Stránka 2 z 6
Napsal: úte led 30, 2007 20:49
od Michal Pokorný
No, nejsem si jitý - už je to pár let co jsem to dělal- ale myslím, že nákres ani není potřeba. Moc si to nepamatuji, ale myslím, že celý takový ten spodní kastlík topení drží na tom vršku za takové plech.svorky (něco na způsob těch co drží vrchní víko rozdělovače), na každé straně dvě, ty se sundají a ten spodek pak myslím jde vyndat a v něm by měl být ten ventilátor. Jen u hranatých typů bude asi dost práce odpojit ty boční vývody co vedou na boky přístrojovky a hlavně je "nacvaknout zpět". Možná tam taky bude trochu vadit nějaký ten bovden na to ovládání zavírání klapek vzduchu do těch bočních vývodů. A také mám pocit že při tom sundavání těch bočních svorek se rád ulamuje ten vrchní díl z bakelitu. No, moc jsem asi neporadil, ale myslím že když se na to člověk podívá tak na to nějak přijde.
Napsal: pát bře 09, 2007 18:27
od Michal Pokorný
Jeee, jak se to pěkně čte co jsem napsal, ale bohužel jsem si dnes osvěžil paměť !!!! Měnil jsem ventilátor u 21044 (jako u 2107)
zatím to mám jen celé rozebrané a nasazený nový ventilátor, dohromady to dám až zítra. Až jsem se podivil kolik vlastně znám neslušných slov, hned zpočátku jsem se zaobíral myšlenkou jestli bych se bez toho ventilátoru neobešel. No, prostě odvolávám to co jsem psal minule , není to tak jednoduché jak jsem popisoval
Ventilátor kúrenia
Napsal: pát pro 07, 2007 10:58
od zvady
Mám menši problém s ventilátorom kurenia -
LADA 2101....ked auto stojí na volnobehu a fuka ventilátor....
zapnem svelá a on zníži výkon fukania....ako keby nestačila bateria ale pritom je baterka nanovo nabitá!!!
Kde mám hľadať problém?? nieje niekde zlá káblovačka?ň
Alebo ako je riešené pepojenie elektriny že svetlá uberajú prúd?
Som začiatočník,takže adu nepoznám ale čo to si opraviť viem
Napsal: pát pro 07, 2007 11:29
od Atex
mne to dela taky, snad to nebude nejaky problem.-..
Napsal: pát pro 07, 2007 11:44
od Luděk Musil
Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
Napsal: pát pro 07, 2007 11:46
od Jelen
Je to naprosto normální jev, baterka je nabitá naplno, ale jakmile přidáš plyn, auto začne dobijet víc (dává víc, než baterka) a tak se zvednou otáčky ventilátoru právě o to dobijení a můžeš pozorovat i mírný zlepšení svítivosti světel.
Luděk byl rychlejší
Napsal: pát pro 07, 2007 11:47
od zvady
Luděk Musil píše:Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
Dakujem za výklad fyziky
ALE!!!čo s tým???dá sa to nejak vyriešiť? Alebo len čakať kedy zdochne baterka?
Napsal: pát pro 07, 2007 11:49
od Jelen
Nic s tím nedělej, nic se s tím dělat nedá
je to normální jev z výroby, nic se baterce nestane.
Napsal: pát pro 07, 2007 11:51
od zvady
Jelen píše:Nic s tím nedělej, nic se s tím dělat nedá
je to normální jev z výroby, nic se baterce nestane.
OK tak LADA moja...len jazdi
PS? ako som inde písal som začiatočník...takže preto sprosté otázky...a tomu verte že ich ešte bude
Napsal: pát pro 07, 2007 11:53
od Jelen
Jak jsem psal výše já, ještě to můžeš pozorovat u světel
p.s. diky za helped.
Napsal: pát pro 07, 2007 20:41
od dandy
Je to úplne normálne, robia to všetky staršie stroje. Myslím, že pri troche pozornosti by si niečo podobné vypozoroval aj pri Cortine, možno nie tak výrazne, alebo pri zapnutí viacerých spotrebičov. Môžeš byť úplne pokojný.
Napsal: úte pro 11, 2007 15:14
od zvady
PROBLEM SA ZMENIL
Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??
Poznámka moderátora: Příště to prosím nepřeháněj s těmi efekty písma! Kdo to má potom číst. Děkuji.
Napsal: úte pro 11, 2007 15:17
od Malda
Horni a dolni poloha muzou bejt jen vzadu fastonama prohozeny a to s tim foukanim a nefoukanim mi snad dela nekdy taky, ale nijak me to netrapi ...
Napsal: úte pro 11, 2007 15:23
od zvady
Malda píše:Horni a dolni poloha muzou bejt jen vzadu fastonama prohozeny a to s tim foukanim a nefoukanim mi snad dela nekdy taky, ale nijak me to netrapi ...
nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a
3. ??? tá ma zaujíma...
Napsal: úte pro 11, 2007 15:26
od Malda
zvady píše:nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a 3. ??? tá ma zaujíma...
V horni pomalu, prostredni vypnuto, dolni rychle.
Takhle to je v celé kulaté řadě. U hranaté řady je nahoře vypnuto, prostřední pomalu, dolní rychle. H