Jak to tedy vlastně je ???
Moderátor: Moderátoři
Kormoran je Continental !!!
Nikde není dáno, že by se musely pneumatiky měnit po určité době (bez ohledu na ujeté kilometry). Je to sice dobrým zvykem měnit pneumatiky po 4 - 5 letech, pokud nejsou dříve sjeté, nicméně žádný předpis to neříká. Smůlu v tomto případě mají řidiči, kteří málo jezdí.
Závěrem celé této věci bych chtěl shrnout: díky těm, kteří mi dokázali objasnit pojem celoroční pneumatika. Teď vím, co to je a taky vím, že ke mně na auto to nesmí. Důvody jsou zřejmé - především bezpečnost a rovněž fakt, že ročně najezdím tolik kilometrů, že je pro mě výhodnější mít dvě sady kol a měnit letní X zimní.
Možná by stálo za uvážení moderátorů, zda má smysl dále diskutovat. Osobně bych to uzamknul.
Nikde není dáno, že by se musely pneumatiky měnit po určité době (bez ohledu na ujeté kilometry). Je to sice dobrým zvykem měnit pneumatiky po 4 - 5 letech, pokud nejsou dříve sjeté, nicméně žádný předpis to neříká. Smůlu v tomto případě mají řidiči, kteří málo jezdí.
Závěrem celé této věci bych chtěl shrnout: díky těm, kteří mi dokázali objasnit pojem celoroční pneumatika. Teď vím, co to je a taky vím, že ke mně na auto to nesmí. Důvody jsou zřejmé - především bezpečnost a rovněž fakt, že ročně najezdím tolik kilometrů, že je pro mě výhodnější mít dvě sady kol a měnit letní X zimní.
Možná by stálo za uvážení moderátorů, zda má smysl dále diskutovat. Osobně bych to uzamknul.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
At si treba krouti hlavou, je mi i jedno, co si mysli. Jedine, co je pro mne rozhodujici je to, aby se mi nezastavili o muj zadek v pripade, ze mi do cesty vybehne treba dite.Teepee píše:Věř tomu, že ten kdo je bere nevěřícně kroutí hlavou. (V tom nejlepším případě).
Pro bezneho ridice zadne, pouze vetsi opotrebeni. Pokud vsak mluvime o ekologii, pak cast z toho, co se spotrebuje oterem ci trenim pri provozu se vzdy dostane do ovzdusi, a jeli ubytek materialu vetsi, je toho i vic ...Teepee píše:...Jaké zápory jsou v použití zimní pneumatiky v létě?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, jestli to bude zcela zápor, ale řekl bych, že díky měkčí směsi se rychleji sjedou. L.Teepee píše:Jaké zápory jsou v použití zimní pneumatiky v létě?
Jinak OT: zimní sadu, kterou mám na autě, v současné době odjíždí čtvrtou sezonu - takže ji asi nechám na autě, než se sjede na povolenou mez. Takže zkušenosti se zimní pneumatikou v létě mohu podat (řekněme) za půl roku.
Edit: koukám Wolfe, že jsme se vcelku shodli .
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Zdá se tedy, že je opravdu negativem využití zimního desénu v létě jen jeho rychlejší opotřebení, jak je všeobecně proklamováno. Pak i nadále razím to, že já s malým kilometrovým proběhem použiji celoročně zimní pneumatiky. Ujel jsem tak jednu sezónu a kromě absence pazvuků a poskakování, které vydávají mé letní Billanty a Semperity jsem nic nezpozoroval.
Co teorie že měkčí směs v létě bude ještě měkčí než standardní letní směs a bude mít kratší brzdnou dráhu v krizové situaci?
Vím, asi by bude vyšší spotřeba paliva, na "lepivou směs"? (ta ale je stejně než se auto po delších prostojích rozhýbe)
Možná vyšší hluk, protože je směs "rozplizlá" a desén je někdy hrubší?
Ale než po 4-5 letech letech kupovat čerstvou zimní sadu a vyhodit tu s použitelným desénem, tak to jí raději odjedu celoročním používáním. (protože když budu prošlou zimní sadu dojíždět v létě, tak mi za 4 roky zase zestárnou ty nové zimní. Nedejbože když Sierru s atypickým rozměrem 185/70R13 prodám)
A otřený materiál spláchne déšť. Je-li otřená směs z pneumatik chemicky více nebezpečná, než uložená pneumatika na skládce, pak budu přemýšlet dál, ale není-li, pak je mi bližší desén rozprášený a spláchnutý do půdy než pneumatika zbytečně vyhozená na skládku a nebo odložená v příkopě. Stejně se to tak obecně dělá, že se zimní dojíždějí v létě.
Ideální by byla nějaká recyklace, na což jsem se v podstatě ptal v počátku. Když se v Německu musí po 7 letech guma vyhodit, kam to jako vyhazují, nebo je snad nějak recyklují?
