Olej v bubnech
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
nechce se mi to moc pročítat celé...
takže: pakny, ani jinej švabach z brzd nemusíš sundávat, povolíš 4 šrouby na poloose a vytáhneš jí (když to nepujde samo, můžeš si pomoci kolem a to tak že jej nasadíš, chytneš třeba jen dvěma šroubama a neutáhneš uplně a můžeš to tím diskem vyklepávat), staré gufero jakým koli způsobem vyjebeš ven (sikovky, šroubovák, kladivo, prostě ho rozšmelcuj a vytáhní), ale bacha na plochy na kterejch sedi gufero, nebo ložisko, ad je moc nepoškrábeš... nové nasadíš tak že si vemeš nějakou kulatinu, nebo trubku (nemusí být ani stejného průměru jako guferu) a dokolečka ho naklepáváš... pak ho namažeš olejem strčíš poloosu a dovii.. jinak ještě není od věci koupit nové (jestli staré nejsou zachovalé) gumové kroužky které jsou jako izolace mezi nápravnicí a domečkem který ti to drží vše pohromadě (opírá se o ložisko) a nebo to uplně nahrad silikonem na motory...
takže: pakny, ani jinej švabach z brzd nemusíš sundávat, povolíš 4 šrouby na poloose a vytáhneš jí (když to nepujde samo, můžeš si pomoci kolem a to tak že jej nasadíš, chytneš třeba jen dvěma šroubama a neutáhneš uplně a můžeš to tím diskem vyklepávat), staré gufero jakým koli způsobem vyjebeš ven (sikovky, šroubovák, kladivo, prostě ho rozšmelcuj a vytáhní), ale bacha na plochy na kterejch sedi gufero, nebo ložisko, ad je moc nepoškrábeš... nové nasadíš tak že si vemeš nějakou kulatinu, nebo trubku (nemusí být ani stejného průměru jako guferu) a dokolečka ho naklepáváš... pak ho namažeš olejem strčíš poloosu a dovii.. jinak ještě není od věci koupit nové (jestli staré nejsou zachovalé) gumové kroužky které jsou jako izolace mezi nápravnicí a domečkem který ti to drží vše pohromadě (opírá se o ložisko) a nebo to uplně nahrad silikonem na motory...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Samozřejmě předpokladem je, že mezi zjištěním zaplavení a opravou jsou řádově dny nikoliv měsíce či roky.
Demontáž gufera zadní poloosy
Sejmout kolo, sejmout buben, vyčistit vnitřek od prachu, povolit 4 matice na štítu brzdy k prostrkování goly vtipně použít díry na hlavici poloosy, poloosu vytrhnout směrem k sobě, vyviklat s citem gufero, naklepnout nové, máznout olejem a poskládat zpět. Někdo dovnitř dává ještě takový velký O kroužek někdo ne, já ano, někdo podmázne silikonem tu čtveratou prachovku co jdou přes ní ty čtyři šrouby, já ne, ale má to svou logiku neb při dalším kolapsu gufera bude značně omezen, průsak oleje, který se přelije jen při abnormálních náklonech.
Demontáž gufera zadní poloosy
Sejmout kolo, sejmout buben, vyčistit vnitřek od prachu, povolit 4 matice na štítu brzdy k prostrkování goly vtipně použít díry na hlavici poloosy, poloosu vytrhnout směrem k sobě, vyviklat s citem gufero, naklepnout nové, máznout olejem a poskládat zpět. Někdo dovnitř dává ještě takový velký O kroužek někdo ne, já ano, někdo podmázne silikonem tu čtveratou prachovku co jdou přes ní ty čtyři šrouby, já ne, ale má to svou logiku neb při dalším kolapsu gufera bude značně omezen, průsak oleje, který se přelije jen při abnormálních náklonech.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte pro 18, 2007 14:38, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Já jsem tedy původně chtěl také jen vyměnit gufera, ale po sundání bubnů a pohledu na brzdové válečky bylo jasné, že budu muset vyměnit i ty, dále po vyndání poloos jsem zjistil, že na jedné je špatné ložisko - tudíž jsem měnil i poloosu.
Po výše zmiňovaném pokusu o odmaštění paken jsem vyměnil i pakny a nakonec jsem zjistil, že budu muset vyměnit i lano ruční brzdy.
Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Po výše zmiňovaném pokusu o odmaštění paken jsem vyměnil i pakny a nakonec jsem zjistil, že budu muset vyměnit i lano ruční brzdy.
Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Udělám to jako před tím, jedno kolo prosakuje, tudíž je namazaný a druhý se blokuje, tak ho namažu vazelínou a bude zas na měsíc pokojMichal Pokorný píše:Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit![]()
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Teď beze srandy, takže je to docela jednoduchý, uvidíme, jaká bude realita, kdo to má furt rozebírat a mazat se s tím...
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Pane Bože neděláš někde v autoservisu ?Jelen píše:Udělám to jako před tím, jedno kolo prosakuje, tudíž je namazaný a druhý se blokuje, tak ho namažu vazelínou a bude zas na měsíc pokojMichal Pokorný píše:Ale nechtěl bych tu nikoho kdo se na to chystá nějak strašit![]()
Teď beze srandy, takže je to docela jednoduchý, uvidíme, jaká bude realita, kdo to má furt rozebírat a mazat se s tím...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kamarád kdysi vyprávěl, že jako učeň chodil na praxi do jednoho nejmenovaného litoměřického autoservisu a že ať dělali co dělali tak měl jeden bavorák pořád nesouměrný účinek zadních brzd - tak to před TK opravili přesně tímto způsobem
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Asi opravdu jedinou nevýhodou bude jejich snížený účinek = delší brzdná dráhaJelen píše:... Ono to fakt pomáhá brzdy brzdí dobře a rovnoměrně, nevýhoda je, že se to musí mazat často...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
až budeš sundávat to gufero tak si vyšroubuj 4 šrouby pod poloosou,nasad kolo jen na poloosu lehce ho přišroubuj na 2 šrouby a cukni za kolo,měla by vyběhnout poloosa s ložiskem,pakny ,štít brzdy a ostatní věci zůstanou na svým místě. vydloubni ze strany starý gufero z poloosy-bacha na vnitřní průměr poloosy -nesmí se poškrábat, potom na místo gufera napatlej trochu tmelu-silikonu na motory a naklepni nové gufero-nejlépe original přes ořech goly jde to dobře, práce tak na 20 minut.
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Nikoliv nezbytně. Sundejte buben a koukněte se - mě se kdysi takhle rozlezlo prase a ven cintala brzdovka.Jelen píše:Dělá to gufero, mě výměna čeká taky, tak postřehy semNa co si dát pozor a tak?
Asi vás zklamu a nebudete mi to věřit, ale omaštěný pakny nijak brzdnou dráhu změnit nemusí - ony se totiž zároveň začnou trošku víc drolit. Byl jsem potom na technický, jedna strana byla mastná, účinek byl naprosto shodnej a vůbec ne špatnej. Taky jsem se divil
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).