Stránka 2 z 3
Napsal: úte led 15, 2008 14:17
od Jiri
honzat píše:Když jsem si před dvěma lety koupil Ladu (novou), tak jsem si myslel, že mám někde v řízení nebo v přední nápravě nějakou vůli, protože při přejezdu nerovnosti se ozývaly divné zvuky, při garančce mi to prolezli a žádnou vůli nikde nenašli, podvozek u Lady je prostě hlučný jako u jiného auta po 200000 km, to samé bych řekl o řazení.
bohužel pro Ladu - není to tak. pred necelými 2 lety jsem provedl "downgrade" auta.. mam ted lagunu combi rok 98 a najeto má ted 208 000km. převodovka je tichá a spolehlivá, podvozek taky nevydává zvuky.... rád bych se laguny zbavil až tak za 4 roky tedy při 300 000 na tachometru ..uvidime jestli to vydrží a v jakém bude stavu.
jsem zvědav kdy se ozvou tlumiče, zatim tam mam porad ty se kterýma jsem to koupil
Napsal: pát led 18, 2008 15:36
od tavri
Neví někdo, jestli se hřeben řízení neutahuje dole tím osmihranem nebo je to jen krytka?
Ta pružina působí na hřeben? Co vymezuje vůli na hřebenu?
Napsal: pát led 18, 2008 16:01
od Štěpán
Dle ruské terminologie se tam píše o dorazu a kontra matici dorazu. Z čehoř já usuzují, že je to seřizovací mechanismus vůlu v řízení.
Napsal: pát led 18, 2008 21:15
od tavri
Tak dík, nechám si od nástrojaře vyrobit ten osmihran 17 mm a zkusím to s ním dotáhnout. Zespoda je docela dost místa. Pujde chytit do oříšku od goly. Napadlo mě, že třeba praskla pružina... Bojím se to vyšroubovat ven, abych to pak ještě složil.
Napsal: úte led 29, 2008 17:41
od rudo.
Tavri, hrebeňové riadenie som rozoberal na Tavriji, kvôli tomu, že som tam menil puzdro, ktoré vymedzovalo hrebeňovú tyč a preto riadenie klepalo. Ak ti auto pláva a volant má vôľu, nemusí to byť chyba práve riadenia. Škoda, že nemám pri sebe múdru knihu, ale ešte sa na to pozriem a tak ti napíšem. Keď mi robila Tavrija to čo tebe teraz Lada, tak boli vybité gumené púzdra na tyčkách riadenia cez ktoré boli skrutkami uchytené tyčky ku riadeniu. Zistil som to tak, že som rukou zatiahol za tyčku a videl som, že to je trocha voľné. Niečo podobné by to malo byť aj na Lade. Ináč si myslím, že jeden mm pri zbiehavosti až takú veľkú úlohu nehrá a už vôbec nie, že ti to urobili na jednu stranu. Toto, ale treba dovysvetliť. No výsledok je-volant na krivo. Ten potom treba vybrať a nahodiť správne. Nastavovacie skrutky na tyčkách sú riadne zahrdzavené a normálnym spôsobom neidú. A toto bol dôvod prečo som sa na ten jeden mm na svojej Lade zatiaľ vykašlal. Ale nie že by som to nedokázal povoliť...
Napsal: čtv úno 07, 2008 07:57
od tavri
Nahoře 17 osmihran, dole 13 šestihran
Napsal: čtv úno 07, 2008 08:13
od Jiri
krásné a perverzní
btw... znáte někdo drážní pětihran? taky skělej patent:-)))
já nevím hrebenovy rizeni u normalnich aut byva bez udržby po celou dobu životnosti auta.. maximalne se meni gumove prachovky.
ale klouby..
toje vec ktera se umnohych aut meni po 50 000 - 100 000km
Napsal: čtv úno 07, 2008 19:47
od rudo.
Mám na svojej Lade najazdených 60 000 km a myslím si, že ani do 100 000 km sa nebude nič diať s riadením a dokonca ani s nápravou, až možno na už spomínané prachové manžety. Nezabúdajme, že niektoré veci aj na Lade môžu byť lepšie, ako na porovnateľných autách. Síce nejazdím veľa, ale mne sa začína javiť Lada, ako celkom spoľahlivé auto a hlavne kôli blízkosti UA, veľmi lacno opraviteľné. A preto, podľa mňa, Lada má aj sociálne cítenie
, čo sa o väčšine značiek povedať nedá. Tak len dúfam, že som tu nikoho nenahneval, týmito úvahami.
Napsal: sob bře 08, 2008 21:23
od tavri
Na řízení jsem zatím nesáhnul. Přezul jsem na letní a napumpoval co tam má být.
Vrátil jsem zpátky tu prasárnu ze Sadské. Stahovákem jsem rozpojil kloub a vrátil to o jednu otočku zpět. Měřením šuplerou jsem tedy zmenšil vzdálenost na tyči řízení o 1,5 mm. To odpovídá 1 závitu. Auto už netáhne doprava a příčka volantu je opět rovně. Gumy nebyly sjeté dodnes nijak nepravidelně.
Auto se také na letních chová mnohem lépe než na zimních Debica Frigo2.
Budu to dál sledovat.
Napsal: čtv bře 13, 2008 22:22
od dmatej
Já p. Nedbala při první garančce "zlomil" - Kalina měla volant taky trochu křivě.
