Stránka 2 z 13
Potahy
Napsal: sob říj 27, 2007 10:08
od Kopr
Ahoj Jardo, promiň za OT ale nemůžu nereagovat jestli si nevyhodil ty potahy co tam byly měl bych o ně veliký zájem již půl roku marně scháním origo potahy,takže kdyby si je postrádal....... Jinak vidím že si opět nezklamal a máš další nadherné autíčko do sbírky.
Napsal: sob říj 27, 2007 11:25
od Honza 21061
Napsal: sob říj 27, 2007 20:48
od radek mb
jsem mírně řečeno frustrován,něco tak krásného jsem už dlouho neviděl(nepočitám manželku a dceru
)
Napsal: pon říj 29, 2007 09:15
od Jarda1
Díky za Vaše reakce. Myslím,že uznání patří hlavně člověku, co jej měl těch 30 let a nechoval se k tomu autu tak jako dnes většina lidí konzumně. Důvodem asi bylo, že na něj šetřil tolik let. Mě se takový šetrný přístup k autu líbí a na všech ladách co vlastním chci v tomto přístupu pokračovat.
K jízdním vlastnostem, když jsem s ní před uložení párkrát jel, tak po městě auto jelo jako střela. Rychlejší stupně jsou opravdu znát.
Po odřazení rychlejšího prvního, druhého a třetího rychlostního stupně (při porovnání s Ladou 1500) ten čtvrtý napřímo již nekoresponduje s těmi předešlými a budí dojem, že se jedná o spíše další trochu rychlejší trojku.
Pro toto auto bez pětistupňové převodovky neexistuje kopec, který by nevyjelo na čtyřku. Síla auta je opravdu i v dnešní době nadprůměrná.Škoda, že nemá pětku.
Spotřeba je ovšem taky vysoce nadprůměrná. Nejméně se s ní dá jet za 9 l/100 km.
Plánuji dát provizorně nový podtlakový karburátor s rozdělovačem (s tím se dá docílit spotřeby okolo 7 l/100 km, s tím, že starý budu moci kdykoliv vrátit zpět.
Dále bych si chtěl potvrdit svou domněnku, že LADY 1600 k nám poměrně brzo přestaly dovážet a místo nich se vozily 1500S. Je to pravda? Ještě jsem neviděl na ulici LADu 1600 vyrobenou po roce 1981.Nebo je to jen zdání. Argumentem mě napadá příliš vysoká spotřeba toho auta. Máte někdo jinou zkušenost? Podle čísla karosérie se jednalo o cca 380 000 vyrobenou karosérii typu 2106.
Ahoj Jardo, promiň za OT ale nemůžu nereagovat jestli si nevyhodil ty potahy co tam byly měl bych o ně veliký zájem již půl roku marně scháním origo potahy,takže kdyby si je postrádal....... Jinak vidím že si opět nezklamal a máš další nadherné autíčko do sbírky.
Protože potahy jsou jako nové a z kvalitního materiálu, chtěl bych si je do budoucna nechat, kdyby byly náhodou potřeba nebo i jako vzor pro ušití jiných v jiném barevném provedení. Dnes už vzory na potahy LAD jsou u nás poměrně vzácné.
Ale jestli Ti mohu poradit, na bílou 2103 jsem si nechal ušít bordové červené potahy z látky elegance ve slovenské firmě ABENA (tam ještě mají i vzory), byly jednoznačně ze všech firem nejlevnější a velmi kvalitní. Mohu jen doporučit.
Napsal: pon říj 29, 2007 14:46
od Honza 21061
Jarda1: Dle všeho se k nám Lada 1600 dovážela jen do roku 1980. Viděl jsem v inzerátech i novější ročníky, ale to bude zřejmě nějaký dovoz přes Tuzex, nebo něco podobného, nebo to byly omyly...
Dovážet se přestala, protože u zákazníků v ČSR vítězil motor 1500. Brzy přišli na to, že "šestnáctka" se příliš nepovedla, že je to žrout a dříve se vymlátí, než "patnáctka". (teď mě zase pár lidí bude bít...)
To vše s nepatrným rozdílem výkonu. Takže brali stále patnáctky a existující podtyp 1500S.
Nojo, ale šestnáctkáři si nemůžou ten motor vynachválit pro vysoký točivý moment, jak sám píšeš, že zařadíš 4 a jedeš. Patnáctku je třeba neustále odřazovat.
Právě proto jsem zavrhl použití pětikvaltu, ale pro motor 1600 bych řekl, že je vhodný víc než dost! Ale utrpí původní stav vozu...
