Alternátor - nefunguje

Moderátor: Moderátoři

Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

m.choleva píše:..... Nevím, jestli máte stejný problém, ale na mém vozidle po nastartování studeného motoru to dlouho drží v otáčkách.......
auta se vstrikiovanim maji taky "sytic". pri studenem motoru to tam dava vic benzinu a ma to vyssi volnobeh. v lete to prestane rychleji v zime delsi dobu. proste nez se to zahreje
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Kondik v nabijacom okruhu byt nema ale to plati len o VAz 2101 az 2106 A vsetkom co ma vybracny regler... totiž vplyvom kondiku by mohlo dojst k zvysenemu opalovaniu kontaktov a naslednemu zlepeniu...potom by to dobijalo bud vela alebo malo. NA altikoch s elektronickym reglerom sa kondik nachadza... koli znizeniu rusenia.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Dušan: Máš pravdu, vzpomněl jsem si, že tyhle alternátory ho mají... :oops:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nechci zakládat nové téma tak to dávám sem.
Poznatky z měření elektronického regulátoru vozu VAZ 21044i typ 361.3702 14,0V 5A r.v.05.96 .
Ačkoli jsem to nečekal regulátor přestává napájet buzení přesně !!! na 14,02V
V autě mám bateriji (omylem) Varta BLUE DINAMIC která je určena pro vozy s vyšším napájecím napětím (14,8 V ) čili pořád jezdím s "polo" nabitou baterijí.A myslím si že ani u normální bateriji by nezaškodilo vyšší nabíjecí napětí,zvláště při kratších cestách a stálém svícení.
Napadlo mě domluvit regulátoru a přimět ho opustit hranici 14 V . Po10ti minutách skoušení a měření byla úprava na světě. V místě s novým cínem na fotce se spoj přeruší a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V . Musí snést proud 5A teče přes ní budící proud . A regulátor zvedne ochotně rosah regulace.
Přílohy
Regulátor.2.jpg
Regulátor.1.jpg
Regulátor.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

:prayer: :prayer: :prayer: Díky! Saša opět nezklamal!

Zrovna jsem poslední dobou nad tím samým problémem přemýšlel. A sice, chci zvýšit trošku nabíjecí napětí, právě někam k hodnotě 14,5 - 14,9V Přece jenom potom světla svítí o chloupek líp. Stejně se po připočtení úbytků na přechoďácích něco ztratí, takže spíš bych to chtěl jako kompenzaci. Teď jen ještě vymyslet, jak tento systém naroubovat na můj alternátor s vestavěným reglerem.

Ještě upřesňující dotaz: úbytek na diodě musí být dodržen přesně? Co se stane, když použiju diodu s úbytkem 0,5-0,6V ? Dle logiky věci by se mělo nabíjecí napětí zvýšit o velikost úbytku na diodě, ne? Nebo platí něco jiného?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

O kolik podložíš, o tolik zvedneš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Koko Loko píše:O kolik podložíš, o tolik zvedneš.
No to si právě myslím taky. Je to vlastně analogie MA 7812, když to trochu přeženu.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

ano
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tak potom mě není zcela jasné toto:
Saša píše:...a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V ...
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Shottkyho diody, některé mívají tak malý úbytek na přechodu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

:oops: :oops: Tak to mě nedošlo. Hledal jsem v tom něco víc. :)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Přesně tak jak jste napsali tak to funguje.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek89 píše:Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.
Při volnoběhu se neměří dobíjecí soustava. Napětí při volnoběhu velmi kolísá se zátěží a je dané především stavem baterie. páč alternátor je na spodní hranici otáček od kterých začíná dobíjet a sotva stačí (zpravidla ale NE) pokrýt potředy zapalování.
Napětí při provozních otáčkách třeba 3000 by mělo být v rosahu13,8-14,2 (měřeno ma bateriji)po delší jízdě cca10km a rosvícená světla na tohle napětí nemají skoro vliv protože altík je schopen pří těchto otáčkách (6000 ot/min páč se točí 2x rychleji díky převodu)pokrýt daleko vyšší odběr.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Saša, skúšal som voľnobeh mam cca 800 ot.min. Voltmeter v aute ukazuje v prvom zelenom poli aj so svetlami, pri cca 1200 - 1300 ot.min už ide ručička na rozhranie zelených polí. Možno som to zle napísal (myslím ten prvý príspevok), kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“