Stránka 2 z 70
Napsal: ned pro 23, 2007 14:16
od JmJ
Jo, kdyz tomu nijak extra nepomaham a autostoji 2 - 3 dny tak startuju taky na 3x. Na tom nic extra neni
. Pokud to chytne na 1 - 3 otoceni motorem, tak v tom velky problem nevidim. Nastartuju, zdechne. Chvilu pockam, jednak skrze baterku kdyz je kosa a druhak dam motoru cas, at se zvencne z toho teplotniho soku
. Nahodim to podruhe, kdyz drzi jedu, kdyz zdechne, tak potreti (oboji uz jen na sytic, bez plynu na prvni drc) a jedu
Horsi by bylo, kdyby si tocil motorem jak blby, aby to vubec chytlo, to bych videl jako podstatnejsi problem.
Napsal: ned pro 23, 2007 14:17
od Křečík Barbuška
To jsi ještě neviděl, když nezvládnu první studený start na LPG a zahltím motor plynem, sešlápnu plný plyn, sytič zamáčknu, levá ruka na přepínači LPG/benzín, kterou vypnu dodávku čehokoliv, pravá prostrčená volantem na spínačku. Točím motorem dokud se neodvětrá a pak když na zředěný LPG chytá ihned zapínám spínač na LPG a povytahuji sytič a samozřejmě nadávám jak špaček, protože v průběhu akce naskočí rádio a já neslyším okamžik nabíhání motoru na ochuzenou směs.
Napsal: ned pro 23, 2007 14:25
od Hurikán
Napsal: ned pro 23, 2007 14:27
od Marek
Koko Loko píše:To jsi ještě neviděl, když nezvládnu první studený start na LPG a zahltím motor plynem, sešlápnu plný plyn, sytič zamáčknu, levá ruka na přepínači LPG/benzín, kterou vypnu dodávku čehokoliv, pravá prostrčená volantem na spínačku. Točím motorem dokud se neodvětrá a pak když na zředěný LPG chytá ihned zapínám spínač na LPG a povytahuji sytič a samozřejmě nadávám jak špaček, protože v průběhu akce naskočí rádio a já neslyším okamžik nabíhání motoru na ochuzenou směs.
Proto se má studený motor startovat na benzin !!!
Napsal: ned pro 23, 2007 14:33
od fakír
Proto se má studený motor startovat na benzin !!!
[/quote]
To asi jo, ale já třeba nemám problém ani v mrazu ( teď jsem startoval a bylo -9 ) nastartovat na LPG vytáhnu sitič 2x cvaknu sitičem u LPG 3x otočí motorem a už to vrčí a o nějakým seštelování se může motoru jenom zdát.
Napsal: ned pro 23, 2007 14:43
od Křečík Barbuška
Marek píše:Proto se má studený motor startovat na benzin !!!
Já vím, ale jsem takový prosťáček, ono z 95% to vyjde, ale třeba dnes mi to těsně po startu při vyjíždění vlivem jezdecké chyby chcíplo a přihlíživší si ťukali na čelo proč ten magor to furt točí jak nějakou škodovku neb se prostě nedařilo a já rezignoval a nechal startér natáhnout benzín.
Napsal: ned pro 23, 2007 14:58
od Marek
Já jsem v minulosti taky neměl problém startovat na LPG i ve velkém mrazu. Neříkám a nikdy jsem neříkal, že to nejde a stejně tak jsem nikdy neříkal, že se to nesmí. Jen říkám, že se to nedoporučuje z důvodu, který tu Koko Loko už nastínil - může se z jakéhokoli důvodu stát, že LPG zamrzne (buď přímo v mixu nebo v reduktoru) a potom jsou velké potíže. Pokud zamrzne jen reduktor, lze celkem pohodlně nastartovat na benzin (reduktor po pár stovkách metrů rozmrzne a jede se dál). Horší situace nastane v případě, že LPG zamrzne v mixu (zamrznou klapky karburátoru a musí se čekat několik desítek minut, než to samo vyprchá do atmosféry).
Napsal: ned pro 23, 2007 16:36
od Honza 21061
Ad Pajasův problém: Přesně takto trpím už 2 roky já a začalo to za několik měsíců po koupi auta, předtím chytal na první škrtnutí (léto)! A to dokonce i když předtím napumpuji benzín ruční páčkou.
Otočím klíčkem, za vteřinu motor blafne, pustím tedy klíček a vzápětí zdechne. Otočím podruhé- to samé. Otočím potřetí- už se uráčí běžet a držet...
