Stránka 2 z 9

Napsal: pát srp 11, 2006 06:02
od denis
Teda, pokud mluvíme o seřízení geometrie předku u lady pomocí otáčení té závitové trubky , tak dle mé zkušenosti 0,5 otočky nemůže ani náhodou udělat 4mm ve sbíhavosti či rozbíhavosti-je tam tak jemný závit, že to s jednou otočkou je skoro zanedbatelný rozdíl. Drbal jsem se s tím celé odpoledne tak bohužel vím, že je to tak. Horší je ovšem dostavovat odklon kol-řekl bych přímo katastrofa. :?

Napsal: pát srp 11, 2006 19:21
od Dusan
Ked to ma srozbehane tak neni problem odklony...na novych autak sa to ani jednoducho nastavovat nejako neda. NAstriekat nejakym vzlinavim sprejom pouzit sekac kladivo....horsie ked treba podlozky vyberat :( inak mali by sa menit aj sruby aj matky.

Napsal: sob srp 12, 2006 10:52
od Little Red Riding Hood
jak štelujete odklon??. co užíváte k měření, jak to měříte adt..

Napsal: stř srp 16, 2006 09:20
od Hnojar
Denisi, že se do toho míchám, není důležité stoupání v mm závitu té regulační objímky, ale úhel, připadající třeba na jednu otočku regulační objímkou , o který se pootočí ta páka , co je v ní vražený kulový čep........ a o tento úhel se ti také pootočí kolo........ prostě pákové převody.........

Napsal: pon srp 21, 2006 07:56
od Luděk Musil
Nedalo mi to. Včera jsem si udělal "intelektuální neděli" - prostě jsem byl "sedřenej jako rýžový kartáč" a moc se mi manuálně dělat nechtělo (nakonec jsem stejně ještě přerovnal 4 palety tvárnic).
Vzal jsem si starý řídící čep a změřil jsem šuplerou výšku závitu.
30 závitů mělo délku 31,2 mm - což je 1,04 mm/závit. Dále
Při otočení seřizovací trubkou o půl otáčky dojdle vlastně k prodloužení o 1 závit. Dále
Průměr (mého) kola (175/70/13) je cca 56 cm, pneumatika je cca 10 cm. Řídící čep je v úrovni ráfku. Dále
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola. Na závěr
Dosadíme-li tyto hodnoty do jednoduché trojčlenky, zjistíme, že při 1/2 otočce seřízovací trubičky získáme na kole rozdíl 3,24 mm.
Takže jsem s těmi 4 mm na půlotočce neměl zcela pravdu. S největší pravděpodobností se jedná o odchylku způsobenou posunem jedné strany lichoběžníku podle osy (na obou stranách se neposune stejně - na vzdálenější straně je to však více). L.

Napsal: pon srp 21, 2006 15:05
od Miso
Luděk Musil píše: Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola.
Nie kola ale okraja serioveho rafku.

Napsal: pon srp 21, 2006 23:21
od Cory
Nazdarek!Minule sa nam vytrhol z karoserie ten nosník,ktory drzi motor na silentblokoch a zaroven su na nom prichytene spodne ramena :evil: .(myslim,ze napravnica sa to vola alebo tak nejako)Tak sme to s otcom dali na povodne miesto,prevrtali diery krizom cez nosniky v karoserii a dali tam 2 18ky sruby.bude to drzat alebo to treba prizvarat ku karoserii? resp. ci to nema vplyv na geometriu :| .Sorry za dlhsi prispevok

Napsal: úte srp 22, 2006 00:11
od Miso
To zalezi na tom ako sa vam vytrhol. Lebo ked sa vytrhne tak auto skonci vacsinou na vrakovisku a posadka na ARO. :) Na geometriu to vplyv urcite ma.

Napsal: úte srp 22, 2006 20:13
od Cory
Miso píše:ako sa vam vytrho
Jednoducho zacala vrtulka chladica vrazat do hadice,kuknem na koleso a spodok bol posunuty vyrazna dovnutra :| Normalne sme s tym dosli a dali ti do poriadku. :?
dali som urobit opticku geometriu a zatial som nespozoroval nejake nerovnomerne opotrebovanie pneu

Napsal: čtv zář 21, 2006 19:03
od Sir_Pierre
Pokud chcete nechat seridt geošku tak ji delame tady www.taznazarizeni.cz ... Myslim ze i za luxusni peniz... Kazdej sudej tejden tam sem i ja... :P Pac sem tam na praxi... :twisted:

Ale zadna lada me este pod ruce nedosla... :roll: Chtelo by to skusit jestli je tam vubec berou.. Ale kdyz uz tam delame 120ky tak ne Laďuše... :twisted:

Napsal: sob lis 11, 2006 22:27
od Richard Novotný
Ahoj Ladisti!Potřebuji seřídit odklon,ale nevím co s pružinama.Když uvolním spodní kulový čep a pustím rameno na heveru dolů uvolní se mi pružina nebo je to málo a mám ji vyvázat stlačenou a zajištěnou třeba vázacím drátem?Díky za jakoukoliv odpověď.

Napsal: sob lis 11, 2006 22:46
od Roman
Odklon sa nastavuje bez toho aby sa rameno davalo dole. Ak treba ubrat podlozky, tak sa iba odtiahne a podlozky treba rozseknut a vybrat. Ak treba pridat tak sa tam davaju "U" podlozky.

Napsal: sob lis 11, 2006 22:53
od Richard Novotný
Potřebuji podložky odebrat a rozsekávání mi nepřipadá moc reálné (nikdy jsem to nedělal).Nezdá se mi že by tam bylo tolik místa na rozsekávání podložek.

Napsal: ned lis 12, 2006 00:56
od Miso
Normalne sa to robi tak, ako pisal Roman. Alebo: Zdvihne sa auto (za karoseriu, nie rameno), demontuje sa koleso odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch. Pruzina nevystreli, lebo tlmic je uz na doraze a dalej ju nepusti. Potom sa zo skrutiek stiahnu podlozky (tie treba niekedy odsekat niekedy po nich staci klepnut lebo sa jedna k druhej prilepia). Naspat sa vlozi pozadovany pocet podloziek a v opacnom poradi sa to cele zmontuje. Cele to rozoberat a vyberat pruzinu len kvoli geometrii je zbytocne.

PS: Pruzina sa pri spusteni ramena dole neuvolni ale treba ju zaistit v stiahnutom stave (stahovak, drot)

Napsal: ned lis 12, 2006 11:46
od Richard Novotný
odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch.
Tohle máš vyzkoušené?Nepůsobí na ten čep moc velký síly?