elektrická sahara
Moderátor: Moderátoři
prosimte,ja jsem daval do 21011 taky el saharu.je to jednoduche,vemes tu saharu,a ten moturek drží na trech matkach,a zneho trcej zbytky zavitu,ty jsem ubrousil,pak jsem ten plechovej držak trochu promacknul,aby se ta vrtule približila bliž k chladiči a aby se ten ram trochu posunul od motoru, dva srouby presne sednou k upevneni na chladič,a ten tretí musís prodloužít kouskem plechu.když to tam budes davat,tak zjistís,ze takova spodni vyztuha sahary bude vadit klinaku,tak tu vyztuhu trochu uříznes,jako vejde se to tam,aniž by se zasahovalo do karoserie,a este tam zbyde rezerva,ja jsem si este ze stareho chladice z favorita vydoloval takovej mosaznej zavit na spinaci cidlo vetraku,je to takovej mosaznej prstýnek,a v mym chladici jsem udelal diru,a jelikos je na žigulu mosaznej chladič,tak jsem vzal velkou pajku,a ten zavit jsem tam priletoval,a fungovalo to bezproblemove.hlavne tou elektrickou vrtulí získas asi 3koniky k dobruPool píše:Na mojí 02 je plech také, je připevněnej k chladiči a jenom "usměrňuje" průvan z vrtule... těžko říct jestli ten plech z 03 (s ventilátorem) má stejnou rozteč. Bylo by to fajn, kdybych jenom přehodil plechy, ale tak jednoduché to asi nebude
mě to do 2105 vlezlo na původní chladič, bylo třeba udělat jen držák na jednu stranu (20cm páskoviny a dvě díry). Potom je třeba přišroubovat řemenici vodní pumpy kratšími šrouby. Elektriku jsem řešil pomocí teplotního čidla KTY (páskou chycené ke hadici chladiče) a jednoho operačního zesilovače. Teplotu mám nastavenou na 95°C. Ventilátor je spínán pomocí originálního relé, přes 16A pojistku. Mám to tak dobastlené ve zkušebním provozu už rok .Pojistka se ještě nepřepálila, pouze s roztavil její plastPool píše:Pravděpodobně ho budu shánět z 03/06 to bude asi nejjednodušší. Ale nevím jak je tam uchycenej. Nejlepší bude zajet na vrakáč prohlídnout oba chladiče... uvidím co a jak.Roman píše:Keby si zohnal motor s vrtulou z niecoho ineho, aby bol placatejsi, nemal by to byt problem.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
pokud myslíš regulátor napětí na levém podběhu, tak ti můžu říct, že to je velmi špatný nápad Pokud už bys zapojil sprvné vodiče (a nenapíchl by ses na kablík k budícímu vinutí, taky bys docela zatížil dráty od regulátoru.Pool píše:Jo jo, díky... už jsem trochu v obraze Odkud je nejlepší vzít napájení pro motorek? Asi bych to vzal přímo od regulátoru (přes pojistku).
Já to bral přímo z baterie, 2103 to tak má tuším taky. Jinak pokud chceš být ještě blíže zdroji, tak jedině na výstupní svorku alternátoru, ušetříš tím sice úbytek napětí mezi aku a alt., ale kdo by tam dolů dobrovolně lezl
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
To bude najlepšie Ten regulátor tam mně padl do oka takovej silnější drát, ale ve schématu je vidět, že to k němu vede přes spínačku a pojistku... zbytečně dlouhá trasa a možná by káble nesnesly tu zátěž. Jinak se podrž... sahara komplet s chladičem 03 za 2oo,-MZ píše:Já to bral přímo z baterie, 2103 to tak má tuším taky.
Osobně bych to dal přes relé přímo k baterce-kabel od baterky na spínací vývody relé a ovládání relé na teplotní spínač tak, aby na něm byla šťáva při sepnuté spínačce, aby ti sahara nejela, jak máš vyplý klíček. I když, moderní auta mají saharu nezávisle na klíčku, tudíž jede i při vyplé spínačce, ale jak něco děláš na motoru, je to o ruce, když se to z ničeho nic roztočí.
Mitsubishi Colt 1,5GLX
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
moja rec. akurat ti to spusti alarm ked ma ochranu proti poklesu napatiaDusan píše:By ma zaujimalo o kolko klesne teplota v motore ked sa netoči už vodna pumpa. Ze mi to ochladi vodu v chladiči a vybije bateriu nič moc no...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
jelikož mi nějak ta vrtule přestala valit...začal jsem zjišťovat jak je to zapojený...2103 to má tažený přez relátko a vedle pojistek je taková trubička kde je umístěná 25A pojistka...celý je to napojený na čidlo chladiče...už mi to zas valí když spojím ty kontakty na čidlu..otázkou je jestli valí čidlo...škoda,je ale že to je napojený na spínačku,asi by bylo lepší kdyby se vrtula točila i po vypnutí motoru do té doby než to schladne...i když nepamatuju si kdy mi ta vrtule naposled sepla..
Podle me je naopak lepsi, ze se to vypne zaroven se zapalovanim. Uz to tady nekdo psal. K cemu je, ze se toci ventilator, kdyz nebezi vodni pumpa? Pak akorat chladis vodu v chladici, nikoli motor.Tomáš píše:asi by bylo lepší kdyby se vrtula točila i po vypnutí motoru do té doby než to schladne
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov