Stránka 2 z 5
Napsal: stř pro 26, 2007 22:46
od Maysner
podivej se na vicko od oleje jestli je na nem emulze
Napsal: stř pro 26, 2007 22:48
od Křečík Barbuška
Trocha ji tam bude, je zima.
Napsal: čtv pro 27, 2007 14:26
od popest
Takze, striknul jsem do valce olej a tlak se zvysil asi o 1 Bar, takze pricina je uz asi jasna. Takze mam jiny dotaz. Auto hodlam udrzovat jeste dlouho je to muj konicek.... Jezdi celkem dobre. Kdyz se dela vybrus, musi se udelat vsechny 4 valce nebo staci jen ten jeden? S tim se musi vymenit i pisty ze? A orientacni cena? Myslim jen za tu praci.
Napsal: čtv pro 27, 2007 15:42
od Marek
Výbrus se musí provádět u celého motoru !!!
Píst stojí cca 200 - 300 Kč (podle výrobce), kroužky sada od 300 do 1200 Kč (doporučuji Goetze), k tomu cena za výbrus cca 2000 - 2500 Kč, šály na kliku sada hlavní + sada ojniční = cca 500 Kč, nějaké to těsnění..........................
Do pěti tisíc se vejdeš a máš navěky klid.
Ovšem je možné, že by stačily vyměnit pouze kroužky a šály a jezdilo by to dobře ještě dlouho.
Napsal: čtv pro 27, 2007 18:00
od popest
Predpokladam ze krouzky u vsech pistu? a saly se musi menit proc? jestli se muzu jeste zeptat.
A posledni otazka, jak poznam, ze neni potreba vybrus, ale jen vymenit krouzky? Jestli krouzky vydrely valec, tak je vybrus potreba ne?, ale jestli se treba odreli krouzky
je - li to vubec mozne.... je to tak mysleno?
Napsal: čtv pro 27, 2007 18:32
od Hurikán
Ano, kroužky měnit na všech pístech.
Šály se musí měnit z jednoduchého důvodu. Ty původní jsou již "zajeté" s klikou, nebo ojnicemi. Pokud šál vyndáš, tak už ho s největší pravděpodobností neusadíš na desetinu mm přesně zpět, jak byl původně. Tím pádem se může stát, že šál s klikou na sobě nesedí a klika běhá jinak, čímž dojde k rychlejšímu opotřebení šálů a vzniku vůlí, pokles tlaku oleje, atd., příp. může dojít i k poškození kliky, nebo ojnice. Doufám, že to píšu přesně, kdyžtak ať mě někdo opraví. V každém případě to zhruba takhle je.
Když dáš šály původní, je to loterie. Když máš štěstí vydrží třeba dalších x desítek tisíc km. A nebo, častěji, budeš dělat po pár tisících znovu rozborku motoru. Při ceně šálů mi to přijde jako zbytečné riskování a možnost zbytečné práce navíc. V souhrnné ceně GO je položka za šály celkem zanedbatelná.
Nutnost výbrusu lze zjistit dvěma způsoby. "Profesionálně" dutinoměrem, kdy změříš průměr a i případnou ovalitu válce. Nebo "amatérsky" pro základní orientaci, zjistíš, jestli je na konci dráhy běhu pístu hrana. Pohledem, nebo hlavně prstem přejeď přes doběhovou hranku. Pokud žádná není, nebo je naprosto nepatrná, bude stačit vyměnit kroužky. Jestliže je ale cítit silně, nebo jsou dokonce ve válcích vyběhané drážky od zlomených kroužků, potom je výbrus nevyhnutný.
Napsal: čtv pro 27, 2007 22:42
od Marek
To Hurikán:
Dobrá práce, začínáš se lepšit, kluku jeden ušatej !!!
Napsal: čtv pro 27, 2007 23:48
od Little Red Riding Hood
Marek, sam si ondrovi řikal v Bechyni že stačí udělat vybrus na tom jednom válci kterej byl KO... taky jaky že pak cože ted???..
jinak faká to v klidu i po výbrusu jednoho válce..
Napsal: pát pro 28, 2007 00:18
od Hurikán
Marek píše:To Hurikán:
Dobrá práce, začínáš se lepšit, kluku jeden ušatej !!!
Děkuji za pochvalu. Jsem rád, že byl můj elaborát shledán správným.
Ono, když už to člověk s někým aspoň jednou dělá, tak se lecčemu přiučí.
Napsal: pát pro 28, 2007 00:31
od Hurikán
Little Red Riding Hood píše:Marek, sam si ondrovi řikal v Bechyni že stačí udělat vybrus na tom jednom válci kterej byl KO... taky jaky že pak cože ted???..
jinak faká to v klidu i po výbrusu jednoho válce..
Nevím o čem a jak jste se bavili s Markem, ale výbrus jednoho válce je podle mě blbost. Chtěl bych vidět chlápka v brusírně, jak by se na takový požadavek tvářil. Asi by to dával ještě několik let k lepšímu v hospodě u piva.
Technicky je to samozřejmě možné a může to jezdit. Jenže to má několik úskalí:
- Vybroušený válec bude mít po zajetí vyšší tlak než ostatní válce, takže je to stejně polovičatá (v tomto případě "čtvrtinová"
) práce.
- Taky je potřeba vzít v úvahu zvýšení objemu daného válce oproti ostatním.
- Hlavní problém ale je, že nastane značná nevyváženost pístů. To se spolu se změnou objemu projeví negativně, zvlášť ve vyšších otáčkách. Výsledkem budou vibrace motoru, zvýšené namáhání kliky a postupné zničení ložisek.
Napsal: pát pro 28, 2007 01:33
od popest
Dobre, mnohokrat vam vsem dekuji. Musim rict, ze je tu spousta lidi, kteri neco znaj az se musim stydet, jak se porad ptam.... Kouknu na tu "hranku" popravde, radeji bych menil jen krouzky, je to levnejsi a ono Lada a studium nejde prilis jednoduse dohromady.
Napsal: sob pro 29, 2007 13:45
od Dusan
KEd to budes mat rozobrate tj dole hlava.... daj piesty z hornej uvrate tak o caa 1,5cm nizsie a skus pokyvat s piestom. smerom od sania k svieckam pripadne vtrepat mierku medzi kraj piesta a stenu valca...pozor mierka sa zastavi na kruskoch !! do 0,2mm je to ok
Napsal: úte led 01, 2008 21:23
od Marek
To LRRH:
Nikdy jsem nikomu neřekl, že pro opravu motoru stačí výbrus jednoho válce !!! Takovou zvrácenost bych ze svých úst nikdy nevypustil. Taková věc je z praktického hlediska absolutně technicky nemyslitelná (Hurikán to celkem dobře vysvětlil) a mně samému se to hnusí, takže sis mě určitě s někým spletl.
Napsal: sob led 12, 2008 23:32
od janci
Kolko tych vybrusov znese motor?
Tusim dva nie?
Napsal: ned led 13, 2008 00:39
od Hurikán
Celkem 3. Někdy se ale musí při příliš velkém opotřebení nebo poškození válce jeden rozměr přeskočit a použít výbrus o jeden vyšší. Např. ze základu jít až na druhý.