Přídavná světla
Moderátor: Moderátoři
podle me je nejlepsi pridavny dalkace dat jeste pres vypinac. pustim normalni a muzu k nim pridat pridavny
LM: plno starych aut z francie ma mlhovky zluty. uz od vyroby. nekde sem dokonce cetl ze je to prej do mlhy lepsi. ja si do mlhovek teda koupil zarovky s xenon efektem
LM: plno starych aut z francie ma mlhovky zluty. uz od vyroby. nekde sem dokonce cetl ze je to prej do mlhy lepsi. ja si do mlhovek teda koupil zarovky s xenon efektem
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
No, já mám na Ladě přídávná dálková světla zapojena k dálkovým světlům. Žádný předpis neporušuju a chodí to bezvadně. Akorát si dej bacha na překročení svítivosti. To by mohl bejt problém na STK. Svítivost maximální je 75 bodů= 225000 cd. Jestli to překračuje, je lepší přídavný světla před STK něčím zakrýt.
Za předpokladu:
na horní hranu nárazníku bych do prostoru před chladič umístil 4 hranatý dálkový světla, osadil origo žárovkama tuším 4x40W(? nevím kolik mají H3). A chtěl bych to zapojit tímto způsobem: za normálního stavu s rozsvícenýma tlumenýma světlama by svítily jen tlumená světla tak jak maj, při přepnutí na dálková světla by zase svítila jen dálková origo světla, pokud bych v této chvíli zapnul vřazený vypínač tak by se rozsvítila "rampa". A jako další funkci: pokud bych nechal ten vypínač na rampu zapnutý a dálková světla stlumil rampa by zhasla a svítila by dál jen tlumená světla. No a poslední funkce: pokud bych použil světelnou houkačku a měl vypínač na rampu vypnutý tak, aby se rozsvítila jen origo dálková světla, pokud bych měl vypínač na rampu zapnutý a použil světelnou houkačku tak, aby se rozsvítilo všechno (origo dálkový + rampa). Napsal by pls někdo jak to zapojit? Resp. jak to zapojijt tuším, jen mám hokej v těch relé - kolik a kam jich dát . Ovšem podrobnějšímu návodu se nebráním...
PS: ten vřazený vypínač na rampu musí být z extetických důvodů stejná kolíbka jako je třeba na PC zdrojích. A při rozsvícení rampy potřebuju, aby se mi zároveň rozsvítila kontrolka nad voltmetrem - mám tam jednu volnou.
Za odpověď moc dík a doufám, že jsem to tu sem napsal aspoň srozumitelně
na horní hranu nárazníku bych do prostoru před chladič umístil 4 hranatý dálkový světla, osadil origo žárovkama tuším 4x40W(? nevím kolik mají H3). A chtěl bych to zapojit tímto způsobem: za normálního stavu s rozsvícenýma tlumenýma světlama by svítily jen tlumená světla tak jak maj, při přepnutí na dálková světla by zase svítila jen dálková origo světla, pokud bych v této chvíli zapnul vřazený vypínač tak by se rozsvítila "rampa". A jako další funkci: pokud bych nechal ten vypínač na rampu zapnutý a dálková světla stlumil rampa by zhasla a svítila by dál jen tlumená světla. No a poslední funkce: pokud bych použil světelnou houkačku a měl vypínač na rampu vypnutý tak, aby se rozsvítila jen origo dálková světla, pokud bych měl vypínač na rampu zapnutý a použil světelnou houkačku tak, aby se rozsvítilo všechno (origo dálkový + rampa). Napsal by pls někdo jak to zapojit? Resp. jak to zapojijt tuším, jen mám hokej v těch relé - kolik a kam jich dát . Ovšem podrobnějšímu návodu se nebráním...
PS: ten vřazený vypínač na rampu musí být z extetických důvodů stejná kolíbka jako je třeba na PC zdrojích. A při rozsvícení rampy potřebuju, aby se mi zároveň rozsvítila kontrolka nad voltmetrem - mám tam jednu volnou.
Za odpověď moc dík a doufám, že jsem to tu sem napsal aspoň srozumitelně
Pokud se náhodou během posledních 2 let nezměnila vyhláška, tak 100% vím, že mlhovky můžou být i žluté. Pamatuju si, že jsem před dvěma lety ve vyhlášce četl: ..... mlhová světla bílé, případně žluté barvy ....
