Stránka 2 z 6
Napsal: úte lis 27, 2007 20:08
od Dusan
Odtrh nastaveny pristrojom alebo mierkov, inducka povrch bez brachu a prasklin ? kabely ok ? Priechodka na rozdelovaci v poriadku nerperaza ???? ... hmm
Napsal: úte lis 27, 2007 20:19
od Vašátor
Začal bych rozdělovačem
Není příliš vychozený? Máš namazanou plsť na rozdělovači (pokud kladívko jezdí na sucho, sedře se na něm ten opěrnej bazmek a pak se kostří kdy se mu zachce)?
Napsal: úte lis 27, 2007 21:28
od Yellow01
Dusan píše:Odtrh nastaveny pristrojom alebo mierkov, inducka povrch bez brachu a prasklin ? kabely ok ? Priechodka na rozdelovaci v poriadku nerperaza ???? ... hmm
Odtrh nastavený měrkou, indukčku ještě pro jistotu zkontroluju. Kabely OK. Ty poslední větě nerozumím, co to znamená česky?
Napsal: úte lis 27, 2007 21:31
od Yellow01
Vašátor píše:Začal bych rozdělovačem
Není příliš vychozený? Máš namazanou plsť na rozdělovači (pokud kladívko jezdí na sucho, sedře se na něm ten opěrnej bazmek a pak se kostří kdy se mu zachce)?
Rozdělovač by měl bejt dobrej, plsť suchá není. Spíš mám teď podezření, že je zase mimo předstih, je možný, že se během pár stovek najetých kilometrů samovolně rozšteluje?
Napsal: úte lis 27, 2007 21:45
od Vašátor
Yellow01 píše:Spíš mám teď podezření, že je zase mimo předstih, je možný, že se během pár stovek najetých kilometrů samovolně rozšteluje?
Pokud je vše řádně dotaženo, tak je to blbost. Co ta destička co jsou na ní upevněna kladívka a co je ovládána podtlakem z karburátoru? Není vychozená? Nedělá si co chce? Musí pevně držet, rukou by s ní nemělo jít pohnout - samozřejmě s citem.
Napsal: úte lis 27, 2007 22:19
od Hurikán
Předstih se za normálních okolností sám od sebe změnit nemůže. A jak už psal Vašátor: zkontroluj destičku podtlakové regulace. Mně se jednou stalo, že sem jel - auto začalo cukat a nakonec zdechlo úplně. Nastartovat nešlo ani za boha. Po chvíli jsem zjistil, že upadl čep z destičky pro připojení táhla podtlakové regulace. Destička se otočila asi o 40° a proto to jiskry házelo v nesmyslných časech.
Napsal: úte lis 27, 2007 22:37
od Honza 21061
Jinak k tomu benzínu: Shell nebývá vždy známkou kvalitního paliva, už několikrát nedopadly různé provozovny v testech zrovna nejlépe...
Nejlepší palivo měl podle mého názoru Aral, jak naftu, tak benzín, ale ten je už v p...
S tím předstihem to u sebe vidím taky nějak špatně a určitě se pohnul sám. Dnes mi začal šíleně zvonit motor, pokud jedu do kopce a sešlápnu hodně plyn a to i kousek nad 3000 otáček. Předtím to dělalo "tak nějak" a skoro jsem to neslyšel, nad 2500 otáček už vůbec ne, ale ted při poslední jízdě to chrčelo a doslova třískalo jako o život.
Po seřízení je na tom najeto cca 6000 km...
A také se obávám, že se sám od sebe hnul odtrh... Existuje vůbec Lada, kterou je možné seřídit tak, aby se to nerozhazovalo po ujetí 100 km?
Napsal: úte lis 27, 2007 22:48
od Maysner
Honza 21061 píše:.. Existuje vůbec Lada, kterou je možné seřídit tak, aby se to nerozhazovalo po ujetí 100 km?
ze by injection ?
Napsal: úte lis 27, 2007 22:58
od Yellow01
Budu se muset povrtat v tom rozdělovači. Odtrh se mi rozhodil v létě asi 3x, tak kdo ví, jestli na tom fakt nebude na vině ta destička, mrknu na to.