A Wolfe, když po 5-6 letech vyřazuješ letní pneumatiky s použitelným desénem, nebylo by lepší zvolit můj systém boje nízkého kilometrického proběhu se stárnutím směsi pneumatik?
Co teorie že měkčí směs v létě bude ještě měkčí než standardní letní směs a bude mít kratší brzdnou dráhu v krizové situaci?
Vím, asi by bude vyšší spotřeba paliva, na "lepivou směs"? (ta ale je stejně než se auto po delších prostojích rozhýbe)
Možná vyšší hluk, protože je směs "rozplizlá" a desén je někdy hrubší?
Ale než po 4-5 letech letech kupovat čerstvou zimní sadu a vyhodit tu s použitelným desénem, tak to jí raději odjedu celoročním používáním. (protože když budu prošlou zimní sadu dojíždět v létě, tak mi za 4 roky zase zestárnou ty nové zimní. Nedejbože když Sierru s atypickým rozměrem 185/70R13 prodám)
A otřený materiál spláchne déšť. Je-li otřená směs z pneumatik chemicky více nebezpečná, než uložená pneumatika na skládce, pak budu přemýšlet dál, ale není-li, pak je mi bližší desén rozprášený a spláchnutý do půdy než pneumatika zbytečně vyhozená na skládku a nebo odložená v příkopě. Stejně se to tak obecně dělá, že se zimní dojíždějí v létě.
Ideální by byla nějaká recyklace, na což jsem se v podstatě ptal v počátku. Když se v Německu musí po 7 letech guma vyhodit, kam to jako vyhazují, nebo je snad nějak recyklují?
A Wolfe, když po 5-6 letech vyřazuješ letní pneumatiky s použitelným desénem, nebylo by lepší zvolit můj systém boje nízkého kilometrického proběhu se stárnutím směsi pneumatik?
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Pouzitelny dezen to asi je, ale ted, kdyz jsem nechal obout uz letni jako pripravu na jaro, na ktere se tesim (shodou okolnosti take 185/70R13 ), tak stare mely tak 3 az 3,5 mm, coz uz do silnejsiho deste stejne neni nic moc.Teepee píše:A Wolfe, když po 5-6 letech vyřazuješ letní pneumatiky s použitelným desénem...
Asi jsem dnes nejak mimo, ale nepochopil jsem o jaky system jde.Teepee píše:... nebylo by lepší zvolit můj systém boje nízkého kilometrického proběhu se stárnutím směsi pneumatik?
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Wolf píše:Asi jsem dnes nejak mimo, ale nepochopil jsem o jaky system jde.
Jezdit na zimních pneumatikách celoročně. Ovšem, pokud Ti na těch letních zbývalo 3mm vzorku pak je to zbytečné, ty jsou už doopravdy na hraně.Teepee píše:Pak i nadále razím to, že já s malým kilometrovým proběhem použiji celoročně zimní pneumatiky.
Mně prostě jen přišlo absurdní vyhazovat po sedmi (nebo i méně) letech pneumatiky ještě desénově použitelné bez ohledu na ekologii. A předesílám, že jsem si představil pneumatiku s cca 30-60% desénovým opotřebením. V případě 3mm vzorku to je u mě pneu opotřebená tak z 80-90%, slovy na dojetí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
No, to ja nemuzu. Jezdim rad rychle a to i po dalnici a zimni preumatiky maji samozrejme diky jine smesi i vetsi vnitrni treni (vic se hreji). Uz mi bouchli na dalnici dve gumy a byl bych nerad, aby se to zase opakovalo .Teepee píše:Pak i nadále razím to, že já s malým kilometrovým proběhem použiji celoročně zimní pneumatiky.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pro mě teď také nastává zlomové období, na letošní sezónu poprvé, za celou řidičskou kariéru, chystám pořízení letních pneumatik. Vždycky a na všech autech jsem jezdil celý rok jen na zimních, když odmyslím velmi krátké působení OR 35 a origo ukrajinských pneumatik na Žigulu.
Na Wartburgu jsem se sadou posledních koupených zimních pneumatik Debica, odjezdil 2 roky (25-30 tkm/rok) a jejich opotřebení by dospělo mezních hodnot pro bezpečnost tj. 3-5 mm odhadem oka právě za ty 4 roky, což je běžně doporučovaná doba používání zimních pneu. Na Žigulu po jednoročním nasazení Matadorů, je vzorek stále jako nový.
Jak známo, nejezdím v zatáčkách na hranici smyku, v podstatě ani nebrzdím silněji, nepokořuji silniční rekordy a od toho se také odvíjí opotřebení mých pneumatik, které je i při vyšším nájezdu kilometrů velice malé.
Letos o letních uvažuji jen z toho důvodu, abych porovnal hlučnost (to je neobjektivní, protože každá značka se chová jinak) a posoudil vliv na spotřebu.