Maysner: tos neudělal moc dobře. V mlze je opravdu daleko lepší žluté světlo. Čím je světlo bělejší (modřejší), tím víc se na kapičkách mlhy odráží a ve vysledku vidíš daleko hůř. Tak trochu to platí i pro normální mokrou silnici. Žárovky s xenonefektem jsou vhodné tak do dálkových světel.
Maysner: tos neudělal moc dobře. V mlze je opravdu daleko lepší žluté světlo. Čím je světlo bělejší (modřejší), tím víc se na kapičkách mlhy odráží a ve vysledku vidíš daleko hůř. Tak trochu to platí i pro normální mokrou silnici. Žárovky s xenonefektem jsou vhodné tak do dálkových světel.
Miči: jestliže chceš dát na auto 2 páry přídavných dálkových světel, tak to už není oficiální. Maximálně můžeš mít na autě 2 páry dálkových světel. (Třeba na 03/06 se už žádná dálková světla oficiálně dát nedají.)
Zapojení uděláš následovně: Na každý pár použij jedno spínací relé (min. na 20A). Umísti je na vhodné místo v motorovém prostoru (podběh). Silový přívod napoj přímo z oka baterie silným pleteným drátem. Nezapomeň na něj dát pouzdro s pojistkou!!! (30A) Ovládací drát může být pro obě relé jen jeden. (Ovládací kontakty "prosmyčkuješ"). Ten dotáhneš do kabiny pod palubovku a zapojíš na vypínač. Přívod k vypínači si můžeš vzít z drátu ke kontrolce dálkových světel. Potom Ti budou světla fungovat přesně tak, jak si napsal.
PS: v bloku kontrolek nad voltmetrem je sice jedna pozice prázdná, ale zezadu není držák žárovky. To bys musel upravit. Navíc sklíčko není modré. Kontrolku si potom vytáhneš z vypínače přídavných světel z kontaktu vedoucím k relé. Nejjednodušší je použít kolébkový spínač se zabudovanou kontrolkou na 12V. Takové se prodávají běžně v GM, GES, ...
Zapojení uděláš následovně: Na každý pár použij jedno spínací relé (min. na 20A). Umísti je na vhodné místo v motorovém prostoru (podběh). Silový přívod napoj přímo z oka baterie silným pleteným drátem. Nezapomeň na něj dát pouzdro s pojistkou!!! (30A) Ovládací drát může být pro obě relé jen jeden. (Ovládací kontakty "prosmyčkuješ"). Ten dotáhneš do kabiny pod palubovku a zapojíš na vypínač. Přívod k vypínači si můžeš vzít z drátu ke kontrolce dálkových světel. Potom Ti budou světla fungovat přesně tak, jak si napsal.
PS: v bloku kontrolek nad voltmetrem je sice jedna pozice prázdná, ale zezadu není držák žárovky. To bys musel upravit. Navíc sklíčko není modré. Kontrolku si potom vytáhneš z vypínače přídavných světel z kontaktu vedoucím k relé. Nejjednodušší je použít kolébkový spínač se zabudovanou kontrolkou na 12V. Takové se prodávají běžně v GM, GES, ...
Odhaduju že máš 03. V tom případě to samozřejmě lze udělat naprosto bez problémů, protože i origo relé je přišroubované na podběhu. U této varianty ale nebudeš mít pro přídavná světla sólo vypínač. Navíc počítej s tím, že tato úprava už nebude ofic. protože bys měl dohromady už 3 páry dálkových světel.Matej píše:Možem to pridavne relatko napijit priamo na origo?
hurikan: to je tak kdyz s autem moc nenajezdim a bude to spis na efekt. samotny mlhovky mam naky nehomologovany koupeny v super-hyper shopu za par korun. jediny na mlhovkach co je homologovany jsou prave ty zarovky
Naposledy upravil(a) Maysner dne pon bře 03, 2008 21:16, celkem upraveno 1 x.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
to Hurikán: díky za info.
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech? - tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech? - tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Až potud tomu rozumíš naprosto přesně.Miči píše:to Hurikán: díky za info.
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech??
- tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Zde se absolutně ničeho nemusíš bát. Kontrolka je vytažená z pojistky pravého dálkového světla, takže je taky na jištěné části instalace. Cívka relé má navíc velmi malý odběr. Dle typu tak max 2-3W a to už jsem hooodně přidal.
- A co mi rozpojí ovládací drát, když zapnu ten vřazenej vypínač?
Tomuto nerozumím??? Dodatečně namontovaný vypínač ti spíná +12V od kontrolky na spínací cívku relé.