Palivo bych fakt vyloučil, tankuju u jedný a tý samý pumpy všechny auta už 5 let a nikdy jsem neměl problém.
Chtěl bych to nějak přečkat do jara, pak budu dělat větší údržbu celýho motoru, takže hlavně nějak seštelovat volnoběh a pryč od toho, než se to podělá ještě víc
Napsal: úte lis 27, 2007 22:59
od Yellow01
Maysner píše:Honza 21061 píše:.. Existuje vůbec Lada, kterou je možné seřídit tak, aby se to nerozhazovalo po ujetí 100 km?
ze by injection ?
ale tam se jednou blejskne v elektrice a stejně přejdeš na karb
Napsal: úte lis 27, 2007 23:02
od Vašátor
Já jsem toho názoru, že SAMO se nikdy nic neudělá. Vždy za to může něco jiného ... v tomto případě špatně dotažené šrouby, vůle v ložiskách, vypadnutý či vyglajdaný čep ... apod.
Napsal: stř lis 28, 2007 17:54
od Honza 21061
Zvonění vyřešeno! Nebylo to žádnou menší prkotinou, než tím pramizerným podtlakovým regulátorem předstihu. S radostí jsem ho odpojil a do STK+ME ho nezapojím!
Byl jsem na domluvených pracích v servisu, při té příležitosti jsem nechal zkontrolovat odtrh- zmenšil se po 5000 km. Zvonění se po seřízení zmírnilo, ale stále nezmizelo, tak mě napadlo odpojit podtlak a od té chvíle jsem to už nezaslechl ani v situacích, kdy jsem to na zkoušku chtěl úmyslně navodit.
Jsem moc rád, protože mi z toho nebylo zrovna dobře, at jsem dělal co jsem chtěl se zapalováním, nešlo to nijak odstranit.
Takže další inovace Žigula, která se nepovedla tak jak by měla, resp. někdo zřejmě nepřepsal hodnoty základního nastavení rozdělovače. V seznamu těchto vynálezů zkázy, je pod "P" hned za karburátorem Ozon (který také jednou urazím z motoru).
Napsal: stř lis 28, 2007 18:21
od Dusan
Rozdleovac mam bezkontakt z 1,7 polo icka
z otrhom nemam problem
podtlak nezapojeny... lebo hlava je znizena o 2mm
bude bludistak
cesky ... no ci mas v poriadku priechodku v rozdelovaci ten kusok umelej hmoty cez ktory ide skrutka po ktorej ide stava na kontakt. Ci to neprebija nedostava elektrina na kostru cez priechodku namiesto aby sla cez kontakt.
P.S. ocistit vsetky casti od mastnoty a spiny
Napsal: stř lis 28, 2007 18:43
od Nemo
Honza 21061 píše:
Takže další inovace Žigula, která se nepovedla tak jak by měla, resp. někdo zřejmě nepřepsal hodnoty základního nastavení rozdělovače.
Honzo, něco je špatně, ta podtlaková regulace by měla být při "přišlápnutí plynu" úplně v klidu, měla by předstihem hnout, když pedál jen šimráš a motor se poflakuje.
Napsal: stř lis 28, 2007 19:47
od Honza 21061
Nemo: Tak moje regulace nebyla v klidu asi nikdy... Zvonilo to i při 3500 otáčkách.
Zkoušel jsem při tom naplno sešlápnout plyn, tj. v tom okamžiku by měl regulátor úplně přestat pracovat, ale zvonilo to pořád.
Po odpojení podtlaku to není slyšet, ani když jsem na zkoušku přidal plyn u podtočeného motoru- se zapojeným podtlakem by mi v tu chvíli tím zvoněním drnčelo málem celé auto.
Můžu dělat všechno- seřizovat na rysky, seřizovat na jiskru, stroboskopem, ale zvonění jsem až dodnes nikdy úplně neodstranil. Po jízdě delší než 100 km vždy zesláblo až zmizelo.
Rozdělovač je nový od původního majitele- je to originál Lada, podle znalců na Koněvce má "originál" barvu víka.
Napadá mě, jestli třeba není špatná ta pružinka a membrána se pohne mnohem dříve i při nižším podtlaku, ale pohnout s celou deskou rukou je dost náročné a z toho jsem usoudil, že pružina je dost silná.