Na Wartburgu jsem se sadou posledních koupených zimních pneumatik Debica, odjezdil 2 roky (25-30 tkm/rok) a jejich opotřebení by dospělo mezních hodnot pro bezpečnost tj. 3-5 mm odhadem oka právě za ty 4 roky, což je běžně doporučovaná doba používání zimních pneu. Na Žigulu po jednoročním nasazení Matadorů, je vzorek stále jako nový.
Jak známo, nejezdím v zatáčkách na hranici smyku, v podstatě ani nebrzdím silněji, nepokořuji silniční rekordy a od toho se také odvíjí opotřebení mých pneumatik, které je i při vyšším nájezdu kilometrů velice malé.
Letos o letních uvažuji jen z toho důvodu, abych porovnal hlučnost (to je neobjektivní, protože každá značka se chová jinak) a posoudil vliv na spotřebu.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Jaka je minimalni hloubka vzorku zimni a letni pneu? Hledal jsem na foru ale nenasel
Jinak si myslim ze kdo najede par set km rocne a nejezdi 150kou tak si klidne muze sjizdet zimaky, je jasny ze budou mit horsi stabilitu, vetsi oter a vetsi spotrebu, ale nevyplati se kupovat zvlast letni protoze je v rozumnem case nesjede a vyhodi pneumatiku opotrebenou starim, ne sjetim
Jinak si myslim ze kdo najede par set km rocne a nejezdi 150kou tak si klidne muze sjizdet zimaky, je jasny ze budou mit horsi stabilitu, vetsi oter a vetsi spotrebu, ale nevyplati se kupovat zvlast letni protoze je v rozumnem case nesjede a vyhodi pneumatiku opotrebenou starim, ne sjetim
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Já to dělám tak, že jezdím na nových zimních pneumatikách 2 až 3 zimy. To mi zbyde vzorek cca 4 mm. Poté je nechávám i na léto a dojíždím je. Před zimou mají tak kolem 2 mm a to už je vyhodím a nasadím zcela novou sadu. Další rok v létě nasazuji zase letní letní. Vychází to tedy tak, že zimní používám max. 3 roky a letní zhruba 6 let, protože se jejich použití ředí dojížděním zimních v létě.
Co se týče negativ při použití zimáků v létě, tak je to hlavně rychlejší opotřebení a o něco horší stabilita. Při běžné jízdě však ani jedna věc moc nevadí.
Co se týče negativ při použití zimáků v létě, tak je to hlavně rychlejší opotřebení a o něco horší stabilita. Při běžné jízdě však ani jedna věc moc nevadí.
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
U nás se nějakou dobu mlely sjetý gumy do podloží pod asfalt, asi tak pět let zpět), teď jsem o tom neslyšel nic docela dlouho, ale možná je to všechno jenom kec .Teepee píše:Ideální by byla nějaká recyklace, na což jsem se v podstatě ptal v počátku. Když se v Německu musí po 7 letech guma vyhodit, kam to jako vyhazují, nebo je snad nějak recyklují?
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Teepee, možná Tě překvapím, ale i v České Republice se recyklují pneumatiky !!!
Jedna taková recyklační linka je dokonce velmi blízko mého bývalého bydliště, a sice ve Vřesové u Sokolova. Vlastní ji společnost MONTSTAV CZ s.r.o. a já jsem tam jeden rok pracoval. Podívej se na www.montstav.cz.
Pneumatiky se mechanicky drtí a melou na granulát, jenž je prosíván přes síta různé velikosti a třídí se do jutových pytlů o hmotnosti cca 1000 kg.
Granulát se dále zpracovává. Vyrábějí se z něho například dlaždice, zámková dlažba, povrchy atletických běžeckých drah, přidává se do asfaltových povrchů, další využití to má jako účinný sorbent chemických látek (především benzinu a nafty), při sanacích a drenážích za účelem odvodnění - a mnoho dalších uplatnění.
Textilie z pneumatik se využívá jako izolační materiál a ocelové kordy jako železný šrot.
Z recyklované pneumatiky se využívá 100%, odpad neexistuje.
Jedna taková recyklační linka je dokonce velmi blízko mého bývalého bydliště, a sice ve Vřesové u Sokolova. Vlastní ji společnost MONTSTAV CZ s.r.o. a já jsem tam jeden rok pracoval. Podívej se na www.montstav.cz.
Pneumatiky se mechanicky drtí a melou na granulát, jenž je prosíván přes síta různé velikosti a třídí se do jutových pytlů o hmotnosti cca 1000 kg.
Granulát se dále zpracovává. Vyrábějí se z něho například dlaždice, zámková dlažba, povrchy atletických běžeckých drah, přidává se do asfaltových povrchů, další využití to má jako účinný sorbent chemických látek (především benzinu a nafty), při sanacích a drenážích za účelem odvodnění - a mnoho dalších uplatnění.
Textilie z pneumatik se využívá jako izolační materiál a ocelové kordy jako železný šrot.
Z recyklované pneumatiky se využívá 100%, odpad neexistuje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)