Stránka 2 z 5

Napsal: pon dub 13, 2009 20:58
od swics
No pomohlo by kebyze mi poviete aj presny typ do poistkovej skrine a podobne
+ fotky to by bola parada

Napsal: stř lis 18, 2009 09:28
od alesshi
ahoj kluci, prosim vas jakou schanet saharu do 2101 aby mi tam pasla s co nejmensima upravama?

bude pak potreba menit cidlo teploty?

Napsal: stř lis 18, 2009 10:44
od Hurikán
Do 01 pasuje bez úprav pouze mechanická sahara, tedy vrtule na vodní pumpě. Pokud touříš po elektrické, tak se připrav, že budeš muset vyřezat část plechů v předním čele a celkově ho mírně upravit.

Napsal: stř lis 18, 2009 11:05
od alesshi
nevadi, flexa a svarecka je :)
zustane mi puvodni chladic?

Napsal: stř lis 18, 2009 11:42
od Hurikán
Jestliže máš nyní původní origo chladič na 01, čili bez čidla teploty, tak si musíš sehnat jiný - z 03/06, který má čidlo teploty vody pro spínání elektromotoru ventilátoru. Posledním detailem je úprava elektroinstalace a její doplnění o pár drátů a spínací relé.

Napsal: stř lis 18, 2009 11:45
od Wolf
U 01 se musí opravdu upravit předek tak, aby chladič byl šikmo předkloněny. Chladič by se měl použít 03, stávající nemá ve spodní části otvor na termospínač pro sepnutí sahary a pokus si bodře vzpomínám, tak i nevhodně umístěné matky pro přichycení sahary (jsou na jiných místech - slouží k uchycení "sběrného koše" pro mechanický větrák)

Napsal: stř lis 18, 2009 11:53
od alesshi
ok, takze celou chladicovku z 03/06, sundat puvodni vrtuly a jeste poladit
neco sezenu a nabastlime :lol:

Napsal: stř lis 18, 2009 13:56
od Little Red Riding Hood
alesshi, do 01, je nejlepší chladič se saharou z 03/06, dá se totiž po lehkém ohnutí uchytů na chladiči normálně namontovat a nemusí se nic bastlit, teda krom seříznutí čela, respektivě toho rámečku na kterej ti chladič dosedá, uřízní ho po ten prolis co na něm je z horní strany a boky tak zešikma aby to ladilo se spodkem a vrchem..

Napsal: čtv lis 19, 2009 09:58
od alesshi
ok, dik :)

Napsal: čtv čer 24, 2010 16:42
od Nulašestka
Chtěl bych se zeptat - liší se chladič z 03 od chladiče 07 jenom dírou na kliku, nebo má ten sedmičkový jinak vyřešené uchycení k přednímu čelu (hlavně na pravé straně)? Zkrátka bude do 05 pasovat chladič z 03?

Dík.

Napsal: čtv čer 24, 2010 22:31
od Maysner
jinak reseny uchyceni. ale v hranatci chladic z 03/06, drzici na jednom sroubu, jezdit dokaze bez problemu, to samy naopak. vyzkouseno

Napsal: čtv zář 16, 2010 10:55
od amiricas
mám dotaz když namontuju elektrickou saharu a posere se mi vodní pumpa tak jak pak zjistím že se mi přehřejvá motor. Beru to z logiky je v prdeli řemen - nedobíjí, přehřívá se, možná i hluk) ->řemen ok nedobíjí altík v háji; nebo vodní pumpa když se jen přehřívá, takže kdyby v podstatě výstup vodní pumpy (vrtule) nebyla a přebrala by tuto funkci chlazení el sahara tak jak pak zjistím že je něco špatně s vodní pumpou ?

Napsal: čtv zář 16, 2010 11:02
od Luděk Musil
amiricas píše:posere se mi vodní pumpa tak jak pak zjistím že se mi přehřejvá motor
Vycházeje z logiky věci: pokud nefunguje vodní pumpa -> necirkuluje voda -> přehřívá se blok -> na "budíku" leze teplota.
Slektrická vrtule na tom nic nezmění! Pokud nebude cirkulovat voda -> chladič bude studenej -> vrtule se stejně nebude točit. L.

Napsal: čtv zář 16, 2010 11:53
od Teepee
Tak tak, na vodní pumpě se můžou stát snad jen tři náhlé závady: Únik chladícího média, odtrhnutí lopatkového (oběžného) kola (platí spíše pro plastová kola a to snad u LADY není) a jestli zaseknutí ložisek o kterém jsem nikdy ani neslyšel. Ani jedna ze závad není ovlivněna vrtulí. Plíživé opotřebení ložisek - zvětšování vůle, je vrtulí ovlivněno, vrtule to urychluje díky možné nevyvážené hmotě.
A elektrická sahara neznamená kratší řemen a vyřazení vodní pumpy, tady jde jen o náhradu trvalého pohonu ventilátoru chladiče, pohonem elektrickým podle potřeby spínaným.

Napsal: čtv zář 16, 2010 13:00
od Luděk Ondrůch
Teepee píše:platí spíše pro plastová kola a to snad u LADY není
Ale je, rozpadlo se mi na kusy. Možná, že bych ho ještě v garáži našel.