Stránka 2 z 3

Napsal: úte led 08, 2008 09:56
od Marcel
taky č. 9.

Napsal: úte led 08, 2008 13:03
od krausj
Pojistku buzení alternátoru. U 2105 je to tuším pojistka č. 9. Jaká je v 07 nevím.[/quote]

Dekuji kouknu se ale myslim ze už jsem za tu dobu všechny pojistky vyměnil ale za pokus to stoji

Napsal: úte led 08, 2008 20:41
od Maysner
krausj píše:Pojistku buzení alternátoru. U 2105 je to tuším pojistka č. 9. Jaká je v 07 nevím.
Dekuji kouknu se ale myslim ze už jsem za tu dobu všechny pojistky vyměnil ale za pokus to stoji[/quote]

jestli by to nemohlo bejt uvnitr pojistkovky. do te ses dival? muze bejt vevnitr pekne zoxidovana :roll:

Napsal: stř led 09, 2008 05:38
od krausj
Ahojky lidičky tak jsem milou pojistku vyměnil a o zlomek lepší to pravda je, ale stále mrká a stále mrká.Pojstková skříňka je ok, tu jsem kontroloval a i prostříkal kontaktolem (pro jistotu).Mám podezření ,že je nekde špatná kostra ale opravdu se mi za těch 8 let nepodařilo ji najit.Nevím jestli to nemuže mít souvislost s tím že občas vynechává otáčkoměr.

Napsal: stř led 09, 2008 09:07
od Luděk Ondrůch
Zkontroluj si ukostření motoru ke karoserii. Možná by neškodilo natáhnout ještě jednu kostru přímo na těleso alternátoru.

Napsal: sob led 12, 2008 22:05
od krausj
Ahoj
Ukostreni motoru bylo skoro to prvni co jsem udelal ale bez zjevneho zlepseni .Mozna jeste ukostrit alternator zkusim

Napsal: čtv bře 06, 2008 22:54
od EMI
Chtěl bych obnovit toto téma.

Doteďka mi spolehlivě fungovalo původní dobíjecí relátko B117. Všechno bylo OK, palubní napětí nekolísalo. Relátko se ale spálilo (resp. se kontakty uvnitř opálily tak že to přestalo dobíjet). Takže sem původní B117 vyndal a dal nové české výroby-Magneton a napětí začlo strašně pulzovat, takže sem toto z Magnetonu (kontaktní,neznám typ ale je to takové jak se dávalo do škodovek) vyměnil za zase nově koupené ale polovodičové a na to je rozkmit ještě větší.
Obě relátka fungují jak pro 6ti tak 9diodové altíky, jenom s jiným zapojením. Jak je možný, že tydle "cizí" relátka způsobujou takovou pulzaci napětí než původní?

Zjištěný stav: altík nehází ani nemá vůle, ložiska OK, uhlíky nové cca rok
řemen napnutý
kostry dobré
po zapůjčení jiného B117 na zkoušku opět vše OK s napětím 14,3V které se "ani nehlo"

Měření: zapůjčené B117: 14,3 V (rozkmit nezměřitelý)
kontaktní Magneton: 14,4 - 15,1V (rozkmit 0,7V)
polovodičové: 14,2-15,5V (rozkmit 1,3V)
Praxe: za tmy na tlumený světla je to hotová diskotéka a je to poznat třeba i na kontrolkách. Rychlost pulzace roste s otáčkama motoru, na dálk. světla také,ale pulzy jsou delší

A teď co s tim :( nějaké nápady??? Vyjíma řešení sehnat jiné B117 a je to OK :D zajímá mě proč se tak děje???

Napsal: pát bře 07, 2008 14:32
od Saša
EMI píše:nějaké nápady
Myslím si že tohle je spůsobeno vlastnostma regulace "dnešních" regulátorů- systém plné buzení nebo žádné buzení (dle napětí).
Mechanické regulační relé má tuším dva stupně buzení proto to nekolísá , ale pravá podstata by se musela "vyměřit".

Napsal: pát bře 07, 2008 15:08
od krausj
Zdravim všechny.
Mé řešení s tímto problémem je u konce :), po celkem 15 letech to řeším koupí jiného vozu a tímto se Všem Laďákům omlouvám,přecházím na jinou značku i uroveň(to není myšleno hanlivě).Koupil jsem Renault Espace.Ale všem Vám moc děkuji za snahu závadu odstranit.Pokud by měl nekdo zajem Lada je ještě k mání.Info emailem.krausj@centrum.cz

Napsal: sob bře 08, 2008 08:45
od EMI
Saša píše:ale pravá podstata by se musela "vyměřit".
přiznam se ale že nevim co měřit??? :cry:

Napsal: sob bře 08, 2008 19:24
od Miči
2105 má taky dobíjecí relé B117? Nebo je tam něco jinýho?

Napsal: ned bře 09, 2008 00:07
od Hurikán
Miči píše:2105 má taky dobíjecí relé B117? Nebo je tam něco jinýho?
Je tam něco jinýho. Regulátor napětí v 05/07 není klasická samostatná krabička na podběhu, ale elektronický blok zabudovaný přímo v (na) alternátoru.

RR380 je elektomechanický vibrační regulátor.

edit: to je tak, když něco člověk píše pozdě v noci po návratu z hospody. :)

Napsal: ned bře 09, 2008 00:10
od Křečík Barbuška
Tak předně B117 je označení zapalovací cívky nikoliv regulátoru. Regulační relé je značeno RR 380. Regulačního relé v podobě kostky na podběhu, tuším že levém, se užívalo v kombinaci s alternátorem G221. Poté se začal užívat G222 s regulačním prvkem přímo na těle alternátoru. S nástupem stříkaček se začalo užívat i dalších typů alternátorů. Co je v tvé 05 poznáš nejlépe ty, buď tam tu kostku na podběhu máš nebo ne. Já měl pětku z 1983 již s G222, ale na vlastní oči jsem viděl pětku z 1984 s G221 a kostkou takto osazenou z výroby.

Napsal: ned bře 09, 2008 09:18
od Miči
to kokloko: zjistím, díky za info :-)

Napsal: úte pro 02, 2008 23:47
od cenek74
EMI píše:Chtěl bych obnovit toto téma.

Doteďka mi spolehlivě fungovalo původní dobíjecí relátko B117. Všechno bylo OK, palubní napětí nekolísalo. Relátko se ale spálilo (resp. se kontakty uvnitř opálily tak že to přestalo dobíjet). Takže sem původní B117 vyndal a dal nové české výroby-Magneton a napětí začlo strašně pulzovat, takže sem toto z Magnetonu (kontaktní,neznám typ ale je to takové jak se dávalo do škodovek) vyměnil za zase nově koupené ale polovodičové a na to je rozkmit ještě větší.
Obě relátka fungují jak pro 6ti tak 9diodové altíky, jenom s jiným zapojením. Jak je možný, že tydle "cizí" relátka způsobujou takovou pulzaci napětí než původní?

Zjištěný stav: altík nehází ani nemá vůle, ložiska OK, uhlíky nové cca rok
řemen napnutý
kostry dobré
po zapůjčení jiného B117 na zkoušku opět vše OK s napětím 14,3V které se "ani nehlo"

Měření: zapůjčené B117: 14,3 V (rozkmit nezměřitelý)
kontaktní Magneton: 14,4 - 15,1V (rozkmit 0,7V)
polovodičové: 14,2-15,5V (rozkmit 1,3V)
Praxe: za tmy na tlumený světla je to hotová diskotéka a je to poznat třeba i na kontrolkách. Rychlost pulzace roste s otáčkama motoru, na dálk. světla také,ale pulzy jsou delší

A teď co s tim :( nějaké nápady??? Vyjíma řešení sehnat jiné B117 a je to OK :D zajímá mě proč se tak děje???
Takže úplně stejný problém jsem na sve 2104 měl do dnešního dne já. Vyměnil jsem alternátor, původní český regulátor za originál ruský a pořád nic - žádná změna. Už mě to štvalo, tak jsem zajel za známým autoelektrikářem a řekl mu o problému. Neměl moc času tak mi řekl, že jak bude mít čas tak se na to mrkne. Za cca 2 hodiny mi volal, ze je to velký přechodový odpor na výše uvedené pojistce. Zjistit závadu mu trvalo cca 15minut. Přitom pojistka je v pořádku. Řekl, že jsou dvě řešení.

1) nová pojistková skřínka ( neakceptoval jsem to)
2) přivést napájení na svorku regulátoru jinudy. (souhlasil jsem)

Udělal to tak, že přivedl napětí 12V z zapalovací cívky přímo na svorku regulátoru číslo 15. Staré vedení odpojil. V podstatě tu pojistku vyrušil.

A sláva bez problému funguje!!!!!!!!!!!!!!!!!! Už žádné poblikávání všech spotřebičů (což mě až tak neštvalo) ALE hladně žádné pocukávání v rytmu voltmetru co se týče motoru.

Takže opravdu je za vším ta potvůrka pojistka. Přitom jsem ji i očistil, vyzkoušel a nepomohlo to. Ale přemostit jí mě vůbec nenapadlo :roll: :roll: :roll: