Stránka 2 z 3
Napsal: úte čer 26, 2007 19:15
od Pisty
Zdenek Cervinka píše:Až se ti to bude zase vařit tak pusť topení, a jestli to nebude topit tak to je jistý
Tak mne to kurilo az moc. Preto mi prdol ten ventil na kurenie. Mam o zabavku viac vymenit ventil kurenia.
Vodny kamen neprichadza v uvahu pouzivam destilku.
Ok idem na to mam dohodnuty momentak.
Cez vikend bude auticko asi v poriadku.
Napsal: úte čer 26, 2007 19:22
od Zdenek Cervinka
Koko Loko píše:Jak se pozná vyrezlá hlava a co to vlastně dělá? Je přece hliníková, nebo máš na mysli zanešené kanálky od vodního kamene? To by se asi neprojevilo ze dne na den.
Hliník oxiduje. Obvzlášť pokud je voda dorká. Až ji sundáš tak uvidíš, že je taková jakoby vyžraná.
Napsal: úte čer 26, 2007 19:34
od Majo
Zdenek Cervinka píše: Hliník oxiduje. Obvzlášť pokud je voda dorká. Až ji sundáš tak uvidíš, že je taková jakoby vyžraná.
asi mas hodne skusenosti zo skodovkami, co? Uz si videl zoxidovanu zigulacku hlavu??
Maximalne je na kanaloch povlak pokial sa pouziva velky bordel do chladica...
Napsal: úte čer 26, 2007 19:39
od Zdenek Cervinka
Majo píše:Zdenek Cervinka píše: Hliník oxiduje. Obvzlášť pokud je voda dorká. Až ji sundáš tak uvidíš, že je taková jakoby vyžraná.
asi mas hodne skusenosti zo skodovkami, co? Uz si videl zoxidovanu zigulacku hlavu??
Maximalne je na kanaloch povlak pokial sa pouziva velky bordel do chladica...
neviděl:) jenom když psal, že tam nemá fridex tak jsem myslel, že to nebude jenom těsnění, ale i hlava. Pokud se to u žigula nemůže stát, jenom dobře. Pro něho i pro ostatní šťastné majitele (včetně mě).
Zdeněk
Napsal: úte čer 26, 2007 19:43
od Majo
nehovorim, ze nemoze, len hovorim, ze to nie je az take bezne ako napr. u tych skodoviek, osobne som sa s tym nikdy nestretol a to mi tych hlav preslo rukami peknych par desiatok...
Napsal: čtv črc 05, 2007 13:49
od Pisty
Tak neskoro ale predsa.
V piator 29.06 som rozobral afto. Ked som dosiel o 19tej domov tak som ho rozoberal tak do 23:00.
V sobotu rano som odlepil hlavu od bloku. Ziadna zavada nebola vidno na prvy pohlad. Tesnenie pod hlavu uplne v poriadku. To znamenalo dalsie hladanie. Tak ocistil som blok od stareho tesnenia a vycistil piesty od karbonu - bolo tam len trocha.
Tak som sa pustil do hlavy. Na prvy pohlad ako zo skatulky. Sice vsetky kanaly boli cierne ale stoho som si nic nerobil. Pozriem do nich a co cert nechcel tak tri vyfukove ventili boli cervene. To asi znamena ze su podpalene.
Tak nasledovalo rozoberanie hlavy. Ventily isli dole lahko. Len bolo zauimave ze ked som ich daval dole vyskocili mi aj simeringy same od seba - (tie uz boli menene a boli to tie favoritacke - hnede).
Tak vyhodil som ventily a co cert nechcel sa mi zlomilo jedno voditko ventilu - sacieho. Kedze v obchode namali tak som sa pustil do rozoberania druheho motora.
Tak druha hlava rozobrata a trochu vycistena - nechcelo sa mi stym srat. V tej druhej hlave boli nove ventili tak som ich pouzil aj ked som mal kupene (saci 190sk, vyfukovy 170sk). Na radu prislo zabrusovanie sediel Mysovou metodou - brusna pasta (hruba 38sk a jemna 45sk) a vrtacka. Islo to celkom v pohode a robil som to na dva krat. Konrola tesnosti bezinom bola uspesna. Sedla jak nove.
Prislo na radu skladanie hlavy. Nahodil som ventili a nasadil gufera - favo zelene 90sk sada. Na lahsie nasadenie zamku som si vyrobil pripravok na nasadzovanie ventilov podobny ako ma tuma v knizke. Nasadene to bolo za chvilu. Ale to bolu uz 23:00. Tak priprava hlavy trvala cely den.
Dalsie opravy isli mimo motor.
Najprv som opravil chladic ktory mal zlomeny natrubok od vyrovnavacej nadrzky. Tak som chcel vymenit cely chladic ale z mojej strarej 01 mi nepasoval lebo mal ine uchyti - inac rozmerovo pasoval. Tak preletovane hrdlo a vycisteny chladic. Sice trochu hrdzavy ale posluzi este nieco.
Termostat skusany na varici v hrnci a funguje bez problemov.
