Olej v bubnech

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, asi záleží jaké pakny, já jsem to nedávno dělal na 2101 , pakny byly celou dobu máčeny směsí oleje a brzdovky. Na povrchu to bylo pěkně připečeno. A ať jsem je odmasťoval a brousil jak to šlo, tak byly pořád mastné
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

nechce se mi to moc pročítat celé...

takže: pakny, ani jinej švabach z brzd nemusíš sundávat, povolíš 4 šrouby na poloose a vytáhneš jí (když to nepujde samo, můžeš si pomoci kolem a to tak že jej nasadíš, chytneš třeba jen dvěma šroubama a neutáhneš uplně a můžeš to tím diskem vyklepávat), staré gufero jakým koli způsobem vyjebeš ven (sikovky, šroubovák, kladivo, prostě ho rozšmelcuj a vytáhní), ale bacha na plochy na kterejch sedi gufero, nebo ložisko, ad je moc nepoškrábeš... nové nasadíš tak že si vemeš nějakou kulatinu, nebo trubku (nemusí být ani stejného průměru jako guferu) a dokolečka ho naklepáváš... pak ho namažeš olejem strčíš poloosu a dovii.. jinak ještě není od věci koupit nové (jestli staré nejsou zachovalé) gumové kroužky které jsou jako izolace mezi nápravnicí a domečkem který ti to drží vše pohromadě (opírá se o ložisko) a nebo to uplně nahrad silikonem na motory...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Samozřejmě předpokladem je, že mezi zjištěním zaplavení a opravou jsou řádově dny nikoliv měsíce či roky.


Demontáž gufera zadní poloosy

Sejmout kolo, sejmout buben, vyčistit vnitřek od prachu, povolit 4 matice na štítu brzdy k prostrkování goly vtipně použít díry na hlavici poloosy, poloosu vytrhnout směrem k sobě, vyviklat s citem gufero, naklepnout nové, máznout olejem a poskládat zpět. Někdo dovnitř dává ještě takový velký O kroužek někdo ne, já ano, někdo podmázne silikonem tu čtveratou prachovku co jdou přes ní ty čtyři šrouby, já ne, ale má to svou logiku neb při dalším kolapsu gufera bude značně omezen, průsak oleje, který se přelije jen při abnormálních náklonech.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte pro 18, 2007 14:38, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Já jsem tedy původně chtěl také jen vyměnit gufera, ale po sundání bubnů a pohledu na brzdové válečky bylo jasné, že budu muset vyměnit i ty, dále po vyndání poloos jsem zjistil, že na jedné je špatné ložisko - tudíž jsem měnil i poloosu.
Po výše zmiňovaném pokusu o odmaštění paken jsem vyměnil i pakny a nakonec jsem zjistil, že budu muset vyměnit i lano ruční brzdy.
Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit :P
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Lavinový efekt, znám to :? .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Michal Pokorný píše:Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit :P
Udělám to jako před tím, jedno kolo prosakuje, tudíž je namazaný a druhý se blokuje, tak ho namažu vazelínou a bude zas na měsíc pokoj :-D

Teď beze srandy, takže je to docela jednoduchý, uvidíme, jaká bude realita, kdo to má furt rozebírat a mazat se s tím...
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Pokud máš olej v bubnech pak pakny sundej a vyměň...to je základ
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Jelen píše:
Michal Pokorný píše:Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit :P
Udělám to jako před tím, jedno kolo prosakuje, tudíž je namazaný a druhý se blokuje, tak ho namažu vazelínou a bude zas na měsíc pokoj :-D

Teď beze srandy, takže je to docela jednoduchý, uvidíme, jaká bude realita, kdo to má furt rozebírat a mazat se s tím...
Pane Bože neděláš někde v autoservisu ? :wink:
Kamarád kdysi vyprávěl, že jako učeň chodil na praxi do jednoho nejmenovaného litoměřického autoservisu a že ať dělali co dělali tak měl jeden bavorák pořád nesouměrný účinek zadních brzd - tak to před TK opravili přesně tímto způsobem :roll:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zní to zvráceně, ale účel to splnilo ne? :lol:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

známá to věc, kdo maže ten jede...o brzdách se tam nic neříka:)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

No ale účel světí prostředky... Ono to fakt pomáháb rzdy brzdí dobře a rovnoměrně, nevýhoda je, že se to musí mazat často... V autoservise sice nedělám, ale dělám v servise na daleko větší věci, než jsou auta, ale tam bych si to nedovolil :roll:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10595
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jelen píše:... Ono to fakt pomáhá brzdy brzdí dobře a rovnoměrně, nevýhoda je, že se to musí mazat často...
Asi opravdu jedinou nevýhodou bude jejich snížený účinek = delší brzdná dráha :( . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

To je jistě velký mínus, ale v tý zimě se člověku nechce k autu ani jít, natož ho opravovat :(
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

až budeš sundávat to gufero tak si vyšroubuj 4 šrouby pod poloosou,nasad kolo jen na poloosu lehce ho přišroubuj na 2 šrouby a cukni za kolo,měla by vyběhnout poloosa s ložiskem,pakny ,štít brzdy a ostatní věci zůstanou na svým místě. vydloubni ze strany starý gufero z poloosy-bacha na vnitřní průměr poloosy -nesmí se poškrábat, potom na místo gufera napatlej trochu tmelu-silikonu na motory a naklepni nové gufero-nejlépe original přes ořech goly jde to dobře, práce tak na 20 minut.
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jelen píše:Dělá to gufero, mě výměna čeká taky, tak postřehy sem :) Na co si dát pozor a tak?
Nikoliv nezbytně. Sundejte buben a koukněte se - mě se kdysi takhle rozlezlo prase a ven cintala brzdovka.

Asi vás zklamu a nebudete mi to věřit, ale omaštěný pakny nijak brzdnou dráhu změnit nemusí - ony se totiž zároveň začnou trošku víc drolit. Byl jsem potom na technický, jedna strana byla mastná, účinek byl naprosto shodnej a vůbec ne špatnej. Taky jsem se divil ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“