Stránka 2 z 4
Napsal: úte lis 13, 2007 17:12
od Honza 21061
To máš jedno, stejně potřebuju ještě udělat brzdy- odněkud teče kapalina, přitáhnout ložiska a to sám dělat nechci.
Je fakt, že kdybych se s tou spojkou nehrabal, tak bylo ještě nedávno relativně solidní počasí a volná garáž.
Napsal: úte lis 13, 2007 19:27
od Křečík Barbuška
Honza 21061 píše:A Doufám, že dojedu alespon do toho servisu.
Neblbni, když je nejhůř a musím něco opravdu udělat, zajedu pod jeden oblíbený most, kde aspoň neprší a je relativně sucho. U vás nemáte nějaké použitelné mosty? Kdyby jsi v tomto humusu třeba měnil dolní rameno, tak neřeknu, to i já raději nechám někomu vydělat, ale spojkový váleček? Trochu optimismu.
Napsal: stř lis 14, 2007 15:51
od Saša
Do servisu dojedeš i se spojkou která nevystavuje.
Napsal: pát lis 16, 2007 19:37
od Honza 21061
Pánové, jak já jsem byl rád, že jsem do toho servisu nakonec jel. Jako vždy, všechno špatné je k něčemu dobré...
Saša má s tou spojkou pravdu, bavili jsem se o tom v Jedovnici, ale nedovedu si představit takto projet napříč Prahou v ranní dopravní špičce. Nicméně po skoro půlhodinovém našlapávání se mi podařilo odjet, vyměnil se spodní váleček, našlapávám a ouvej- byl v háji i ten hlavní- kapalina obtékala píst bez účinku, naštěstí to nešlo zase ven pod koberec na podlahu. Takže problémy se spojkou nebyly způsobeny pracovním, ten sice tekl, ale hlavní problém byl ten hlavní válec (oboje Fenox
)
Bohužel, i dnes nebylo nic jiného, než Fenox, ale jak už bylo kdesi psáno, kvalita je údajně už lepší a reklamací prý méně, tak uvidím. Pracovní válec je originál.
Pokud bych jel do garáže si to udělat sám, zůstal bych viset 20 km od domu, kam jezdí autobus v úterý a na vánoce a oprava by byla možná až zítra po dovezení nového hlavního válce.
300,- které jsem zaplatil mechanikovi za výtečně odvedenou práci vč. spousty věcí kolem toho, které dělat nemusel a kontroly všech důležitých orgánů na autě, mi za to stálo.
Napsal: pát lis 16, 2007 19:48
od Křečík Barbuška
No já nevěděl, že máš dvorního mechanika co dělá zadarmo, každopádně možná stálo za to chvíli počkat a objednat si hydrauliku z jiných zdrojů, již jsme se tu na toto téma jinde bavili.
Napsal: pát lis 16, 2007 20:41
od Honza 21061
Četl jsem to, ale tohle bylo dost neodkladné...
Uvidím, snad už to něco vydrží, když už nic jiného, je na to záruka, když odmyslím to opakované řešení stejného problému.
Napsal: sob lis 17, 2007 20:35
od dmatej
Dusan píše:Prasknuta spruzina na spojkovom valci to je to lepsie ...alebo vadny hydraulicky valec na pedale spojky...
Pokud jsou v pořádku válce, tu pružinu vůbec nepotřebuješ. Jezdil jsem bez ní dohromady asi dva roky (a nejsem si už ani jistej, že jí tam Laďka má
). Je tam spíš pro jistotu.
Hádal bych, že má v háji pracovní (spodní) válec.
Honza a spol.: Počkejte, až bude mrznout, navlečte se, a jde se do práce! Hlavně když není bláto
To vzkazuje člověk, co Laďku dělal vždycky na parkovišti - a to včetně ventilů ve sněhu
Napsal: ned lis 18, 2007 11:15
od Pajas
dmatej píše:Pokud jsou v pořádku válce, tu pružinu vůbec nepotřebuješ.
Můžu potvrdit, taky jsem nějaký čas jezdil bez ní, je to jen pojistka, žádný velký význam tam nemá...