Dalsia objavena zavada bola na vodnej pumpe. Zoztrhnuty blok pumpi kde sa uchytava alternator - ten srob co tam drzi. Tak vvmena pumpi a jej repas dopadol uspesne. Pumpa s mojej starej 01 jak nova. Vyplach motora som spravil hned ako som to poskladal ale isla len cista voda ziadny sajrajt.
Tak to uz bolo 14:00 v nedelu a v pondelok do roboty. Tak som sa pustil do skladania.
Najprv si sadla hlava a za pomoci Mysa (ze mi pozical momentak). To je roboticka nebat sa ze neco dojebem. Nahodena pumpa a natrubok obehu vody. Prislo stelovanie ventilov a nastavenie rozvodu. Ventili nastavene cca po 1hodine. A filalne skladanie ostatnych casti.
Motor ako tak poskladany. Este nastavit rozdelovac a nahodit lpg a podotahovat hadice.
Pri nastavovani rozdelovaca som nemohol nastavit odtrh kladivka a tak som vymenil cely kontakt (sice elektronicke zapalko stale pokazene pod sedackov - odpaleny budiaci tranzistor).
Prve pretocenie motora na starter aby sa dotiahol olej na vsetky miesta. Nasadenie vn kablov a prepnutie lpg na benzin. Prvy start bol velmi problematicky nechcelo to chytit ale som to dosteloval na rozdelovaci. Stroboskop mam u kamosa ale nestihol som ho dopravit aby som to nastavil podla neho. Tak nastavovanie podla ucha vyzeralo velmi nadejne. Motor velmi stichol oproti tomu ako bol pred tym. Ziadne klepanie a ine pazvuky.
Nechal som ho zohriat a potom skusil. Velmi trhavi chod. Dalsie dostelovanie na rozdelovaci evidentne pomohlo.
Uz mam najazdene 300km ale nepaci sa mi zapalovanie. Nejak to blbne. Ked dam vatsi predzapal tak to ide v podode ale bojim sa toho aby som nedosiahol ten isty stav ako pred tym. Lebo mi pri zviseni otacok a naslednom pusteni plynu streli do vyfuku. Myslim si ze cela zavada bola vo viacerych bodoch ktore sa zlucili.
1, Podpalene ventili
2, Velky predzapal asi.
3, vadne kladivko
4, dost zakarbonovana hlava - takym bielym sajrajtom.
Ako dalsie co spravym bude vymena oleja filtra lebo mi mohlo nieco padnut olejoveho kanala a nechcem aby sa zase nieco stalo.
Mam teraz len problem s tym zapalovanim. Niako sa mu nechce spolupracovat ale uz sa neprehrieva. Tak zatial problem s prehrievanim vyrieseny.
Este som nestihol vymenit ventil kurenia ktory mi odisiel - hajzel - a skoro mi dojebal alarm ked ta voda nanho striekala.
Este dam niake foto.
Pomocny bod by som dal dvom ludom a to Marekovy a Mysovy. Marekovy za noznost zavdy velky predzapal a vadnu hlavu ako celok. Mysovy za nastoj bez kroreho by som sa do toho nepustil.
Volna diskusia moze zacat.
Napsal: čtv črc 05, 2007 14:41
od Pisty
Napsal: pát črc 06, 2007 17:11
od Myso
Pisty, super praca, takto to ma vyzerat!
Keby som bol vedel ze mas k dispozicii druhy motor, hned by som ta presvedcil aby si si dopredu pripravil hlavu, a potom len vymenit a poopravovat drobnosti okolo...
Napsal: pát črc 06, 2007 17:37
od Pisty
To sa moc nedalo lebo neni cas. Na baraku som len raz za tyzden a dovolenka nepripada v uvahu. Len posledny problem zostal a to zapalovanie. To z pohonnej stranky vsetko ok.
Ale roboty bolo sakra vela. A bol som na to sam.
Napsal: pát črc 06, 2007 21:44
od Roman
Nemas nahodou v rozdelovaci vylagrovane lozisko dosky prerusovaca? o dokaze na 05ke robit pekne psie kusy.
Napsal: pát črc 06, 2007 21:46
od Laďuša
Pisty píše:....A bol som na to sam.
Ne že bych chtěl ňák rejpat, ale jak jsi potom fotil, když na fotke jsou 2 ruce? Nebo jich máš víc?
Napsal: pát črc 06, 2007 23:47
od Pisty
Laďuša píše:Ne že bych chtěl ňák rejpat, ale jak jsi potom fotil, když na fotke jsou 2 ruce? Nebo jich máš víc?
Fotila to moja milovana mobilom. Vies baby sa moc nerozumeju do tych vseliakych nastrojov a ani nechapu preco to robime ale chcu sa vozit.
Napsal: sob črc 07, 2007 10:43
od Stanley__001x
Než bych sundaval hlavu, tak bych skusil vždy změřit tlaky, tan býlej sajraj na hlavě, většinou na výfukovém ventilu je vypálený karbon- normálka ale je třeba odbrousit. Hodně zdaru při další práci
Napsal: čtv črc 12, 2007 14:49
od Myso
Napsal: čtv črc 12, 2007 18:29
od Marek89
Myso píše:
kruteeeeeee. auto je bez ujmy ?