Stránka 2 z 70

Napsal: ned pro 23, 2007 14:16
od JmJ
Jo, kdyz tomu nijak extra nepomaham a autostoji 2 - 3 dny tak startuju taky na 3x. Na tom nic extra neni :-). Pokud to chytne na 1 - 3 otoceni motorem, tak v tom velky problem nevidim. Nastartuju, zdechne. Chvilu pockam, jednak skrze baterku kdyz je kosa a druhak dam motoru cas, at se zvencne z toho teplotniho soku :-). Nahodim to podruhe, kdyz drzi jedu, kdyz zdechne, tak potreti (oboji uz jen na sytic, bez plynu na prvni drc) a jedu :-)

Horsi by bylo, kdyby si tocil motorem jak blby, aby to vubec chytlo, to bych videl jako podstatnejsi problem.

Napsal: ned pro 23, 2007 14:17
od Křečík Barbuška
To jsi ještě neviděl, když nezvládnu první studený start na LPG a zahltím motor plynem, sešlápnu plný plyn, sytič zamáčknu, levá ruka na přepínači LPG/benzín, kterou vypnu dodávku čehokoliv, pravá prostrčená volantem na spínačku. Točím motorem dokud se neodvětrá a pak když na zředěný LPG chytá ihned zapínám spínač na LPG a povytahuji sytič a samozřejmě nadávám jak špaček, protože v průběhu akce naskočí rádio a já neslyším okamžik nabíhání motoru na ochuzenou směs.

Napsal: ned pro 23, 2007 14:25
od Hurikán
:lol: :lol: :lol: Tím se taky asi vysvětluje tvoje potřeba mít v autě 05 volant. S origo 07 bys ani nenastartoval. :mrgreen:

Napsal: ned pro 23, 2007 14:27
od Marek
Koko Loko píše:To jsi ještě neviděl, když nezvládnu první studený start na LPG a zahltím motor plynem, sešlápnu plný plyn, sytič zamáčknu, levá ruka na přepínači LPG/benzín, kterou vypnu dodávku čehokoliv, pravá prostrčená volantem na spínačku. Točím motorem dokud se neodvětrá a pak když na zředěný LPG chytá ihned zapínám spínač na LPG a povytahuji sytič a samozřejmě nadávám jak špaček, protože v průběhu akce naskočí rádio a já neslyším okamžik nabíhání motoru na ochuzenou směs.
Proto se má studený motor startovat na benzin !!! :P :P :P

Napsal: ned pro 23, 2007 14:33
od fakír
Proto se má studený motor startovat na benzin !!! :P :P :P[/quote]



To asi jo, ale já třeba nemám problém ani v mrazu ( teď jsem startoval a bylo -9 ) nastartovat na LPG vytáhnu sitič 2x cvaknu sitičem u LPG 3x otočí motorem a už to vrčí a o nějakým seštelování se může motoru jenom zdát.

Napsal: ned pro 23, 2007 14:43
od Křečík Barbuška
Marek píše:Proto se má studený motor startovat na benzin !!!
Já vím, ale jsem takový prosťáček, ono z 95% to vyjde, ale třeba dnes mi to těsně po startu při vyjíždění vlivem jezdecké chyby chcíplo a přihlíživší si ťukali na čelo proč ten magor to furt točí jak nějakou škodovku neb se prostě nedařilo a já rezignoval a nechal startér natáhnout benzín. :mrgreen:

Napsal: ned pro 23, 2007 14:58
od Marek
Já jsem v minulosti taky neměl problém startovat na LPG i ve velkém mrazu. Neříkám a nikdy jsem neříkal, že to nejde a stejně tak jsem nikdy neříkal, že se to nesmí. Jen říkám, že se to nedoporučuje z důvodu, který tu Koko Loko už nastínil - může se z jakéhokoli důvodu stát, že LPG zamrzne (buď přímo v mixu nebo v reduktoru) a potom jsou velké potíže. Pokud zamrzne jen reduktor, lze celkem pohodlně nastartovat na benzin (reduktor po pár stovkách metrů rozmrzne a jede se dál). Horší situace nastane v případě, že LPG zamrzne v mixu (zamrznou klapky karburátoru a musí se čekat několik desítek minut, než to samo vyprchá do atmosféry).

Napsal: ned pro 23, 2007 16:36
od Honza 21061
Ad Pajasův problém: Přesně takto trpím už 2 roky já a začalo to za několik měsíců po koupi auta, předtím chytal na první škrtnutí (léto)! A to dokonce i když předtím napumpuji benzín ruční páčkou.
Otočím klíčkem, za vteřinu motor blafne, pustím tedy klíček a vzápětí zdechne. Otočím podruhé- to samé. Otočím potřetí- už se uráčí běžet a držet...
Někdy se nenechám zmást a startér držím i při blafání motoru a když dvakrát "vyštěkne" při třetím vyštěknutí pustím klíček, protože mám jistotu, že už poběží. :?
Celou dobu žiju v domění, že to bude mít souvislost s vadnými zpětnými ventilky v čerpadle a padajícím benzínem (teplý start mám také hodně problémový)... Může být? :roll: Slibuji si od koupi nové pumpy, že tyto problémy zmizí...

Napsal: ned pro 23, 2007 18:42
od Majo2103
Môj rituál štartovania je asi takýto:Otvorím kapotu,napumpujem,vytiahnem sytič,pomodlím sa a otočím kľúčom.Ak modlitba zabrala,motor okamžite naskočí.Ak nie,prichádza na radu roztlačenie(skúšal sa už niekto sám roztláčať?),keďže baterka zvláda len 1 štart(aj to predtým musí ísť na nabíjačku).Kým som mal dobrú baterku,motor chytal aj bez pumpovania,ale trvalo dlhšie,kým naskočil.Ale jedna vec je zaujímavá.Predtým aj po dlhšej odstávke(týždeň a viac),to bez pumpovania naskočilo.Ale teraz stačia aj dva dni a bez pumpovania to nejde(aj s dobrou baterkou).

Napsal: ned pro 23, 2007 19:18
od Nemo
Přidám vám námět, jak startuju já. Když auto stojí tak 7, max. 8 dní, na ruční pumpování kašlu, našlapu plynovým pedálem metodou - čim víc dní, tím víc sešlápnutí - tj.1den-1sešlápnutí, 3 dny-asi 5 sešlápnutí, 7dní.asi 10 sešlápnutí. Pak vytáhnu sytič naplno, a chytne to většinou na brnk. Zhruba v 50ti% to zase hned chcípne, a druhý brnk je už na jistotu. Po pár vteřinách jde sytič na asi 2/3, po minutě na půlku, a po nějakých 3 minutách jízdy to jde bez cukání bez sytiče.

Jestli benzín zapadá skrz čerpadlo, tak se mě neptejte, kde se tam pak bere, když jen našlapu pedálem. Nevím. Ale funguje to. :P

Napsal: ned pro 23, 2007 19:34
od Saša
Koko loko popsal přesně a výstižně start na LPG když se nedaří nebo po 100 metrech Ti tan někdo vběhne a chcípne to - a čím rýchlejc zareagujete tím kratšídobu tam nebudete za "blbce"(úměra není přímá ale exponenciální). A u mé 043 je to "opepřeno" 11 let o nepřítomnost nádrže a jiných částí v autě potřebných k pohonu tou drahou kapalinou co jí nazývají benzín

Napsal: ned pro 23, 2007 20:49
od Acibuk
Modifikovaný start ala Saša:Pouze LPG, benzín v autě není.

Podržím LPG sytič cca 1 - 3 vteřiny dle teploty (chce to odhad)
Povytáhnu sytič přesně da tloušťku ukazováku.
Točím startérem a současně držím LPG sytič. Většinou 2 - 3 otočení, pokud netrefím LPG sytič, točím cca 4-5 sekund, pak sytič vypnu a lehce přidávám plyn... každé ráno do práce, no problemo.

Napsal: ned pro 23, 2007 23:05
od Štěpán
Start na benzin. ( pro motor z lady )
Otocim klickem, motor blafne a zase chcipne. Potom zase otocim klickem a tocim starterem motor, dokud nenatlakuje olej ( nezhasne kontrolka ). Jakmile zhasne kontrolka tlaku oleje, vytahnu sutic na maximum a otocim klicek a po dvou az trech otackach to chytne. Potom akorat uberu sytic tak, aby mel motor volnobezny otacky kolem 900 az 1000 rpm.

U itala je to trochu jiny a lehce slozitejsi.

Napsal: pon pro 24, 2007 06:17
od Michal Pokorný
Ehh, jste to ale herci - nač ty zbytečné komedie kolem startování ?
Sednu , otočím klíčkem, nestartuju a jedu . V případě 2101 : sednu, vytáhnu sytič , otočím klíčkem, nastartuju, sytič kousíček zastrčím a jedu.
Pravda, 2101 startuje o něco lépe - chytá tak na první otočení startéru, to u 21044 se startér trochu proběhne. Ale žádné žádné rituály nejsou potřeba :P

Napsal: pon pro 24, 2007 07:05
od Pavel04
Štěpán Getsko píše:
U itala je to trochu jiny a lehce slozitejsi.
Mi povidej, kdyz tam este nemam ani sytic... btw ted po me nekdo hodil pri startovani vajicko