Stránka 2 z 2

Napsal: stř čer 27, 2007 09:38
od Marek
Právě proto musí ten odlučovač oleje v bloku být čistý, aby se toho aerosolu nahoru dostalo co možná nejméně. Náš problém je v tom, že máme v motoru celkem dost velký přetlak (oproti jiným motorům). Asi to tak má být a je to dáno konstrukčně, nicméně FOUKÁME víc než jiní.

Pravidelné čištění odlučovače oleje bylo nutné v době, kdy se používaly oleje typu M4AD nebo M6AD. Ty vytvářely černý kal a úsady, jež zhoršovaly průtok plynů odvětrávačem.
Dnes už jsou na trhu oleje, které takové věci nezpůsobují, naopak karbon a jiné nežádoucí látky z motoru systematicky odplavují, proto si myslím, že odlučovač stačí jednou řádně vyčistit a dost tomu navěky.

Napsal: stř čer 27, 2007 09:44
od Vašátor
Nezapomeňte na to, že odvětrání klikovky je vedeno do filtrboxu také z důvodu přimazávání válce a ventilů. Pokud je motor v pořádku, lehký olejový aerosol nemůže zasrat vzduchový filtr a ani nic jiného. Ovšem jeho mazací účinky jsou pro motor celkem důležité. Srovnávání se závodními motory je trochu mimo, protože tyto motory jsou dělané na výkon, ne na výdrž.
Pod pojmem "motor v pořádku" si představuji takový motor, do kterého není potřeba dolévat olej během výměnného intervalu.
Může se však stát, že když už má motor hodně najeto, celý odlučovač, hadice do filtrboxu a zhášeč plamene jsou již natolik zasrané olejem, že olejový aerosol se průchodem hadicí sráží v olej - pak prská do filtrboxu olej. Tudíž vše vyčistit.

Napsal: stř čer 27, 2007 09:44
od Turbo Žigi
U 1,7i jsou dva okruhy odvětrání klikovky (dvě hadice jedna hrubší a jedna tenčí )sice nevím na co dva ale na té hrubší co šla do té krabice s filtrem tak tu jsem zkrátil a nasadil na ní malý filtřík

Napsal: stř čer 27, 2007 19:26
od Majo
:roll:
dve su aj u karburatorovych modelov akurat tam je ta tenka iba od vrchu filterboxu doboku karburatora zatial co u Icka ide odspodu. Funkcia je vsak stejna - vrchne mazanie motoru a odvetravanie pri zavretej skrtiacej klapke/klapkach/, inak povedane na volnobeh.

Dat tam filter je kravina pokial nejde skutocne o zavodny motor, ktoremu nezalezi na vydrzi a ani pri takom nie je nejaky extra dovod to robit....

Napsal: čtv čer 28, 2007 06:50
od Turbo Žigi
já mám motor spíše na výkon než na výdrž, někdo říká že je to kravina někdo zas že je to lepší, já to tam prostě mám (pro mně nejlepší řešení při předělávání)

Napsal: čtv čer 28, 2007 09:01
od Myso
Hlavne u LPGovych motorov by som povedal ze je vhodne primazavat zvrchu :) ja si primazavam tak akurat :) polosyntetika 10w-40, motor od poskladania ma 12 000km a podla vasatorovej definicie je uplne fpiciiii :axe:

Napsal: čtv čer 28, 2007 09:49
od Turbo Žigi
I u stříkačky ?? :?:

Napsal: čtv čer 28, 2007 10:18
od Myso
LPG je hodne suche palivo, preto predpokladam ze ten olejovi aerosol zvrchu je len +

a zrejme je jedno ci ho tam rozprasujes(karbec) alebo rozprasujes(monovstrek) :)

Napsal: úte črc 24, 2007 08:07
od Acibuk
no, ja mam ve filterboxu strasne moc oleje, tece mi to pak i po bloku motoru a tak, stabilne tak dve deci, kdyz oddelam viko filterboxu. Odlucovac jsem rozdelal a byl docela cistej, tak kde muze byt dal chyba? Pres odlucovac je asi jedina cesta, kudy by to tam prislo.

Napsal: úte črc 24, 2007 22:31
od Pisty
Acibuk píše:no, ja mam ve filterboxu strasne moc oleje, tece mi to pak i po bloku motoru a tak, stabilne tak dve deci, kdyz oddelam viko filterboxu. Odlucovac jsem rozdelal a byl docela cistej, tak kde muze byt dal chyba? Pres odlucovac je asi jedina cesta, kudy by to tam prislo.
Mne to tiez robilo ale akonahle som dal do tej hadice tu strunku - zevraj pohlcovac plamena alebo tak neak sa to vola tak to prestalo.

Napsal: stř črc 25, 2007 07:12
od Štěpán
Podívejte se na tu trubku, co vede olej od odlučovače do olejový vany. Mysí být ponořená a nesmí být nikde děravá nebo praskla ve sváru na tý misce odlučovače. Protpže pokuď ta trubka neni ponořena do oleje, tak ten olej neteče dolu, ale hrne se s plynama do filtru.

Napsal: stř črc 25, 2007 08:57
od Acibuk
vše jsem kontroloval, vše ok a čisté, navíc mám na hadici připojený ještě extrení odlučovač z VW