Stránka 2 z 15

Napsal: ned úno 03, 2008 17:29
od Little Red Riding Hood
Jelen píše:Řekl bych, že jednopístové, protože mají rovnoměrný účinek na obě strany kotouče...
přece jenom bych řekl že rovnoměrnější učinek maji brzdy majicí pístky z obou stran.. takže po sudem čísle..

škoda že jsem už vyhodil ty kotouče z poláka kdyby jste viděli jak byly okousané.. a to byl výsledkek jednoho pístku... je ten systém náročnější na udržbu...

tak kluci ukažde kdo používá jedno pístky... :arrow:

Napsal: ned úno 03, 2008 17:52
od Maysner
Little Red Riding Hood píše:tak kluci ukažde kdo používá jedno pístky... :arrow:
koukej. pouzivaj s nema i jinej hbv a posilovac
http://photofile.name/users/2107-gt/3146409/

Napsal: ned úno 03, 2008 18:01
od Luděk Ondrůch
Třípístkový. :P

Napsal: ned úno 03, 2008 19:46
od Atex
Maysner píše:
Little Red Riding Hood píše:tak kluci ukažde kdo používá jedno pístky... :arrow:
koukej. pouzivaj s nema i jinej hbv a posilovac
http://photofile.name/users/2107-gt/3146409/
co to je za odkaz, obchod nebo neco??? mam jeste otazku .. kotouce ze samary pasujou na nase ziga? (01-07)

Napsal: ned úno 03, 2008 20:00
od Cory
Zda sa mi, ze nie a k tomu samara ma iba jeden piestik.

Napsal: ned úno 03, 2008 20:01
od Ondra 07
Jelen píše:
Ondra 07 píše:A 1+1 jsou 3 ze... :roll:
vysvětlíš mi, prosím, svoji geniální dedukci??
Jde o to ze oba dva prisevky jsou blbost a proti fyzice i selskemu rozumu, nechci te tim urazet, to v zadnym pripade, kazdej ma svuj nazor a toto je muj...

Jinak kdyz uz se to resi... Cim vic pistu a z cim vice stran tim lip. Ze se ted na kary montuji jednpisty je jednoznacne kvuli levnejsi vyrobe jak tady uz kolega spravne uvedl. Dalsi priklad je treba mensi prave zrcatko u Fabii, nebo ze by snad ve snaze snizeni treciho odporu vozidla o vzduch??? Skodofka nas pokazde necim prekvapi... :P

To Atex: Pekny priklad s tema basakama... Mas v tom pravdu ale pozor, dva 12" nikdy nepujdou tak hluboko jako jedna 15"... :wink:

Napsal: ned úno 03, 2008 20:01
od Tommel
Myslim právě Rusové použivají brzdy ze Samary nebo nové řady na klasiku :wink:

Napsal: ned úno 03, 2008 20:05
od Jelen
Ondra 07, pokud to považuješ za blbost, prosim, nebudu Ti nic brát, ani se hádat. Ale stojim si s tim za svym s tou rovnoměrností, ta účinnost bude možná menší. Obojí má své pro i proti, ale přiklonim se teď spíš k Markovi.

Napsal: ned úno 03, 2008 20:06
od Atex
Tommel píše:Myslim právě Rusové použivají brzdy ze Samary nebo nové řady na klasiku :wink:
hm hm.. to by stalo za pokus :-)

Napsal: ned úno 03, 2008 20:24
od Maysner
Atex píše:
Maysner píše:
Little Red Riding Hood píše:tak kluci ukažde kdo používá jedno pístky... :arrow:
koukej. pouzivaj s nema i jinej hbv a posilovac
http://photofile.name/users/2107-gt/3146409/
co to je za odkaz, obchod nebo neco??? mam jeste otazku .. kotouce ze samary pasujou na nase ziga? (01-07)
ee. to je fotogalerie nejakyho uzivatela


ony to nemusi byt brzdy ze samary. na prosportu nebo kde sem videl ze prodavaj brzdy vnitrne chazeny podle prumeru kol 14", 15" a k tomu i trmeny. plovouci jednopistky. prodavaj to jako kit. ale zajimavy ze pouzivaj jinej posilovac a hbv. dokonce ta konzole na kterou to montuju neni zadny samo domo ale ma to strasne moc z nich :roll:

Napsal: ned úno 03, 2008 20:28
od Tommel
Maysner píše:ale ma to strasne moc z nich :roll:
Proto se mě zda že tak uplně na ho.no to nebude :lol: každé brzdy maji něco do sebe, ono je taky těžký že tady u nás to nikdo nema tak člověk neposoudi co je lepší :wink:

Napsal: pon úno 04, 2008 13:42
od Jimmi
Mnohokrát jsem rozebíral brzdy na polském fiatu (jednopístkové, plovoucí třmen) i na žiguli (pevný třmen, dva pístky). Také jsem s tím i něco najezdil. Jednoznačně prohlašuji, že jednopístkové s plovoucím třmenem jsou lepší, spolehlivější, účinnější. Koneckonců, dneska už se nic jiného prakticky nepoužívá. Sporťáky mívají sice dva i více pístků, ale zásadně z jedné strany a také s plovoucím třmenem. Polský fiat měl trochu potíž s třením pohyblivé části třmenu - byla otevřená a chtělo to občas údržbu. Ale ačkoliv se jednalo o systém z počátku šedesátých let, účinnost byla obrovská. Dnešní brzdy s plovoucím třmenem mají navíc čepy schované prachovkou takže i výše zmíněná nepříjemnost odpadá.

Napsal: pon úno 04, 2008 14:20
od Drobek81
Zajímavá diskuze :roll:
Co se přestavby brzd krabicoidního střepu na jednopístkové týče, je to házení hráchu na zeď. Pokud je brzda nějak navržena, počítá se s pákovým převodem a s tím souvisejícím tlakem v okruhu. Pokud se na předek dají jednopístky, pak by pístek musel mít stejnou plochu jako dva nyní použité. Jinak by bylo třeba vyměnit i hlavní válec. Ale u brždění jde o sílu, kterou působí pístek(ky). To že Nissan brzdí lépe s plovocím třmenem je dáno tlakem v soustavě-musí být podstatně vyšší(už jen to, že má menší průměr kotouče). Vliv má samozřejmě i směs destiček.

Napsal: pon úno 04, 2008 14:49
od Atex
no ja si taky myslim ze to neni poctem pistku.. sazel bych na ten tlak

Napsal: pon úno 04, 2008 15:04
od Drobek81
Počet pístků má smysl pouze pokud se bere rozmístění po obvodě. Pokud má Niva 3pístky po obvodě za sebou, pak je brzdný účinek vyšší než kdyby byl jeden velký pístek(rovnoměrnější tlak, zvláštť při zahřátí). Destička má také větší délku. Obecně vyšší brzdný účinek bude mít "užší" destička umístěná co nejvíc k vnějšímu průměru.