Odvzdušnění klikovky
Moderátor: Moderátoři
Právě proto musí ten odlučovač oleje v bloku být čistý, aby se toho aerosolu nahoru dostalo co možná nejméně. Náš problém je v tom, že máme v motoru celkem dost velký přetlak (oproti jiným motorům). Asi to tak má být a je to dáno konstrukčně, nicméně FOUKÁME víc než jiní.
Pravidelné čištění odlučovače oleje bylo nutné v době, kdy se používaly oleje typu M4AD nebo M6AD. Ty vytvářely černý kal a úsady, jež zhoršovaly průtok plynů odvětrávačem.
Dnes už jsou na trhu oleje, které takové věci nezpůsobují, naopak karbon a jiné nežádoucí látky z motoru systematicky odplavují, proto si myslím, že odlučovač stačí jednou řádně vyčistit a dost tomu navěky.
Pravidelné čištění odlučovače oleje bylo nutné v době, kdy se používaly oleje typu M4AD nebo M6AD. Ty vytvářely černý kal a úsady, jež zhoršovaly průtok plynů odvětrávačem.
Dnes už jsou na trhu oleje, které takové věci nezpůsobují, naopak karbon a jiné nežádoucí látky z motoru systematicky odplavují, proto si myslím, že odlučovač stačí jednou řádně vyčistit a dost tomu navěky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nezapomeňte na to, že odvětrání klikovky je vedeno do filtrboxu také z důvodu přimazávání válce a ventilů. Pokud je motor v pořádku, lehký olejový aerosol nemůže zasrat vzduchový filtr a ani nic jiného. Ovšem jeho mazací účinky jsou pro motor celkem důležité. Srovnávání se závodními motory je trochu mimo, protože tyto motory jsou dělané na výkon, ne na výdrž.
Pod pojmem "motor v pořádku" si představuji takový motor, do kterého není potřeba dolévat olej během výměnného intervalu.
Může se však stát, že když už má motor hodně najeto, celý odlučovač, hadice do filtrboxu a zhášeč plamene jsou již natolik zasrané olejem, že olejový aerosol se průchodem hadicí sráží v olej - pak prská do filtrboxu olej. Tudíž vše vyčistit.
Pod pojmem "motor v pořádku" si představuji takový motor, do kterého není potřeba dolévat olej během výměnného intervalu.
Může se však stát, že když už má motor hodně najeto, celý odlučovač, hadice do filtrboxu a zhášeč plamene jsou již natolik zasrané olejem, že olejový aerosol se průchodem hadicí sráží v olej - pak prská do filtrboxu olej. Tudíž vše vyčistit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned bře 04, 2007 19:11
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:

dve su aj u karburatorovych modelov akurat tam je ta tenka iba od vrchu filterboxu doboku karburatora zatial co u Icka ide odspodu. Funkcia je vsak stejna - vrchne mazanie motoru a odvetravanie pri zavretej skrtiacej klapke/klapkach/, inak povedane na volnobeh.
Dat tam filter je kravina pokial nejde skutocne o zavodny motor, ktoremu nezalezi na vydrzi a ani pri takom nie je nejaky extra dovod to robit....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned bře 04, 2007 19:11
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hlavne u LPGovych motorov by som povedal ze je vhodne primazavat zvrchu
ja si primazavam tak akurat
polosyntetika 10w-40, motor od poskladania ma 12 000km a podla vasatorovej definicie je uplne fpiciiii 



Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever

-
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned bře 04, 2007 19:11
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
no, ja mam ve filterboxu strasne moc oleje, tece mi to pak i po bloku motoru a tak, stabilne tak dve deci, kdyz oddelam viko filterboxu. Odlucovac jsem rozdelal a byl docela cistej, tak kde muze byt dal chyba? Pres odlucovac je asi jedina cesta, kudy by to tam prislo.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Mne to tiez robilo ale akonahle som dal do tej hadice tu strunku - zevraj pohlcovac plamena alebo tak neak sa to vola tak to prestalo.Acibuk píše:no, ja mam ve filterboxu strasne moc oleje, tece mi to pak i po bloku motoru a tak, stabilne tak dve deci, kdyz oddelam viko filterboxu. Odlucovac jsem rozdelal a byl docela cistej, tak kde muze byt dal chyba? Pres odlucovac je asi jedina cesta, kudy by to tam prislo.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
vše jsem kontroloval, vše ok a čisté, navíc mám na hadici připojený ještě extrení odlučovač z VW
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.