Stránka 2 z 4
Napsal: pon říj 08, 2007 17:46
od Pato
gumoasfalt takytak - najlepsie kupit 10litrovy kybel z regala uplne vzadu opatrne ho odniest a po otvoreni zliat vodu - a potom sa to celkom dobre "stierkuje" plochym sirokym stetcom.
a pod gumoasfalt cervenu zakladovku najlepsie zo starych miniovych zasob
Napsal: pon říj 08, 2007 22:10
od Vašátor
Mé zkušennosti odchycené od známého, který toto dělá již přes 20 let (živil se tím).
Na spodek auta Tlumex-plast, naředěný penetračním asfaltovým nátěrem a doředěný Naturalem na potřebnou stříkací hustotu. Tlumex-plast ale udělá vrstvu dostatečně silnou pouze v případě, že je stříkán. Nikoli plácán štětcem.
Do dutin známej používá přípravek od BODY, přesný název nevím. Já použil Rezistin ML naředěný trochou trafo-oleje (doporučeno Montér Koljou).
Mno a na ramena a nápravy penetrační asfaltový nátěr - udělá krásnou tenkou černou ochranou vrstvičku
Vše stříkáno, ne patlámo-matlámo.
Napsal: úte říj 09, 2007 20:10
od Pisty
Vašátor píše:naředěný trochou trafo-oleje
Tak to by som neskusal - Trafo olej nabera vodu a vo velkom mnozstve!
Napsal: úte říj 09, 2007 20:19
od Vašátor
Pisty píše:Vašátor píše:naředěný trochou trafo-oleje
Tak to by som neskusal - Trafo olej nabera vodu a vo velkom mnozstve!
Jak jsem psal, vycházím ze zkušeností někoho jiného. Honzovo auto je takto stříkáno již (tuším) sedmým rokem a je naprosto v pořádku. Navíc co si vzpomínám, doporučoval to tu před x dny i někdo jiný
Napsal: úte říj 09, 2007 20:21
od Pisty
Je pravda ze ten trafololej sa aj rychlo vyparuje a schne - zhuba ked sa ti niekde vyleje tak za mesiac nevies ze tam bol.
Napsal: úte říj 09, 2007 22:32
od Vašátor
Hlavně má velkou vzlínavost a naleze i do míst spojů, kam se tradiční nástřik nedostane.
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:54
od Stanley__001x
Pisty píše:Tak to by som neskusal - Trafo olej nabera vodu a vo velkom mnozstve
Trsfo olej je ten nejhorší a nejjedovatější olej který snad je, má velkou teplotní odolnost nepění, nevstřebává vzduch o vlhkosti ani nemluvě- na frafu asi není moc potřeba aby si vypařoval (žádný by tam asi po čase nezbyl, vypařovat se asi moc nesmí, jinak by se z toho bucholcovo relé docela opíchalo...) a voda v trafooleji.....- to asi by taky nebylo nic moc dobrýho na izolační vlasnosti toho media... ale jako konzervant to je ideál, je stálý a jen tak se nesetře...
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:07
od janci
Ja mam BODY nastriekane po celom spodku,len este dutiny treba pre istotu prestriekat:D
Nejaky vosk pouzijem od Valvoline
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:37
od Pisty
Stanley__001x píše:a voda v trafooleji.....- to asi by taky nebylo nic moc dobrýho na izolační vlasnosti toho media.
Preto je na trafakoch aj ta velka nadoba s silica gelom aby to vysusuval (teda vzdusnu vlhkost aj vlhkost samotneho oleja pri expanzii) . Keby si vedel ze na trafo olej sa robia pravidelne rozbory pre obsah vody a velke mnozstvo uhlika na prieraznost (80000v na mm). Kazde tri roky sa meni!!!Obsahuje vela karcinogenov - sposobuje rakovinu.
Stanley__001x píše:vypařovat se asi moc nesmí, jinak by se z toho bucholcovo relé docela opíchalo..
Bucholz je celkom uzavrety!!!! Je na vrchu transformatora - plynove rele - to znamena ze ked vznikne prieraz na trafe tak vznika plyn ktory je horlavy.
A trafo olej sa vyparuje a schne!!!!! Davam ho na mazanie retaze motorovej pili.
Prepacte za OT.
Aj bludistaka znesiem
Napsal: čtv říj 11, 2007 21:05
od Stanley__001x
Pisty píše:A trafo olej sa vyparuje a schne!!!!! Davam ho na mazanie retaze motorovej pili.
Příroda tě musí mít docela ráda
jinak ten silikagel tam je právě kůli tej vodě to máš pravdu, a kdyby se odpařoval tak by asi buchols přes první kontakty hlásil poruchu, první balonky by se nadzvedli, expanzní nádrž tam je kůli teplotní roztažnosti oleje, ale s tím že nasává olej vodu a vypařuje se skoro jako ředidlo
s tím moc teda nesouhlasím....
Napsal: čtv říj 11, 2007 21:15
od Nemo
Chlapi, Pisty, Stanley__001x , ten topic tuším nebyl o fyzikálních vlastnostech trafoolejů....
Napsal: čtv říj 11, 2007 21:23
od Stanley__001x
Ano Ano už trafa necháme na ESP
Napsal: pon říj 22, 2007 19:22
od Sid
Ja by som skôr doporučil na dutiny ML vosk a na podvozok ako základ buť zinkový spray alebo dvojzložkovú polyuretánovú farbu- v lepších farby-laky určite zoženieš. a ako vrch najlepšie tzv hrochovina ( napr PRESTO alebo BODY) - predáva sa to v nádobách na striekaciu pištoľ. Poprípade použiť BODY asfalt- taktiež najlepšie striekať Nápravy vrchnou dvojzložkovou polyuretánovou farbou požadovaného odtieňu.
Odpozorované skúsenosti:
- Patlanie syntetikou a na to hrubá vrstva asfaltu je hovadina. Syntetická farba je slabo odolná a keď odflákneš brúsenie tak to pod asfaltom bude kvalitne hniť. Naoko to bude ok, ale po čase strhneš asfalt a hľa: diera.
- Polyuretánové dvojzložkové farby majú dobrú odolnosť a dobre kryjú , síce sú trocha drahšie
- Osobne upredňostňujem radšej hrochovinu ako asfalt- hrochovina je po zaschnutí tvrdá. Nestriekať hrubé vrstvy, lebo potom puká
-Ak sa rozhodneš pre asfalt tak tiež doporučujem striekanie. Štetcom to trvá dlho a keď robíš ďalšiu vrstvu, musíš to nechať poriadne preschnúť aby ti to predošlú nestrhávalo.
- V každom prípade si zožeň respirátor proti organickým parám aby si nemusel dýchať tieto
sračky
Napsal: pon říj 22, 2007 20:21
od Vašátor
Sid píše: na podvozok ako základ buť zinkový spray
Chybí tu napsáno, že zinkový sprey je na kov, tudíž spodek auta musí být očištěn od všech nátěrů. Jinak to nemá význam.
Napsal: pon říj 22, 2007 20:40
od dmatej
Jsem sice diletant proti některým tady, ale zatím jsem to dělal tak, že:
1) Na plech se musí vždycky začít tmelem, nebo základovkou.
2) Pokud je tam tmel, přetřu ho stejně základovkou.
3) Na základovku lak nebo tlumex.
Výhoda základovky je, že na ní všechno docela dobře drží. Sama o sobě má ale účinek proti korozi mizernej.
Docela by mě zajímalo, co maj na podvozku za nástřik feldy, protože i po 10 letech to drží docela pěkně (horší jsou plechy na bocích, zadní dveře teprv).