Někdy se nenechám zmást a startér držím i při blafání motoru a když dvakrát "vyštěkne" při třetím vyštěknutí pustím klíček, protože mám jistotu, že už poběží.
Celou dobu žiju v domění, že to bude mít souvislost s vadnými zpětnými ventilky v čerpadle a padajícím benzínem (teplý start mám také hodně problémový)... Může být?
Slibuji si od koupi nové pumpy, že tyto problémy zmizí...
Napsal: ned pro 23, 2007 18:42
od Majo2103
Môj rituál štartovania je asi takýto:Otvorím kapotu,napumpujem,vytiahnem sytič,pomodlím sa a otočím kľúčom.Ak modlitba zabrala,motor okamžite naskočí.Ak nie,prichádza na radu roztlačenie(skúšal sa už niekto sám roztláčať?),keďže baterka zvláda len 1 štart(aj to predtým musí ísť na nabíjačku).Kým som mal dobrú baterku,motor chytal aj bez pumpovania,ale trvalo dlhšie,kým naskočil.Ale jedna vec je zaujímavá.Predtým aj po dlhšej odstávke(týždeň a viac),to bez pumpovania naskočilo.Ale teraz stačia aj dva dni a bez pumpovania to nejde(aj s dobrou baterkou).
Napsal: ned pro 23, 2007 19:18
od Nemo
Přidám vám námět, jak startuju já. Když auto stojí tak 7, max. 8 dní, na ruční pumpování kašlu, našlapu plynovým pedálem metodou - čim víc dní, tím víc sešlápnutí - tj.1den-1sešlápnutí, 3 dny-asi 5 sešlápnutí, 7dní.asi 10 sešlápnutí. Pak vytáhnu sytič naplno, a chytne to většinou na brnk. Zhruba v 50ti% to zase hned chcípne, a druhý brnk je už na jistotu. Po pár vteřinách jde sytič na asi 2/3, po minutě na půlku, a po nějakých 3 minutách jízdy to jde bez cukání bez sytiče.
Jestli benzín zapadá skrz čerpadlo, tak se mě neptejte, kde se tam pak bere, když jen našlapu pedálem. Nevím. Ale funguje to.
Napsal: ned pro 23, 2007 19:34
od Saša
Koko loko popsal přesně a výstižně start na LPG když se nedaří nebo po 100 metrech Ti tan někdo vběhne a chcípne to - a čím rýchlejc zareagujete tím kratšídobu tam nebudete za "blbce"(úměra není přímá ale exponenciální). A u mé 043 je to "opepřeno" 11 let o nepřítomnost nádrže a jiných částí v autě potřebných k pohonu tou drahou kapalinou co jí nazývají benzín
Napsal: ned pro 23, 2007 20:49
od Acibuk
Modifikovaný start ala Saša:Pouze LPG, benzín v autě není.
Podržím LPG sytič cca 1 - 3 vteřiny dle teploty (chce to odhad)
Povytáhnu sytič přesně da tloušťku ukazováku.
Točím startérem a současně držím LPG sytič. Většinou 2 - 3 otočení, pokud netrefím LPG sytič, točím cca 4-5 sekund, pak sytič vypnu a lehce přidávám plyn... každé ráno do práce, no problemo.
Napsal: ned pro 23, 2007 23:05
od Štěpán
Start na benzin. ( pro motor z lady )
Otocim klickem, motor blafne a zase chcipne. Potom zase otocim klickem a tocim starterem motor, dokud nenatlakuje olej ( nezhasne kontrolka ). Jakmile zhasne kontrolka tlaku oleje, vytahnu sutic na maximum a otocim klicek a po dvou az trech otackach to chytne. Potom akorat uberu sytic tak, aby mel motor volnobezny otacky kolem 900 az 1000 rpm.
U itala je to trochu jiny a lehce slozitejsi.
Napsal: pon pro 24, 2007 06:17
od Michal Pokorný
Ehh, jste to ale herci - nač ty zbytečné komedie kolem startování ?
Sednu , otočím klíčkem, nestartuju a jedu . V případě 2101 : sednu, vytáhnu sytič , otočím klíčkem, nastartuju, sytič kousíček zastrčím a jedu.
Pravda, 2101 startuje o něco lépe - chytá tak na první otočení startéru, to u 21044 se startér trochu proběhne. Ale žádné žádné rituály nejsou potřeba
Napsal: pon pro 24, 2007 07:05
od Pavel04
Štěpán Getsko píše:
U itala je to trochu jiny a lehce slozitejsi.
Mi povidej, kdyz tam este nemam ani sytic... btw ted po me nekdo hodil pri startovani vajicko