Stránka 2 z 14

Napsal: pon úno 11, 2008 10:32
od Honza 21061
Štěpán: Není ta spotřeba nějaká vysoká, nebo jsou to jen papírové hodnoty? Tenhle motor by měl v kombíku a 90- 100 km/h plynulou jízdou bez výrazné zátěže, brát 5 litrů na 100.
Že by něco na spotřebě přidalo čerpadlo hydrauliky?

Koko Loko: Ty brzdy opravdu nejsou tak horké, okruh brzd je spojený s okruhem pérování, takže v případě nedodávání tlaku čerpadlem, brzdíš vahou auta, která dodává tlak, dokud si úplně nesedne. :wink: Faktem zůstává, že hlavně Citroënisté by měli mít ruční brzdu raději úplně v pořádku. :)

Napsal: pon úno 11, 2008 15:17
od Štěpán
Honza 21061 píše:Štěpán: Není ta spotřeba nějaká vysoká, nebo jsou to jen papírové hodnoty? Tenhle motor by měl v kombíku a 90- 100 km/h plynulou jízdou bez výrazné zátěže, brát 5 litrů na 100.
Že by něco na spotřebě přidalo čerpadlo hydrauliky?

Koko Loko: Ty brzdy opravdu nejsou tak horké, okruh brzd je spojený s okruhem pérování, takže v případě nedodávání tlaku čerpadlem, brzdíš vahou auta, která dodává tlak, dokud si úplně nesedne. :wink: Faktem zůstává, že hlavně Citroënisté by měli mít ruční brzdu raději úplně v pořádku. :)
Honzo, jsou to papírový hodnoty spotřeby, ale musí se brát v potaz, že to není HDi ale obyčejnej komůrkovej DIESEL :D . Poté co jsem v sobotu měnil rozvody buďte rádi, že máte ty 2105 motory a samarácký, protože to co jsem v sobotu zažil, je horší než porod... :evil: Dostup blbej a ještě se musí vyvěšovat motor ze zavěšení ke karosérii, aby se vůbec dal sundat řemen. Napínací ústrojí jak rozvoďáku, tak i pomocných agregátu, je něco děsnýho... Samá kladka a samá pružina, která tlačí na ty kladky. Nemluvě o tom, že ty řemeny jsou asi 3 metry dlouhý... :evil:
Jinak samozdřejmě, že hydraulika taky něco sežere. Ono i pohnout samotným tím čerpadlem ručně dá docela zabrat... :D Taky tam mám i klimatizaci, takže další spotřebič paliva... :evil: ( když se teda zapne :D )

Napsal: pon úno 11, 2008 15:19
od Tommel
Štěpán Getsko píše:Nemluvě o tom, že ty řemeny jsou asi 3 metry dlouhý... :evil:
To je pro připad že se něco nepovede, je se pak na čem oběsit :) :lol:

Napsal: pon úno 11, 2008 15:31
od Drobek81
Štěpán Getsko píše:Dostup blbej a ještě se musí vyvěšovat motor ze zavěšení ke karosérii, aby se vůbec dal sundat řemen. Napínací ústrojí jak rozvoďáku, tak i pomocných agregátu, je něco děsnýho... Samá kladka a samá pružina, která tlačí na ty kladky.
jj, to je trest za jiné auto:-)
Taky sem se vyškolil výměnou pumpy na japoncovi...musel dolů i rozvoďák a odinstalace krytů a závěsů motoru trvalo snad 2hodiny :roll: Je to práce skoro na den a na něco je potřeba speciální přípravky, jinak to je ještě horší...

Napsal: pon úno 11, 2008 15:34
od Kopr
Pěkné a dobře si ji nazval Zaoceánská loď :lol: A ta hydraulika je skvělá věc jak jsem to viděl poprvé tak jsem si s tím hrál asi hodinu a kolega mě málem přizabil :D :axe:

Napsal: pon úno 11, 2008 15:50
od Marek
Rozvody jsou vždycky zábava, tedy myslím na moderních vozech. Zlatá LADA, fakt že jo.....

Takové rozvody na Superbu 2,5 TDi V6, to je žrádlo.

Napsal: pon úno 11, 2008 16:01
od Víťa
Teď jsem taky kupoval novější kousek, můj výběr byl mezi Citro. Xantiou, Ford Mondeo, Fiat Marea samo vše kombi. Xantia byla co se týče techniky a vnitřního prostoru ideálka, ale odradila mě hydraulika, byď považována již za bezvadnou, jenže jak jsem se dočetl, je na ni napojeno úplně vše, vč. brzd a řízení, tím to u mě haslo. Kdo ti řekne, vyměň jen část, ketrá odešla, tak je to blbost....doporučuje se měnit vše naráz i kvůli ceně prací, pže na každý s citrónama umí zacházet....mondeo mi "šlukli" z podvaníku, ke kořeňovi, přes kterýho sem ho měl domluvený, se ani nedostal, byl to prý moc pěkněj kousek "ku*va"...nakonec se dostal do výběru ještě dostal Ford Eskort ( přes kamoša co dělá na STK) a u něj jsem zůstal i proto, že dnes už se nafta nevyplatí, nejen kvůli rovné ceně nafty s benálem, ale hlavně díky finanční náročnosti celkové "údržby" motoru nafta vs. benál. Nakonec jsem vybral Eskorta 1,6 16V a su spokojenej...nemá to sice takovej "kufr" jak jsem původně chtěl, ale to jedno.Poprvé v životě mám auto, ketrý nežere deset.Teda mám i to, ale jako hlavní bude fordík.Xantiu jedině rok výroby někde kolem 2000 a výš a když naftu, tak ty poslední motory....