Sice nevím, jak to přesně vypadá u 2110 (jako u Kaliny?), ale nastříkal bych pod objímku Konkor - tenhle rez povoluje docela dobře. Pokud rezly šrouby, koupil bych nový pevnostní (na hlavě 8,8 nebo vyšší), a pak bych klidně risknul, že starý prasknou. Kdyby ne, tak se ty nový vždycky hodí
Frigo2 by asi neměly táhnout ke straně, jakožto souměrný gumy ... divný. Kdyžtak se koukni, jestli jsou ze stejný série (rok výroby, myslím, že yy-MM za SAE?) a od stejnýho výrobce (mám na mysli Made In... ). Jinak mě nic nenapadá ...
Napsal: čtv dub 03, 2008 13:31
od zelvotron
Tak jsem byl na STK, prošel sem celkem v pohodě
.
Ale nelíbil se jim odklon kol, tedy rozdíl mezi levým a pravým, prej to bylo na hranici projítí. Chci se zeptat, jaký tam mají bejt hodnoty, už to sem dával JakubN, ale jsou tam dvoje hodnoty, tak nevím co to znamená (jestli přední/zadní náprava nebo s kostkama/bez?) Kdyby mi to moh kdyžtak někdo jazykově nadanej osvětlit...
Je to tady:
http://lada.i-novotny.net/obr/up2.jpg
Co jsem zatím z toho pochopil tak jsem minimálně u jednoho kola mimo toleranci a to celkem o dost. Nějak se mi to moc nezdá, jak by se to projevovalo? Pneu jsem měnil před tejdnem, ty starý byly sjetý rovnoměrně (na značky
), nikam to netáhne, teda mírně to táhnulo, ale výměnou pneu to zmizelo, možná při otáčení volantem na místě se na jednu stranu točí líp, ale to už bych byl dost paranoidní
Jinak co se týká servisů, tak ohledně geometrie co sem tu čet je to všude na prd...
Napsal: čtv dub 03, 2008 15:07
od tavri
zelvotron píše:Jinak co se týká servisů, tak ohledně geometrie co sem tu čet je to všude na prd...
Docela dobře to umí v Český Skalici. Přidají nebo uberou jednu podložku. A co na tom zkoumají na STK?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#18809
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#47289
Napsal: čtv dub 03, 2008 15:19
od Petr HC
- odklon svislého čepu - zatížený vůz 0 st. +/ - 30’ - nezatížený 0 st. 30’ +/- 30’
- záklon svislého čepu - zatížený vůz 1 st. +/ - 30’ - nezatížený 1 st. 20’ +/- 30
- sbíhavost úhel zatížený vůz 0 st. 00’+/- 10’ - nezatížený 0 st. 15’ +/- 10’
- sbíhavost v mm na disku zatížený vůz 0 +/- 1 mm - nezatížený 1,5 +/- 1 mm
Napsal: čtv dub 03, 2008 17:15
od zelvotron
PetrHC: Dík, to jsem potřeboval vědět.
Tavri: Kontrolovali mi sbíhavost - měřili na gumách, ale nevím k čemu, když stejně neví hodnoty, mohli maximálně zkontrolovat, jestli když je volant rovně, tak kola taky...
A pak odklon kol, nesmí se navzájem lišit o víc jak 1° . No a já měl na jednom 0°30' (což je ok) a na druhým 1°30' (30' mimo toleranci, tak to sem myslel, že to bude horší, bral sem totiž tu první tabulku) . Tak mě napadá, je od výrobce nějaký omezení co se týče rozdílu L/P, nebo to může bejt v rámci tolerancí kdekoliv - potom by ten stupeň rozdílu byl možnej i podle předpisu výrobce)
Jo ten odklon měřil na okrajích ráfku, tam je ale otázka, kdyby to dal zrovna do místa, kde je ten ráfek krapet ťuklej (trošku jsem brzdil o obrubník, to víte pražák na sněhu
), odchylka na ráfku 1mm znamená odychylku v úhlu cca 10' .
Teď akorát nevím, jestli s tím mám něco dělat nebo ne, protože teď je to v pořádku, nikam to netáhne, volant je rovně při přímý jízdě, gumy byly sjetý rovnoměrně, takže bych byl nerad, aby mi to někde rozkurvili
(viz Tavriho zkušenost
)
Je možný, že i když je ten rozdíl na hraně projítí stk, tak se to nikde neprojeví?
Napsal: čtv dub 03, 2008 17:58
od tavri
zelvotron píše:nevím, jestli s tím mám něco dělat nebo ne, protože teď je to v pořádku, nikam to netáhne, volant je rovně při přímý jízdě, gumy byly sjetý rovnoměrně, takže bych byl nerad, aby mi to někde rozkurvili
(viz Tavriho zkušenost
)
Je možný, že i když je ten rozdíl na hraně projítí stk, tak se to nikde neprojeví?
Já bych na to nesahal. Právě po mé zkušenosti. Nebo zajeď do Sadský
Budeš o pár stovek lehčí a domů pojedeš nasranej a cestou se budeš hádat s volantem.
Samozřejmě existuje pravděpodobnost, že to bude správně. Já osobně už tam nejedu.
Kdo má blbě příčku volantu, tak se to dá seštelovat i v garáži na heveru bez sundání kola. Je tam velmi dobrý přístup. Otázkou je, jestli se podaří povolit ty zarezlý závity na tyčích. Co se na jedné straně ubere se musí na druhé straně přidat. Nejlépe počítat šestiny závitu (je tam šestihran) a pro jistotu si to odměřit šuplerou.