Stránka 2 z 4
Napsal: ned bře 02, 2008 18:32
od Saša
plavec píše:Nojo , ale benzínovou pumpu asi nerozeberu, nebo jo? A jak se na ní vlastně dá dostat?
Samotné čerpadlo je "nerozebíratelné" je to zapertlované. Obvykle se koupe v benzínové nádrži , nebo výjmečně venku na podvozku (starší vozy) třeba F.Siera.
PS:jen pro zajímavost -Benzín protéká čerpadlem skrz jeho uhlíky , loziska , rotorem a chladí ho .
Napsal: ned bře 02, 2008 20:21
od zelvotron
tavri píše:Teď si říkám, že na Tavrii bylo vlastně vepředu v motorovém prostoru, jasně, tam byla i ta páčka na ruční nacucání benzínu. Tak beru zpět
Tak tam ale bylo snad mechanicky poháněný, to je něco jinýho, takže ten předchozí příspěvek neber zpět
Napsal: ned bře 02, 2008 22:37
od Dusan
Napsal: úte bře 04, 2008 20:44
od Křečík Barbuška
Dusan píše:ako ze to nebuchne ked je v benzine
To mi taky hlava nebere, stejně tak jako ten drátový poťáček na palivoměru, zkuste to tu někdo vysvětlit, mám zjevně zastřený obzor.
Napsal: úte bře 04, 2008 20:57
od zelvotron
No tak já se pokusim
U čerpadla je jednodušší, nebouchne to, protože je celý ponořený v benzínu a je benzín všude v něm - není tam žádnej vzduch, takže chybí kyslík k hoření/bouchání (jinak bych řek, že bouchaj spíš benzínový páry než přímo benzín). Navíc uhlíky pokud jsou v pořádku, tak by (moc) jiskřit neměly.
No a ten palivoměr, to je nějakej potenciometr ne? Ten snad moc nejiskří
Napsal: úte bře 04, 2008 21:11
od Křečík Barbuška
zelvotron píše:to je nějakej potenciometr ne? Ten snad moc nejiskří
A co případná mechanická závada? Jasně, kdyby to nebylo bezpečné, tak by to tak nedělali, přeci jen ve zprávách se explodující vozy z tohoto důvodu nevyskytují, ale i tak je mi to divné.
Napsal: úte bře 04, 2008 23:45
od tonda
Elektrické čerpadlo v nádrži je vždy uloženo v umělohmotné piksle a benzín vracející se zpět od vstřikovačů udržuje pikslu plnou benzínu i když hladina kolem v nádrži již poklesla. Tím je čerpadlo vždy potopené a jak píše Saša chladí se.
Čerpadlo i běžec potenciometru samozřejmě jiskří, ale benzínové páry jsou v nasyceném stavu - tudíž nezápalné, nevýbušné.
Motor když se tzv. uleje bezínem také nenastartuje, nasycené benzínové páry jsou nezápalné.
Napsal: stř bře 05, 2008 07:42
od Jiri
tys nikdy nikoho neviděl hazet hořícího vajgla do plné nádrže nebo kanystru?
Napsal: sob kvě 03, 2008 20:22
od plavec
Tak jsme vypozorovali, že mi to nevrčí čerpadlo, ale asi větráček u stropu.
všimli si toho spolucestující na zadních sedadlech.Ikdyž ale ten zvuk je hodně podobný.
Napsal: sob kvě 03, 2008 20:23
od tavri
Mně vrčí obojí. Jako kráva
Už to nějak nevnímám...
Napsal: sob kvě 03, 2008 20:28
od plavec
No já už si zvykl i na to že při vyšších rychlostech je někde slyšet meluzína
zatím mi na šos nekape, tak taky neřeším.
Napsal: sob kvě 03, 2008 21:32
od zelvotron
Čerpadlo slyším jen před nastartování a větráček taky
Mimochodem, dokud to rámusí tak to funguje, né
Napsal: ned kvě 04, 2008 13:01
od plavec
zelvotron píše:Čerpadlo slyším jen před nastartování a větráček taky
Mimochodem, dokud to rámusí tak to funguje, né
Správně, všecky ty vymoženosti musí o sobě dávat zvukový znamení že fungují až pojedu v autě kde nic nevrčí a nebouchá, tak mi marně bude někdo vysvětlovat že vše funguje tak jak má.
Napsal: ned kvě 04, 2008 13:44
od Křečík Barbuška
O jakým větráčku to pořád mluvíte, vy tam máte něco na stropě?
Napsal: ned kvě 04, 2008 13:48
od Cory
takisto sa pripajam k tejto otazke