Napsal: pon říj 29, 2007 18:58
od Nulašestka
Honza 21061 píše: "šestnáctka" se příliš nepovedla
Blabol.
Honza 21061 píše:je to žrout
Blabol.
Honza 21061 píše:dříve se vymlátí
Na tom něco bude.
Jinak je nabíledni že za plánované ekonomiky byly požadavky zákazníků to poslední co někoho zajímalo. Někdo prostě vymyslel že Mototechna nebude dál model 2106 dovážet a tak se nedovážel. Nic víc nic míň.
Napsal: pon říj 29, 2007 19:32
od Štěpán
Honza 21061 píše:je to žrout
Rozdíl v objemu není zas tak velkej a proto, aby to nežralo víc, tak se to dohání rychlejším stálým převodem v zadní nápravě. Co se týče spotřeby, tak jsou na tom stejně. Max je tam rozdíl tak 0,1l ve prospěch 1500-ky
Napsal: pon říj 29, 2007 19:32
od Honza 21061
Nedovážel, protože asi klesal zájem a zřejmě když se porovnaly dvě statistiky prodeje mezi 2106-1 a 2106 zjistilo se, že by za chvíli 2/3 dovezených šestnáctek přebývaly, tak to zkrátka stopli...
Jiný důvod nevidím, proč by měl VAZ/ Autoexport/ Motokov/ Mototechna zničehonic na jednom ze svých nejlepších exportních trhů rušit prodej své vlajkové lodi s motorem vyvinutým s velkou slávou vlastními silami (1300, 1600) a ne za pomoci Fiatu (1200, 1500). Vždyť je to v podstatě krok zpátky.
Dokonce si myslím, že by model 2106 nikdy nebyl dodáván s 1500, pokud by se zřejmě nezjistilo, že motor 1600 není tak ideální pro všechny trhy a provozy, jak bylo původně zamýšleno.
Štěpán Getsko: Pokud vím 2106 a 2106-1 mají totožný stálý převod, tj 4,1. Neměl jsem na mysli případné úpravy za účelem snížení spotřeby, ale porovnání při původním stavu z výroby. Rozdíl 0,1 litrů? Neutekla Ti nula vpravo??
Jen se nebojte, chystám se pořídit si časem i šestnáctku, abych to mohl porovnat a jsem zvědavý na ty zázraky, které mi to předvede...
Napsal: pon říj 29, 2007 19:48
od Štěpán
Dle specifikace měli všechny motory o objemu 1600cm3 stálý převod 3,909.
Dokonce i na daném soukolí je vyraženo číslo 2106. Tento převod jsem montoval otci v roce 2003 a první projevení ve spotřebě bylo, že auto dokázalo ujet na plnou nádrž o 20 až 30 km víc, tak si spočítej, kolík se dá ošetřit na 100km
Napsal: pon říj 29, 2007 21:16
od Honza 21061
Opravdu to je 4,1 u obou motorizací. Kdybych si tím nebyl jist, tak to nebudu takhle obhajovat a rovnou se přiznám, že to nevím. Převod 3,9 (nebo 4,3) se montoval jen na ojedinělé kusy... Nepopírám, že spotřeba při použití jiné rozvodovky je příznivější, jen jsem srovnával případy, kdy je použita rozvodovka ze sériové výroby tj. 4,1.
Napsal: úte říj 30, 2007 07:14
od gogo
Štěpán Getsko píše:Co se týče spotřeby, tak jsou na tom stejně. Max je tam rozdíl tak 0,1l ve prospěch 1500-ky
s tym tak celkom nesuhlasim, bezne som robil dlhe trate na 1500 S (ozon) na 4Q okolo 7 litrov nalozeny. Dokaze to 16ka?, by som povedal, ze kludne liter je rozdiel a nie deci. 1 deci predsa neni miera u tychto aut......
na druhej strane, kedysi sme mali riaditelsku 1600 vku, a ta dostavala len tu najlepsiu opateru, pritom realne si tahala okolo 10-11 litrov.
Napsal: úte říj 30, 2007 09:43
od Jarda1
Myslím, že porovnávat spotřebu mezi 1500 a 1600 je nutno na autech podobného data výroby , neboť se dá předpokládat, že používají stejný typ karburátoru. V tomto případě se jedná o modernizovaný typ karburátoru 2106 používaný pro oba typy 2106 a 2103, ale ještě bez podtlakové regulace (předchůdce ozónu). Když tak hrubým okem porovnám spotřebu mezi bílou 1500 a bílou 1600 tak se jedná o cca (0,5-1) l rozdíl. Spotřeba 1600 bych řekl, že naprosto přesně odpovídá tomu, co naměřily v tabulkách v odkazu
http://mototechna.wz.cz/vaz2106.htm
Pozdější karburátory typu ozón byly úspornější hlavně kvůli menšímu průměru trysek.