Ale držím palce, ať máš štěstí na bezvadný kousek, při mém štěstí při koupi čehokoliv jsem neriskoval a koupil auto, na které se dá sehnat díl i za peníze srovnatelé s cenami dílů na feldy!

P.S. Můj velmi dobrý kamarád Xánu, jak jí říká, má a je velmi spokojen, jel s ní i do Norska a paráda, žádná únava z jízdy, pohodlené a velké auto!Přemlouval mě, ať si ho taky koupí, že kdo má Xantii, nemá auto ale nadsamca, ale víc lidí z řad odborníků ze servisů bylo proti než pro.

Napsal jsem jen svůj názor, prosím nekamenovat.Jen jsem byl plný dojmů z mého nakupování auta.

Jen se zeptám, od kud si čerpal info, nebo podle čeho jsi vybíral? Já mám doma katalog ojetin - úplně super, jsou to testy všech ojetin na našem trhu, plusy a mínusy, veškeré motory a také napsáno co od dané značky brat či nebrat za motory, tipy a roky výroby.

Napsal: pon úno 11, 2008 18:03
od Štěpán
Víťa píše:
Jen se zeptám, od kud si čerpal info, nebo podle čeho jsi vybíral? Já mám doma katalog ojetin - úplně super, jsou to testy všech ojetin na našem trhu, plusy a mínusy, veškeré motory a také napsáno co od dané značky brat či nebrat za motory, tipy a roky výroby.
Normálně na internetu. Ohledně spolehlivosti je na stejný úrovni, jako Octávka 1 . Lidi, co dělaj do citrónu mi říkali, že to auto pokuď mu člověk věnuje pravidelnej servis a originální díly a kapaliny, tak je velice dobrý a bezporuchový. Kolegyně v práci má doma na dvoře tři citrony. Jeden XM, pak Xantii a taky C5 a všichni v rodině nedají na citrony dopustit.
Já jsem hlavně Xantii kupoval kvůli designu. Už kdysi jsem si ji přál... Je to nejhezčí kombi 90-tých let... :D

Napsal: pon úno 11, 2008 22:58
od Honza 21061
Štěpán: No to je v pořádku, komůrkový jsem myslel, to je zlatá práce, kdepak HDi.. :)

Jinak, můj tajný Citroënový sen, když už ne DS :( tak alespoň XM, samozřejmě poháněn dalším z řady nezničitelných dieselů 2,1 TD. To je v podstatě to samé, jako má Štěpán v Xantii a já ve služebáku 405 v původní verzi 1,8. Jen má tu a tam něco převrtané a zvětšené. :)
Jen doufám, že s přibývajícími roky se mi podaří sehnat třeba v Německu nějaký slušný exemplář.
To jsem si totiž říkal i o BMW řady 3, které se mi neskutečně líbí, a exempláře modelu E36 (tuším) cca kolem roku 96-97 do kterých jsem se zahleděl, jsou už většinou totální vyhrkance, takže sbohem. :roll:

Napsal: pon úno 11, 2008 23:57
od Nemo
Honza 21061 píše: Jinak, můj tajný Citroënový sen, když už ne DS :( tak alespoň XM, samozřejmě poháněn dalším z řady nezničitelných dieselů 2,1 TD.
Jó, tak v tomhle se úplně shodneme, XM kombík je tak škaredá kára,
že se líbí i mě. :mrgreen:
Ale dokud drží 04ka pohromadě, tak tyhle kapitalistický pozlátka nemaj u mě šanc. :lol:

Napsal: úte úno 12, 2008 09:17
od gogo
Nemo píše:Ale dokud drží 04ka pohromadě, tak tyhle kapitalistický pozlátka nemaj u mě šanc.
...ale v kazdom pripade je to INA POSILOVNA :mrgreen:

Napsal: pon úno 18, 2008 20:22
od Štěpán
Spolehlivost na úrovni Octávky, ale komfort perfektní...

http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/ind ... oen-xantia

Napsal: sob úno 23, 2008 11:09
od Jakub Metelka
Také gratuluji hlavně abys byl sní spokojenej.

Napsal: sob bře 08, 2008 08:20
od Štěpán
Děkují za gratulace... :D
Tak jsem během posledního měsíce zprovoznil na autě tempomat, vyměnil 2x motorovej olej a filtr. Vyměnil vzduchovej filtr a dodělal pár maličkostí, jako neupevněná kabeláž, umytí motorovýho prostoru ( ze zhora; ze spoda umeju až budu oplachovat spodek po zimě od soli ) Vyměnil jsem rozvody.

Co mě ještě čeká: :evil:
Výměna kladek a plochýho řemene pomocných agregátu.
Výměna LHM - hydraulická kapalina ( mám koupeno 5l, ale k výměně bych potřeboval spíš nějakou jámu, a pomocníka na šlapáni brzdy... :D )
Před asi 14 dny jsem zjistil, že při prudší akceleraci mi prokluzuje spojka, takže budu muset jí vyměnit taky a při jednom vyměním i gufero a ložisko spojky.
Samý obtížný práce... :cry:

Napsal: sob bře 08, 2008 10:43
od stav
150 tis km a nová spojka? to jsou asi ty zas...ý kárky za auto, jinak snad by měla vydržet více, nebo ne?