Stránka 2 z 3

Napsal: pát říj 19, 2007 19:36
od Hnojar
mám zkušenost že po výměně dvojtlumiče za jednotlumič se nic nezměnilo, ale vím o lidech kteří by dvojtlumič nekoupili už za nic na světě. za sebe mohu říct, že rozdíl mezi 2 a 1 tlumičem je v tom že 2 tlumič má tlumiče dva, 1 tlumič jeden, rozdíl ve zvuku minimální.

Napsal: pát říj 19, 2007 19:44
od Ivo
To píšeš asi o mě. Ano, už bych dvojtlumič nekoupil. Je tam totiž navařený další nesmysl, kde to zhnije, navíc je to zavařené tak blbě, že tam jsou dírky a musí se to převařit (to mám možná jenom já takové blbé zkušenosti), a za další, to pod sedadlama vytváří hluk, který tam u jedotlumičového není.

Napsal: pát říj 19, 2007 22:02
od Michal Pokorný
Ivo píše:a za další, to pod sedadlama vytváří hluk, který tam u jedotlumičového není.
Ano, takové zvláštní "žigulácké" dunění které k tomu vozu prostě patří. A já zase znám člověka, který by jednotlumičový výfuk nikdy nechtěl, že Honzo 21061? :wink:

Napsal: pát říj 19, 2007 23:04
od Honza 21061
Hned jak jsem četl název tématu, tak jsem se začal těšit, že sem něco napíšu. :twisted: Ano, Michal Pokorný má pravdu, zásadně dvojtlumičový střední díl. :)

Pro tento typ motoru je to předepsáno od výrobce, takže to byl první důvod, proč jsem o tom přestal diskutovat, i když starý střední díl tam byl také jednotlumičový (asi také bývalým majitelem měněný). Přidaný tlumič výfuku má údajně plnit funkci zhášeče plamene.
A teď fakta. Pajase ujistím, že je v tom slovo "praxe": Dvojtlumičový díl je HLUČNĚJŠÍ, budí to dojem, že výfuk je i po výměně děravý. Je to tím, že mezi prvním a druhým tlumičem výfukové plyny rezonují a to způsobuje onen klasický dunivý žigulácký zvuk, známý ze starých filmů, než do většiny žigulů byly postupně narvány výfuky z 2101... Je to slyšet z pod vozu, stejně tak z výfukové roury vzadu, tam to působí dojmem menšího Maďara. Tento zvuk působí pronikavě jen v určitých otáčkách (pásmo cca 2700- 3200 ot. na trojce. Čím vyšší rychlostní stupeň, tím je pásmo položené o něco výše), přes které když se přejde, zvuk zmizí a není už patrný.
Působí to dojmem, že výfuk prodělal tuningové úpravy, přitom je to originál a to mě na tom nejvíc těší. :D
Co se týče spotřeby a výkonu motoru, nepozoroval jsem nějakou změnu k horšímu v souvislosti s jiným typem středního dílu.
Závěr: Záleží na každém, co se tam rozhodne dát. Já volím to, co předepisuje výrobce a věřím, že tam přidaný tlumič není zbytečně a nijak mi nevadí, že ho tam mám...

Napsal: sob říj 20, 2007 07:42
od Ivo
Souhlasím s Honzou. Záleží na tobě. Rozdíl je opravdu jenom v tom zvuku.
Vzpomínám si ještě na jednu věc. Když jsme Hnojařovi měnili právě druhý díl výfuku za jednotlumičový, tak byl ještě problém s napojením na první díl, protože měl z nějakého důvodu ten druhý díl větší průměr, tak jsme to museli upravit. Ale to se mi stalo poprvé, jinak to vždycky pasovalo.

Napsal: ned říj 21, 2007 19:04
od Pajas
Takže je vyměněno, nakonec tam šel jednotlumičový, teď mi to přijde tišší než se dvěma tlumiči, jinak jsem taky musel upravit první díl protože nový na něj nechtěl pasovat, tak jsem ho flexou musel trochu přesvědčit :P
Jinak typ 2101 má o 3mm menší průměr trubky než typ 2106... Proto to do sebe nechtělo jít.
S tím jiným zvukem pouze v určitých otáčkách to je pravda. A mimochodem starý dvoutlumičový se proděravěl právě v místě rezonátoru :lol:

Napsal: pon říj 22, 2007 08:29
od dusin
Pajas píše:Jinak typ 2101 má o 3mm
Tak to jsi koupil nějakou záhadnou repliku ne?Já to měnil kdysi v bechyni,koupil sem ho tam od mušketýra a páslo to na sebe jak dělaný :shock:

Napsal: pon říj 22, 2007 15:32
od Křečík Barbuška
První díl je u obyčejných karburátorů všude stejný, druhý díl musí mít tudíž stejný průměr, ať je dvoj či jedno, dusin ma pravdu, koupil jsi šmejda.

Napsal: úte říj 23, 2007 05:48
od Wolf
Pro mne je volba dvou ci tri-tlumicoveho vyfuku vyresena jiz davno. Uvazuji-li mou beznou provozni variantu, t.j. kat ulozeny na bezpecnem miste v garazi, pak Bosal nabizi jenom dvou-tlumicovou variantu na vsechny typy. A jiny typ na Ladu nepouzivam - cena je srovnatelna a mam jistotu, ze ohyby jsou provedeny presne tak, jak maji a nebudu muset neco upravovat, coz neni u ruskych ani polskych vyfuku zrovna pravidlem. W.

Stationwagon
68-92
1198 cc, 60 HP, 44 KW
1294 cc, 65 HP, 48 KW
2104
1.3, 1.5, 1.7

Stationwagon
87-92
1294 cc, 65 HP, 48 KW
1451 cc, 75 HP, 55 KW
1690 cc, 84 HP, 62 KW

Napsal: sob říj 27, 2007 19:47
od Pool
Pajas píše:Jinak typ 2101 má o 3mm
Kolik má průměr konec 1. dílu by jsi nevěděl ?

Napsal: sob říj 27, 2007 20:13
od dusan.dd
akurát som pozrel v kotolni mám na 2105 a ak je to to čo sa dve rúry zbiehajú v jednu tak vonkajší je 42mm,meral som len metrom tak nejaká desatinka hore-dole

Napsal: sob říj 27, 2007 20:15
od Majo
vnutorny je 38, takze by to malo zhruba sediet

Napsal: sob říj 27, 2007 20:18
od dusan.dd
malo by nejaký význam to ďalej napojiť na 50-kový systém,uvažoval som že keď tento výfuk doslúži urobiť nový ale s väčším priemerom

Napsal: sob říj 27, 2007 20:21
od Maysner
kdyz vetsi prumer tak od hlavy az na konec. tzn. nejlepe asi vyjde 50ka od janodobu :P

Napsal: sob říj 27, 2007 21:18
od Pool
dusan.dd píše:akurát som pozrel v kotolni mám na 2105 a ak je to to čo sa dve rúry zbiehajú v jednu tak vonkajší je 42mm,meral som len metrom tak nejaká desatinka hore-dole
Díky za změření, vnější průměr jsem potřeboval vědět... :wink:

Tam by krásně pasovala jedna třímetrová trubka, kterou mám v garáži (43mm) :)
dusan.dd píše:malo by nejaký význam to ďalej napojiť na 50-kový systém,uvažoval som že keď tento výfuk doslúži urobiť nový ale s väčším priemerom
Jenom aby to potom jelo tak jak má, já jsem chvíli jezdil bez zadního dílu a na dálnici mi maximálka klesla ze 150 na 145 a dál už se tomu nějak nechtělo :o