Převod v zadním soukolí je určitě stejný jako u Lady 1500 a to 4,1, pozná se to i podle jízdy na čtyřku – motor točí stejně jako u 1500.
Také je to potvrzeno viz -
http://mototechna.wz.cz/vaz2106.htm
Jediné auto, které jsem zažil s rychlejším zadním soukolím byla Lada Universal (kombi) s motorem 1500 dovezená z bývalé NSR. A to na otáčkách bylo znát hodně. Myslím, že takovéto varianty s rychlejším soukolím se vozily jen na export do západní Evropy, ale k nám ne.
Napsal: úte říj 30, 2007 09:52
od Jarda1
Také jsem slyšel o tom, že motor do 21011 a 2106 jakožto ruský výdobytek byl v porovnáním 2101 a 2103 byl od Itala mnohem horší. A to mne právě docela zaujalo. Ptal jsem na názory svého mechanika a ten mi řekl, že nejraději měl motory 1600, že to byly ve své době letadla. O snížené životnosti nebo nižší spolehlivosti z jeho strany nemohla být ani řeč. Dokonce i převrtával 1500 motory na 1600. Ale to bude asi jiné názor od názoru. Nicméně kdyby to byl zas až tak špatný motor, proč by rusové i nadále pokračovali i dnes v jeho výrobě?
Napsal: úte říj 30, 2007 17:00
od Hnojar
uff....tak tolik historek typu "jedna paní povídala" o ladě 2106 bych na ladaforu opravdu nečekal...........nechci ukazovat prstem ale dotyční určitě vědí o kom mluvím ( že honzo
)
.....můžete mi někdo rozumně vysvětlit například proč ruská 1600 má nejvyšší měrnou spotřebu a nejnižší měrný výkon, naproti tomu ruská 1300 v těchto parametrech překonává fiaťácké 1200 a 1500 ? porovnávám 2101 , 21011, 2103 a 2106 ( samo tam patří i 2102 a 21061 ale ty mají 1200 a 1500 jako v 2101 resp 2103). hm ? blbí rusi ? ? a porovnávat stálý převod podle otáčkoměru - nemám slov. v tom případě já mám v autě diferák asi tak 3.5 ......... zkuste se zamyslet nad rozdílem mezi diferákem 3,9 a 4,1 ( ani ne 5 procent ) to opravdu na origo otáčkoměru nelze rozpoznat, neboť přesnost otáčkoměru je diametrálně horší než rozdíl mezi diferáky.......... a vůbec, pořádné auto hodně žere a basta
kdo to nechápe, nepochopil Ladu..............
...............takovej ať si pořídí schade
Napsal: úte říj 30, 2007 17:36
od Vašátor
Tý jo, tady se zase řeší věci ... Co takhle třeba teorie toho, že obsah se musí i řádně nakrmit?
Rovněž nechápu, proč tu řešíte motor 1200, 1500 jako motor Fiatu a 1300, 1600 jako motor rusa? Vždyť všechny typy motorů jsou překopaný rusákama. Z Fiatem mají společnou akorát licenci. OHV versus OHC je asi proti převrtání motoru naprostý nic ...
A co se týká spotřeby: co takhle se zaměřit na správné seřízení motoru a jeho kondici? Výrobní kvalitu, vyvážení motoru ... prostě celkové spracování. Nikdo jste si ještě nevšiml, že každej motor Lady žere úplně jinak?
Naše 2106 jezdila za 8-8,5l/100Km a to se s ní taťka zrovna dvakrát nemazlil (důkazem toho může být dálniční přivaděč po dvou kolech, či Brno - Nové Město n.M. za 50minut - stejným časem to jezdil bratránek Vašek s Fabií 1.9RS).
Mno a bratránek Mirek má 21061 (1500S) a ať děláme co děláme, pod 9l/100Km je velice těžké se dostat.
Samozřejmě, že zprůměrujeme-li XX aut, bude 16ka žrát více než 15ka, ale to je způsobenou pouze větším obsahem - Medvěd toho taky sežere víc než medvídě...
Tudíž pokud chcete porovnávat spotřebu, porovnávejte ji dle normy! Ne dle svých pocitů ....
Dle tabulek je tam rozdíl 0,1litru!