Nedovážel, protože asi klesal zájem a zřejmě když se porovnaly dvě statistiky prodeje mezi 2106-1 a 2106 zjistilo se, že by za chvíli 2/3 dovezených šestnáctek přebývaly, tak to zkrátka stopli...
Jiný důvod nevidím, proč by měl VAZ/ Autoexport/ Motokov/ Mototechna zničehonic na jednom ze svých nejlepších exportních trhů rušit prodej své vlajkové lodi s motorem vyvinutým s velkou slávou vlastními silami (1300, 1600) a ne za pomoci Fiatu (1200, 1500). Vždyť je to v podstatě krok zpátky.

Dokonce si myslím, že by model 2106 nikdy nebyl dodáván s 1500, pokud by se zřejmě nezjistilo, že motor 1600 není tak ideální pro všechny trhy a provozy, jak bylo původně zamýšleno.
Štěpán Getsko: Pokud vím 2106 a 2106-1 mají totožný stálý převod, tj 4,1. Neměl jsem na mysli případné úpravy za účelem snížení spotřeby, ale porovnání při původním stavu z výroby. Rozdíl 0,1 litrů? Neutekla Ti nula vpravo??
Jen se nebojte, chystám se pořídit si časem i šestnáctku, abych to mohl porovnat a jsem zvědavý na ty zázraky, které mi to předvede...
