O kolik snížit hlavu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Neřeknu ti o kolik se ti při 1 mm posunou rozvody! Třeba jen o 1° a nebo třeba i o 5°, ale mnohem víc tě bude potom trápit to, že nezmůžeš pořádně po 10 000km napnot řetěz. ( budeš ho mít za 1. trošky vylítanej a za 2. lehce prodřený napínáky a tlumiče kmitu a v součtu ti to určitě nějakou vůli dá. ) Rádši bych obětoval ten den na víc a vyndal blok a provedl to na něm, než se pachtit z hlavou a výsledek by nebyl zas až tak výraznej.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

tak a ted by se mnel prihlasit nekdo kdo ma snizenou hlavu a podelit se se svyma zkusenostma..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Já mám sníženou hlavu, ale zkušenosti s ní ještě nemám, protože jsem ji ještě nemontoval.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz :)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Jelen píše:Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz :)
mozna mi chce jen Stepan pridat praci abych to nemel jen tak jednoduche :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

No mě to přijde nesmyslný, to je jako mít na sobě dvě kostky ve středu provrtané nad sebou a tvrdit, že je lepší snížit tu spodní, že se ty díry tak nepřiblíží, jako kdybych snížil tu horní o stejej díl :-D
Naposledy upravil(a) Jelen dne stř pro 19, 2007 21:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Saynerm
Příspěvky: 655
Registrován: úte říj 10, 2006 15:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Saynerm »

Atex píše:
Jelen píše:Mě stačí, když mi někdo racionálně zodpoví můj dotaz :)
mozna mi chce jen Stepan pridat praci abych to nemel jen tak jednoduche :-D
nebo ti ji chce ulehcit aby si potom nemusel treba neco opravovat. jinak taky by me zajimalo co psal jelen. jediny co o tom vim ze nejakej rozdil tam je, jen nevim v cem
BA3 21061 1700k (pojizdnej plynovej zapalovac) - 15.3.2008 - uz zkoncil
BlackJack used stye
БлацкЯцк

BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........

Chatka 12 forever :mrgreen:
Buková drift challenge team
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Uberanie z bloku ma na kompresny pomer vacsi vplyv preto, lebo ked uberies z bloku 1mm, tak uberies objem valca, ktory je dany vrtanim a vyskou (1mm). Ak uberies 1mm z hlavy objem ktory uberies nie je valec, ale nieco tazko definovane, ale v kazdom pripade uberies objem mensi. Co sa tyka vplyvu na rozvody, je to jedno odkial uberas, o kolko mm znizis o tolko mmsa rozvodove kola k sebe priblizia. Kolko to spravi v stupnoch, to by uz musel niekto prepocitat.
Roman
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Roman, Diky, to mi staci, to vysvetluje mou otazku :)
druha cast otazky byla na Stepana, jak to myslel s tema rozvodama...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9415
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

U motoru 1600 je tuším nedoběh pístu od vrchu válce 1,9mm, tudíž v pohodě můžeš snížit blok o 1,9mm až 2mm a píst ti akorát vyjde do těsnění pod hlavou.
Snížení bloku motoru má tu výhodu, že neměníš tvar spalovacího prostoru. Protože když snížíš hlavu, spalovací prostor defakto rovnáš.
Proto je dle mého názoru lepší snížit blok - pokud už teda snižovat na nějakou velkou kompresi.

Já na své 1200ccm snížil hlavu o 1mm, což je dle mého pro starý motor akorát. U vyběhaného motoru a navýšení komprese může dojít ke zničení motoru - nevydrží tak velkou kompresi. Moje 1200 měla naběháno 130 000Km, vše původní. Po snížení o 1mm na hlavě šel řetěz v poho dopnout.

Po snížení hlavy motor dostal hlubší zvuk, větší sílu při nižších otáčkách a větší zrychlení při od cca. 3000ot.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pool

Příspěvek od Pool »

Jelen píše:jak to myslel s tema rozvodama...
Na bloku můžeš ubrat míň jak na hlavě, pro dosažení stejného kompresního poměru. Tudíž se rozvodová kola příblíží míň a to je výhodou.
Vašátor píše:větší sílu při nižších otáčkách
No tohle se mi teda moc nezdá Vašátore, měl jsem za to, že motor spíš "ztvrdne" a je použitelnej jen ve vyšších otáčkách.
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Kdyby ste cetli literaturu ... :P
Vašátor píše:U motoru 1600 je nedoběh pístu od vrchu válce 1,9mm
a u 1200 0,1mm.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Pool, tak to potom jo :)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jelen píše:No mě to přijde nesmyslný, to je jako mít na sobě dvě kostky ve středu provrtané nad sebou a tvrdit, že je lepší snížit tu spodní, že se ty díry tak nepřiblíží, jako kdybych snížil tu horní o stejej díl :-D
Vtip spočívá v tom, že pro dosažení stejného výsledného kompresního poměru, musíš hlavu snížit 2x tolik, než blok. Pokud bys tedy chtěl dosáhnout určitého poměru a snížil hlavu o 1 mm, tak pro stejný efekt stačí snížit blok o 0,5 mm. Tím pádem nedojde k tak velké změně v rozvodech. Proto je lepší hoblovat tu spodní kostku. :wink:

Já mám na 05/1300 hlavu sníženou o 0,8. Víc jsem nechtěl. Určitý efekt zvýšení výkonu nastal. Hlavně ale začal mít motor tvrdší chod a při určitých otáčkách a zatížení dost duní. Pro vyznavače "sportovního" zvuku je to dobré, ale pro běžné a delší cesty už mě to tak příjemné nepřipadá. Příště bych už osobně do snižování nešel. Nárůst výkonu není tak velký, zato zmizí příjemě měkký běh motoru, který mám osobně radši.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9415
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pool píše:
Vašátor píše:větší sílu při nižších otáčkách
No tohle se mi teda moc nezdá Vašátore, měl jsem za to, že motor spíš "ztvrdne" a je použitelnej jen ve vyšších otáčkách.
Myšleno tak, že tam kde jsem dřív musel podřazovat, jsem to po snížení v poho vyjel. Popisuji zde mnou pozorované změny. Nikomu to nevnucuji, nikdo mi to proto nevyvracejte, jsou to moje zkušenosti 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“