jako se zesilovačem) .
U Fá pomohl ten odpor . Skus tam dát trimr nabo potenciometr cca 1Mohm a zakruť s ním při běhu. Pokud to nepomůže je impuls slabý a tudíž se bude muset rozebrat otáčkoměr a pohrát si s tvarovačem .

Napsal: ned bře 30, 2008 22:41
od Cory
Teraz zahaluzim otazku: Ako sa zapojuje trimer? :D Akurat viem, ze ma 3 vyvody a co s nimi?

Napsal: ned bře 30, 2008 23:06
od Nemo
Pro zapojení jako proměnný odpor použiješ střední a jeden z krajních vývodů. Druhý krajní necháš nezapojený.

Napsal: pon bře 31, 2008 17:12
od Cory
Uz som to vyskusal. Mal som po ruke zatial iba trimer 500K. Nic sa nestalo. Namiesto samarackej cievky som nahodil cievku z klasiky a otackomer zacal ukazovat, no mam pocit, ze auto je lenivejsie. Mam pochybnosti, ze ta cievka nie je vobec samaracka, pretoze zospodu je na nej DDR/GDR/.... :twisted:

Napsal: pát dub 18, 2008 10:12
od Cory
Kupil som original cievku BA3 2108. Ak nastartujem, otackomer ukazuje 0.Az ked su otacky vyssie ako cca 1800, vtedy sa rucicka pohne a rozne skace, niekedy sa pridrzi a potom ked klesnu otacky, tak zasa spadne na nulu.Ale ked prejdem cca 4km, tak to prestane a rucicka krasne drzi. Po vypnuti zapalovania a malej prestavke zacne robit to iste, kym sa akokeby nezhreje nieco :lol: :lol: To je mozne iba na lade :D :roll:

Napsal: pát čer 03, 2011 19:46
od Marek89
Odpor čo sa dával na Šade 120GLS na cievke by som mohol použiť na otáčkomer v Lade ?



Sice po troch rokoch, ale kde inde to dať ?