Stránka 2 z 9
Napsal: pát srp 11, 2006 06:02
od denis
Teda, pokud mluvíme o seřízení geometrie předku u lady pomocí otáčení té závitové trubky , tak dle mé zkušenosti 0,5 otočky nemůže ani náhodou udělat 4mm ve sbíhavosti či rozbíhavosti-je tam tak jemný závit, že to s jednou otočkou je skoro zanedbatelný rozdíl. Drbal jsem se s tím celé odpoledne tak bohužel vím, že je to tak. Horší je ovšem dostavovat odklon kol-řekl bych přímo katastrofa.
Napsal: pát srp 11, 2006 19:21
od Dusan
Ked to ma srozbehane tak neni problem odklony...na novych autak sa to ani jednoducho nastavovat nejako neda. NAstriekat nejakym vzlinavim sprejom pouzit sekac kladivo....horsie ked treba podlozky vyberat
inak mali by sa menit aj sruby aj matky.
Napsal: sob srp 12, 2006 10:52
od Little Red Riding Hood
jak štelujete odklon??. co užíváte k měření, jak to měříte adt..
Napsal: stř srp 16, 2006 09:20
od Hnojar
Denisi, že se do toho míchám, není důležité stoupání v mm závitu té regulační objímky, ale úhel, připadající třeba na jednu otočku regulační objímkou , o který se pootočí ta páka , co je v ní vražený kulový čep........ a o tento úhel se ti také pootočí kolo........ prostě pákové převody.........
Napsal: pon srp 21, 2006 07:56
od Luděk Musil
Nedalo mi to. Včera jsem si udělal "intelektuální neděli" - prostě jsem byl "sedřenej jako rýžový kartáč" a moc se mi manuálně dělat nechtělo (nakonec jsem stejně ještě přerovnal 4 palety tvárnic).
Vzal jsem si starý řídící čep a změřil jsem šuplerou výšku závitu.
30 závitů mělo délku 31,2 mm - což je 1,04 mm/závit. Dále
Při otočení seřizovací trubkou o půl otáčky dojdle vlastně k prodloužení o 1 závit. Dále
Průměr (mého) kola (175/70/13) je cca 56 cm, pneumatika je cca 10 cm. Řídící čep je v úrovni ráfku. Dále
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola. Na závěr
Dosadíme-li tyto hodnoty do jednoduché trojčlenky, zjistíme, že při 1/2 otočce seřízovací trubičky získáme na kole rozdíl 3,24 mm.
Takže jsem s těmi 4 mm na půlotočce neměl zcela pravdu. S největší pravděpodobností se jedná o odchylku způsobenou posunem jedné strany lichoběžníku podle osy (na obou stranách se neposune stejně - na vzdálenější straně je to však více). L.
Napsal: pon srp 21, 2006 15:05
od Miso
Luděk Musil píše:
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola.
Nie kola ale okraja serioveho rafku.
Napsal: pon srp 21, 2006 23:21
od Cory
Nazdarek!Minule sa nam vytrhol z karoserie ten nosník,ktory drzi motor na silentblokoch a zaroven su na nom prichytene spodne ramena
.(myslim,ze napravnica sa to vola alebo tak nejako)Tak sme to s otcom dali na povodne miesto,prevrtali diery krizom cez nosniky v karoserii a dali tam 2 18ky sruby.bude to drzat alebo to treba prizvarat ku karoserii? resp. ci to nema vplyv na geometriu
.Sorry za dlhsi prispevok
Napsal: úte srp 22, 2006 00:11
od Miso
To zalezi na tom ako sa vam vytrhol. Lebo ked sa vytrhne tak auto skonci vacsinou na vrakovisku a posadka na ARO.
Na geometriu to vplyv urcite ma.
Napsal: úte srp 22, 2006 20:13
od Cory
Miso píše:ako sa vam vytrho
Jednoducho zacala vrtulka chladica vrazat do hadice,kuknem na koleso a spodok bol posunuty vyrazna dovnutra
Normalne sme s tym dosli a dali ti do poriadku.
dali som urobit opticku geometriu a zatial som nespozoroval nejake nerovnomerne opotrebovanie pneu
Napsal: čtv zář 21, 2006 19:03
od Sir_Pierre
Pokud chcete nechat seridt geošku tak ji delame tady
www.taznazarizeni.cz ... Myslim ze i za luxusni peniz... Kazdej sudej tejden tam sem i ja...
Pac sem tam na praxi...
Ale zadna lada me este pod ruce nedosla...
Chtelo by to skusit jestli je tam vubec berou.. Ale kdyz uz tam delame 120ky tak ne Laďuše...
Napsal: sob lis 11, 2006 22:27
od Richard Novotný
Ahoj Ladisti!Potřebuji seřídit odklon,ale nevím co s pružinama.Když uvolním spodní kulový čep a pustím rameno na heveru dolů uvolní se mi pružina nebo je to málo a mám ji vyvázat stlačenou a zajištěnou třeba vázacím drátem?Díky za jakoukoliv odpověď.
Napsal: sob lis 11, 2006 22:46
od Roman
Odklon sa nastavuje bez toho aby sa rameno davalo dole. Ak treba ubrat podlozky, tak sa iba odtiahne a podlozky treba rozseknut a vybrat. Ak treba pridat tak sa tam davaju "U" podlozky.
Napsal: sob lis 11, 2006 22:53
od Richard Novotný
Potřebuji podložky odebrat a rozsekávání mi nepřipadá moc reálné (nikdy jsem to nedělal).Nezdá se mi že by tam bylo tolik místa na rozsekávání podložek.
Napsal: ned lis 12, 2006 00:56
od Miso
Normalne sa to robi tak, ako pisal Roman. Alebo: Zdvihne sa auto (za karoseriu, nie rameno), demontuje sa koleso odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch. Pruzina nevystreli, lebo tlmic je uz na doraze a dalej ju nepusti. Potom sa zo skrutiek stiahnu podlozky (tie treba niekedy odsekat niekedy po nich staci klepnut lebo sa jedna k druhej prilepia). Naspat sa vlozi pozadovany pocet podloziek a v opacnom poradi sa to cele zmontuje. Cele to rozoberat a vyberat pruzinu len kvoli geometrii je zbytocne.
PS: Pruzina sa pri spusteni ramena dole neuvolni ale treba ju zaistit v stiahnutom stave (stahovak, drot)
Napsal: ned lis 12, 2006 11:46
od Richard Novotný
odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch.
Tohle máš vyzkoušené?Nepůsobí na ten čep moc velký síly?