Stránka 2 z 2

Napsal: pon črc 30, 2007 20:59
od Laďuša
dandy píše:
Koko Loko píše:Dej tam normální lanko s bowdenem co se vyskytuje na kole, lanko se nejdříve prostrčí táhlem v kabině.
Osobne nedoporučujem ako trvalé riešenie. Lanká na bikoch majú oveľa menší prierez, čiže aj menšiu pevnosť a po krátkom čase vzhľadom na tuhosť tej pružiny a ohyb lanka okolo toho čapíku popraskajú jednotlivé vlákna lanka práve pri tom čapíku.
Myslíš, že při brždění na kole používáš menší sílu, než při otvírání kapoty??

Napsal: pon črc 30, 2007 20:59
od dandy
janci píše:no ja by som chcel pouzit to dobre z druheho auta co mam na ND,da sa to rozobrat? ci to budem musiet odcvaknut?,lebo co som na to cumel ,uz ma aj hlava bolela z toho kukania dole hlavou.
Pozeral som práve katalog ND a lanko je ukončené valčekom. Páčka, jej držiak aj lanko sú nakreslené oddelene.

Napsal: pon črc 30, 2007 21:02
od Michal Pokorný
Osobně jsem použil lanko a bovden z P-V3S , to co vedlo od olejového "filtru" (takové to hřebínkové pročesávátko) :lol: a drží perfektně.
A nebo mě tak napadlo nahradit jen tu plastovou trubičku bovdenem a prostrčit do něho ten původní drát ?

Napsal: pon črc 30, 2007 21:04
od dandy
Myslíš, že při brždění na kole používáš menší sílu, než při otvírání kapoty??[/quote]

Nie, ale určite tam nikde nie je taký ostrý ohyb ako okolo toho čapíka. Myslím si, že ako dočasné riešenie ANO, trvalé NIE.

Napsal: pon črc 30, 2007 21:28
od janci
dandy píše:
janci píše:no ja by som chcel pouzit to dobre z druheho auta co mam na ND,da sa to rozobrat? ci to budem musiet odcvaknut?,lebo co som na to cumel ,uz ma aj hlava bolela z toho kukania dole hlavou.
Pozeral som práve katalog ND a lanko je ukončené valčekom. Páčka, jej držiak aj lanko sú nakreslené oddelene.
Nemas tucha ako by som ten valcek dostal cez tu packu?

Mne sa tak zdalo,ze ono by sa ten valcek dal zobrat z toho lanka,ale neslo mi to..

Napsal: pon črc 30, 2007 21:37
od Křečík Barbuška
Původní struna je jednolitá, tudíž, když nastane její čas tak rupne a konec, neznám lepší pocit, než čučet jak puk na zavřenou kapotu a pokusy o její otevření, u žlutého jsem to zažil, tam jsem ovšem neměl zábrany a kapotu ohnul. Jedna z prvních věcí na bílém co jsem udělal byla právě výměna struny za lanko, to mi připadá daleko spolehlivější, mmj. není problém si natáhnout ještě jedno "pojistné" důmyslně ukryté pro stav nouze. Je pravdou, že ty origo držely 20 let a více, nicméně já kapotu otvírám ve své ladaúchylce poměrně často a proto lanko, mmj. pokud se očko mázne vazelínou je věčné.

Napsal: pon črc 30, 2007 21:41
od Křečík Barbuška
janci píše:Mne sa tak zdalo,ze ono by sa ten valcek dal zobrat z toho lanka,ale neslo mi to..
Myslíš ten váleček co zajišťuje očko u mechanismu zámku? Ten mi tuším dolů šel, ale moc pěkně pak nevypadal, už si moc nevzpomínám, demontoval jsem to na věčné časy, takže bez ohledu na další užití.

Napsal: pon črc 30, 2007 22:21
od janci
Co je paka pod pristrojovkou,tak z jednej strany je taky uchyt do ktoreho sa opiera krytka lanka,a lanko samostatne ide do paky, kde je ako keby valcek,ktory drzi to lanko,ked do neho zapres pakou.
Netusim ako to mam dat dole.V knizkach nic nie je, ako keby to lanko bolo tam davane na veky vekou.

Nemam to zle problem ucvyknut,ale v tom druhom aute na ND je dobre,to by som rad odtial vybral a pouzil.

Napsal: úte črc 31, 2007 19:12
od Pisty
Ja som mal na starom vsetko uple derave a v zime mi zamrzol bovden. Nutna vymena bola tak na 15min. Pri tom zamku som to rozplietol a vyrovnal a potom od tej packy vytiahol a bolo. Ked som kupil nove tak som dal najprv bovden a potom som tam pretiahol drot a na konci som spravil ocko a stiahol mosadznym plieskom a zaletoval. Fungoval az do zrusenia auta.

Napsal: úte črc 31, 2007 20:18
od dmatej
Ve Stodě jsem dostal nový táhlo a k němu jako bonus normální bowden ;-) Celkem tuším 35 Kč. :wink:

Napsal: úte kvě 05, 2009 06:53
od wlken
Otevřu toto starší téma - mě se struna nevrací,takže musím vozit v motoru kus plechu,kterým vždycky zatlačím čep zpátky:-) chci vyměnit celý mechanismus z vraku,kde chodí bezvadně a teď tady čtu že neexistuje způsob jak tu strunu vyháknout z ovládací páky bez štípání-nebo to teda nějak jde???

Napsal: úte kvě 05, 2009 09:15
od Saša
wlken píše:a teď tady čtu že neexistuje způsob jak tu strunu vyháknout z ovládací páky bez štípání-nebo to teda nějak jde???
Ne opravdu to nejde . Montáž se provádí protažením struny skrz páku , pak bovdenem a obtočením kolem čepu a zalisováním .
Nabízí se jedině odstranit zálisek , narovnat strunu ... a zde nastane asi problém . Možná vyhoví (jako struna) svářecí drát . dnes se prodávají i povrchově upravené aby nerezly .

Napsal: úte kvě 05, 2009 19:24
od wlken
ještě mě napadlo použít vrtačku a lupenkovou pilku a upravit páku stejně jak to mají škodovky..od původního otvoru zářez k dalšímu otvoru který už bude mít průměr aby jím váleček prošel..ale v tom stísněném prostoru pod přístrojovkou to bude asi porod...

Napsal: pát kvě 08, 2009 18:17
od rosta
já mám na otvírání kapoty lanko z ovládání spojky z motorky a na konci v zámku jsem udělal očko a lanko provlíknul mosaznou trubičkou z elektrikářské čokolády-drží to už 10 let :wink: