Stránka 2 z 6

Napsal: úte říj 16, 2007 21:17
od Vašátor
No já doufám, že tě moje teorie nijak nepobouřila. Také jsem zvědavý na co přijdeš!

Napsal: úte říj 16, 2007 21:43
od Atex
Vašátor píše:No já doufám, že tě moje teorie nijak nepobouřila.

ne v pohode.. myslel sem si presne to same co ty :-)

Pozn. moderátora: Podle výsledků to později přehodím buď do Zajímavých úprav nebo Nepovedených pokusů. L.

Napsal: stř říj 17, 2007 10:51
od Atex
Vašátor píše:Pozn. moderátora
dik no :-) snad se dostanu do uprav :-D

Napsal: stř říj 17, 2007 16:26
od Kopr
Nebo do dějin......... :D

Napsal: stř říj 17, 2007 16:29
od Saša
Tak k tomuhle musím dát své skušenosti z roku 1986 ! Tehdy jsen pronikal do taju motoru VAZ 2102 (1200 ccm) se kterým jsem jezdil již třetí rok a začal jsem experimentovat ! Přisávání vody,el.zapalování se čtyřmi cívkami,plyn...a NEZDAŘENÝM pokusem o turbo !
Teť k věci: V sacím potrubí NAD klapkou u motoru s karburátorem NESMÍ !!! být přetlak.Tohle dejme tomu "setrvačníkové"turbo pokud bude umístěno před karbecem při roztočení naakumuluje energiji a při prudkém ubrání plynu se z něj stane turbína ženoucí vzduch do sání nad zavřenou klapku a pokud bude vše tesnit tak jediná možnost úniku přetlaku je tryskama a vzdušníkama do plovákové komory a pak to vychrstne benzín odvzdušněním plovákové komory přes ten ventilek VEN ! a rovnou na výfukové potrubí !!!
Mě se stalo totéž jen to celé bylo hnané elektro motorem ze setrvačníkem a spouštěné přes elektro spojku .
Při prvním pokusu jsem rozjel vuz cca na 60km/h rostočil setrvačník a při asi polovině plynu sepl spojku. Následovalo trhnutí a pak naštěstí jen bílý dým s pod kapoty a motor zdech !
Po kontrole co se pokazilo (nic) já VŮL to skusil znovu -naštěstí to opět nechytlo. myslím plamenem. tím skončil projekt turbo.Dnes již vím jak turbo funguje a že to jde i s karburátorem POD klapkou a po větších úpravách i NAD klapkou.
Tímto Vás nabádám k opatrnosti při pokusech tohoto druhu.!
Dovedu si to představit POD klapkou kde by to mělo nějaký účinek mít!
PS:Kdo mi nevěří ať si skusí u STOJÍCÍHO a STUDENÉHO motoru (kvůli požáru)fouknout do karbecu.
Mnoho zdaru.

Napsal: stř říj 17, 2007 17:24
od dusin
To Saša:
Rozveď někde v samostatnym topicu téma karburátor a turbo(obzvlášť tu část turbo před karburátorem).Myslím,že to bude zajímat hodně lidí z fóra(a sorry za OT)

Napsal: stř říj 17, 2007 19:13
od Atex
ty kravo saso tak ted si mne dostal ale.. . no cekal bych kdejakou zavadu ale todle teda ne. jestli mi chytne auto tak budu sakra zly.. ale tam jako toho tlaku asi moc nebude podle mne.

Napsal: stř říj 17, 2007 19:19
od Atex
no ja chci dat tenhle turbonator semhle (obrazek), tam to prece setrvacnosti nemuze vytvorit tlak.. a jestli jo tak uplne zanedbatelny.. to by snad nemelo delat tydle potize hm?

Napsal: stř říj 17, 2007 19:36
od Pajas
Atex píše:tam to prece setrvacnosti nemuze vytvorit tlak.. a jestli jo tak uplne zanedbatelny..
Chceš tam dát něco co má vytvářet tlak a přitom doufáš že to bude vytvářet pouze zanedbatelný tlak? Tomu ňák nerozumím, toto je ňáká chyba v komunikaci :rolleyes:

Napsal: stř říj 17, 2007 19:39
od Atex
jak to muze vytvaret tlak kdyz ona je pohanena podtlakem? blbost trosku ne? o ten tlak mi tam ani nejse, no proste sem zvedav co to bude delat.

Napsal: stř říj 17, 2007 19:44
od Pajas
No při ubrání plynu to setrvačností bude vytvářet tlak ne? Jinak by to asi nemělo žádný význam. No zanecháme diskuzí, uvidíme co nám ukáže Tvoje zkušenost...

Napsal: čtv říj 18, 2007 13:40
od Saša
Po bližším pohledu na obrázky nastíněný problém s přetlakem asi vyřeší turbínka sama svou malou hmotností (doufejme).
PS: Neví někdo kolik to asi váží?

Napsal: čtv říj 18, 2007 13:50
od Atex
Saša píše:Neví někdo kolik to asi váží?
Saso mluvil jsem telefonicky se tremna prodejcema, vsichni mi rekli ze je to takova lehounka vecicka, ale vrtulka vypada masivne.. to bude nejaky dural nebo tak neco, hlinik to byt asi nemuze, ten by tech 10000ot/min (jak tam pisou) asi neunesl. Ja osobne si myslim ze ta turbinka nedokaze vytvorit dostatecny tlak, aby to profouklo trysky...

Napsal: čtv říj 18, 2007 14:05
od Acibuk
já to chápu tak, že to bude mít přesně opačnou funkci, než blow off ventil u turba, který po ubrání plynu snižuje tlak, který vzniká setrvačností turba. Prostě když pustíš nohu z plynu, vrtulka bude ještě nějakou chvíli "tlačit vzduch" do karbu.

Napsal: čtv říj 18, 2007 14:08
od Vašátor
osobně bych si typnul, že to bude z plastu. Dnešní plasty se od lehkých kovů skoro nepoznají a to jak svoji pevností, tak i na pohled.