Stránka 2 z 7
Napsal: stř pro 19, 2007 21:26
od Štěpán
Neřeknu ti o kolik se ti při 1 mm posunou rozvody! Třeba jen o 1° a nebo třeba i o 5°, ale mnohem víc tě bude potom trápit to, že nezmůžeš pořádně po 10 000km napnot řetěz. ( budeš ho mít za 1. trošky vylítanej a za 2. lehce prodřený napínáky a tlumiče kmitu a v součtu ti to určitě nějakou vůli dá. ) Rádši bych obětoval ten den na víc a vyndal blok a provedl to na něm, než se pachtit z hlavou a výsledek by nebyl zas až tak výraznej.
Napsal: stř pro 19, 2007 21:32
od Atex
tak a ted by se mnel prihlasit nekdo kdo ma snizenou hlavu a podelit se se svyma zkusenostma..
Napsal: stř pro 19, 2007 21:34
od Ivo
Já mám sníženou hlavu, ale zkušenosti s ní ještě nemám, protože jsem ji ještě nemontoval.
Napsal: stř pro 19, 2007 21:34
od Jelen
Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz

Napsal: stř pro 19, 2007 21:36
od Atex
Jelen píše:Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz

mozna mi chce jen Stepan pridat praci abych to nemel jen tak jednoduche

Napsal: stř pro 19, 2007 21:40
od Jelen
No mě to přijde nesmyslný, to je jako mít na sobě dvě kostky ve středu provrtané nad sebou a tvrdit, že je lepší snížit tu spodní, že se ty díry tak nepřiblíží, jako kdybych snížil tu horní o stejej díl

Napsal: stř pro 19, 2007 21:40
od Saynerm
Atex píše:Jelen píše:Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz

mozna mi chce jen Stepan pridat praci abych to nemel jen tak jednoduche

nebo ti ji chce ulehcit aby si potom nemusel treba neco opravovat. jinak taky by me zajimalo co psal jelen. jediny co o tom vim ze nejakej rozdil tam je, jen nevim v cem
Napsal: stř pro 19, 2007 21:43
od Roman
Uberanie z bloku ma na kompresny pomer vacsi vplyv preto, lebo ked uberies z bloku 1mm, tak uberies objem valca, ktory je dany vrtanim a vyskou (1mm). Ak uberies 1mm z hlavy objem ktory uberies nie je valec, ale nieco tazko definovane, ale v kazdom pripade uberies objem mensi. Co sa tyka vplyvu na rozvody, je to jedno odkial uberas, o kolko mm znizis o tolko mmsa rozvodove kola k sebe priblizia. Kolko to spravi v stupnoch, to by uz musel niekto prepocitat.
Napsal: stř pro 19, 2007 21:49
od Jelen
Roman, Diky, to mi staci, to vysvetluje mou otazku

druha cast otazky byla na Stepana, jak to myslel s tema rozvodama...
Napsal: stř pro 19, 2007 21:53
od Vašátor
U motoru 1600 je tuším nedoběh pístu od vrchu válce 1,9mm, tudíž v pohodě můžeš snížit blok o 1,9mm až 2mm a píst ti akorát vyjde do těsnění pod hlavou.
Snížení bloku motoru má tu výhodu, že neměníš tvar spalovacího prostoru. Protože když snížíš hlavu, spalovací prostor defakto rovnáš.
Proto je dle mého názoru lepší snížit blok - pokud už teda snižovat na nějakou velkou kompresi.
Já na své 1200ccm snížil hlavu o 1mm, což je dle mého pro starý motor akorát. U vyběhaného motoru a navýšení komprese může dojít ke zničení motoru - nevydrží tak velkou kompresi. Moje 1200 měla naběháno 130 000Km, vše původní. Po snížení o 1mm na hlavě šel řetěz v poho dopnout.
Po snížení hlavy motor dostal hlubší zvuk, větší sílu při nižších otáčkách a větší zrychlení při od cca. 3000ot.
Napsal: stř pro 19, 2007 22:04
od Pool
Jelen píše:jak to myslel s tema rozvodama...
Na bloku můžeš ubrat míň jak na hlavě, pro dosažení
stejného kompresního poměru. Tudíž se rozvodová kola příblíží míň a to je výhodou.
Vašátor píše:větší sílu při nižších otáčkách
No tohle se mi teda moc nezdá Vašátore, měl jsem za to, že motor spíš "ztvrdne" a je použitelnej jen ve vyšších otáčkách.
Napsal: stř pro 19, 2007 22:07
od Malda
Kdyby ste cetli literaturu ...
Vašátor píše:U motoru 1600 je nedoběh pístu od vrchu válce 1,9mm
a u 1200 0,1mm.
Napsal: stř pro 19, 2007 22:08
od Jelen
Pool, tak to potom jo

Napsal: stř pro 19, 2007 22:12
od Hurikán
Jelen píše:No mě to přijde nesmyslný, to je jako mít na sobě dvě kostky ve středu provrtané nad sebou a tvrdit, že je lepší snížit tu spodní, že se ty díry tak nepřiblíží, jako kdybych snížil tu horní o stejej díl

Vtip spočívá v tom, že pro dosažení stejného výsledného kompresního poměru, musíš hlavu snížit 2x tolik, než blok. Pokud bys tedy chtěl dosáhnout určitého poměru a snížil hlavu o 1 mm, tak pro stejný efekt stačí snížit blok o 0,5 mm. Tím pádem nedojde k tak velké změně v rozvodech. Proto je lepší hoblovat tu spodní kostku.
Já mám na 05/1300 hlavu sníženou o 0,8. Víc jsem nechtěl. Určitý efekt zvýšení výkonu nastal. Hlavně ale začal mít motor tvrdší chod a při určitých otáčkách a zatížení dost duní. Pro vyznavače "sportovního" zvuku je to dobré, ale pro běžné a delší cesty už mě to tak příjemné nepřipadá. Příště bych už osobně do snižování nešel. Nárůst výkonu není tak velký, zato zmizí příjemě měkký běh motoru, který mám osobně radši.
Napsal: stř pro 19, 2007 22:16
od Vašátor
Pool píše:
Vašátor píše:větší sílu při nižších otáčkách
No tohle se mi teda moc nezdá Vašátore, měl jsem za to, že motor spíš "ztvrdne" a je použitelnej jen ve vyšších otáčkách.
Myšleno tak, že tam kde jsem dřív musel podřazovat, jsem to po snížení v poho vyjel. Popisuji zde mnou pozorované změny. Nikomu to nevnucuji, nikdo mi to proto nevyvracejte, jsou to moje zkušenosti