Napsal: ned lis 18, 2007 11:49
od Marek
Přiznám se, že jsem nečetl příspěvky zpátky, takže nevím, o které vratné pružině mluvíte.
Pokud máte na mysli vratnou pružinu na pedálu, pak dejme tomu, že můžete mít pravdu.
Pokud ovšem máte na mysli vratnou pružinu na pracovním válci spojky, která mi zasouvá výsuvnou tyčku při uvolnění pedálu spojky, pak s vámi v žádném případě nesouhlasím !!! Tato pružina je totiž pro činnost spojky naprosto nezbytná, a to ze dvou velmu zásadních důvodů:
Prvním důvodem je, že tato pružina zajišťuje mrtvý chod pedálu spojky, což je velice důležité (pokud pružinku odstraníte, pedál spojky vám začne zabírat nesrovnatelně výše než když tam pružina je). Druhá skutečnost vyplývá z té první - tato pružina zajišťuje optimální vzdálenost mezi ložiskem spojky a přítlačným kotoučem. Pokud tam pružina není, ložisko se nevrátí od přítlačáku a trvale se točí (na což není stavěné !!!).
Napsal: ned lis 18, 2007 18:07
od miso2087
Tiež sa mi začína srať spojka. Pri zaradení jednotky a krátkom pohybe dopredu vyradím do neutrálu a keď púšťam spojku tak sa auto trochu pohne (cítiť že ide akoby spojka do záberu). Čo s tým zas môže byť? Len nedávno som menil oba spojkové válce za nové.
Napsal: ned lis 18, 2007 18:42
od Dobi
Miso 2087, pokud máš zařazený neutrál, tak máš zařazený neutrál !!! Spojka s tím nemá co dělat !!! Pokud jsou motor a tím i převodovka, tedy i olej, studené, tak se auto může teoreticky ! pohnout z důvodu velké viskozity studeného oleje v převodovce, ale to je spíš, vzhledem ke hmotnosti našich miláčků, málo pravděpodobné.
Napsal: ned lis 18, 2007 18:45
od Křečík Barbuška
Ano blíží se doba, kdy při neutrálu těsně po nastartování a puštění spojky může dojít ke zhasnutí motoru, za vším je zima. Miso, dělá ti to i při "prohřátém" vozu?
Napsal: ned lis 18, 2007 20:06
od Marek
To Miso a Dobi:
Když jsem v zimě přišel do garáže, nastartoval motor a při mírně vytaženém sytiči (kolem 1500 rpm) jsem pustil spojku, samozřejmě se snížily otáčky, ale rovněž mi auto jakoby popojelo kousíček dopředu (a to byla páka v neutrálu).
Takže viskozita oleje umí své i na tunovém voze................
Navíc, Dobi, vůbec nevím, proč pořád nazýváš Ladu hmotným autem ????? Nejsi to jen Ty, ale více lidí zde.
Měli byste vzít na vědomí, že Lada patří mezi vozidly k nejlehčím. Její pohotovostní hmotnost je 1000 kg (+- 40), což je v porovnání s ostatními vozidly pohybujícími se po našich silnicích úplný prd !!!
Fabia Junior, očesaná o téměř všechno, má o více než metrák víc (a co to je za kripla malýho).
Moje auto má pohotovostní hmotnost 1700 - 1760 kg (podle výbavy), k tomu sedm lidí + 50 kg do kufru + 75 kg na střechu + 2000 kg na kouli.
Lada je lehoučká, pánové ...............................!!!
Napsal: pon lis 19, 2007 10:20
od Dobi
Marku, omlouvám se. To asi byla reminiscence na pondělí, kdy jsem vypouštěl vodu z chlazení. Dělal jsem to před garáží, vjezd je mírně z kopce, ještě trochu narostlá tráva a teprve když jsem auto vytlačil ven, jsem si uvědomil, že ho musím dostat taky zpět, pěkně ručně. A jak na potvoru nikdo kolem. Auto je momentálně bez karburátoru. No, v ten moment se mi zdálo dost těžké.
Napsal: pon lis 19, 2007 12:38
od miso2087
Takže hovoríte, že to nič nie je? Tak to ste ma potešili.