Stránka 2 z 4
Napsal: pon čer 18, 2007 07:59
od Marek
Jistě......
Napsal: pon čer 18, 2007 08:01
od Marek
Vašátore, musím Tě zklamat.
Pokud má akumulátor zátky, kterými lze elektrolyt nalévat, jeho hladinu kontrolovat či destilovanou vodu doplňovat, NEJEDNÁ SE O BEZÚDRŽBOVÝ AKUMULÁTOR!!!!!
Bezúdržbový akumulátor plnicí otvory nemá a pokud ano, jsou zalisované do víka akumulátoru tak, aby nebylo možné je demontovat.
Má-li však akumulátor plnicí otvory uzavřené demontovatelnými zátkami (bez ohledu na to, zda jsou přelepené samolepkou či nikoli), jedná se o akumulátor podléhající pravidelné údržbě ve smyslu kontroly výšky elektrolytu, tedy akumulátor údržbový. Pokud někdo (zejména prodejce) tvrdí cokoli jiného, lže.
Ačkoli pravdou je, že v současné době vyráběné akumulátory na bázi kalcia či stříbra mají tak nepatrné odpařování vody z elektrolytu, že kontrola a údržba je stanovena na dvanáctiměsíční interval.
Napsal: pon čer 18, 2007 15:00
od Vašátor
Marku, nemůžu s Tebou až tak souhlasit ....
Jedna věc je bezúdržbový akumulátor dle své konstrukce (samozřejmě dolnit nejde-jsou gelové jak jsem psal) a druhá věc je výrobcem označený jako bezúdržbový akumulátor, který má zátky zakrytované (jak jsem psal).
To, že kecá výrobce je věc jiná ....
Napsal: pon čer 18, 2007 15:06
od Marek
Opakuji znovu - bezúdržbový akumulátor nemá zátky. I olověný akumulátor s kyselinovým elektrolytem může být bezúdržbový - nikde není psáno, že musí nutně být gelový nebo jiné technologie.
Pokud akumulátor zátky má, není bezúdržbový.
Co píše polský nebo jiný shit dovozce na obal produktu, je jeho věc. A že lže, je obecně známé.
Napsal: pon čer 18, 2007 16:29
od Vašátor
No, v tomto případě bysme se asi mohli solidně pohádat ... pokud myslíš zátky, které jdou jednoduchým způsobem oddělat, tak s tebou souhlasím.
Ovšem viděl jsem již pár BEZÚDRŽBOVÝCH autobaterií, které zátky měli. Ovšem jak jsem již psal, zátky udělané tak, aby je nebylo možno jednoduchým způsobem oddělat - např. Bosh, Varta. Neříkám, že toto mají všechny baterie, ale 100% jich pár takových bylo.
Pokud ses s tímto ještě nesetkal, nebraň se rozšířit si svoje obzory
Napsal: pon čer 18, 2007 17:01
od Pisty
Je to pravda ze bezudrzbove baterie maju zatky. Uz svojou konstrukciou ich musia mat - ako by tam asi dopravili elektrolyt? Zatky su pod plastovou krytkou ktora le zalepena alebo zatavena. Niektore typi maju moznost naliatia elektrolytu az po kupe aby sa zabranilo ich starnutiu - predavaju ich aj GM - vatsinou kvalitne znacky sanyo a pod.
Napsal: pon čer 18, 2007 18:38
od Marek
Pánové, jako vedoucí pracovník elektro a bateriového centra společnosti METEOR vím, co píši. A Vašku, své obzory v tomto oboru rozhodně rozšiřovat nepotřebuji, to si buď jist.
U bezúdržbových akumulátorů nejsou demontovatelné zátky, to je nesporný fakt. Elektrolyt se dovnitř dostává jedním ze dvou způsobů - buď otvory ve víku akumulátoru, které jsou následně uzavřené NEDEMONTOVATELNÝMI ZÁTKAMI nebo se akumulátor nejprve naplní elektrolytem a následně se zalisuje celé víko akumulátoru.
Pokud na akumulátoru jsou klasické zátky, které lze pomocí pětikoruny otevřít odšroubováním, NENÍ TO BEZÚDRŽBOVÝ AKUMULÁTOR.
Hádat se nebudu, protože mám pravdu, která je jednoduše dokazatelná a celkem logicky odůvodnitelná, a tudíž hádka jekéhokoli druhu je bezpředmětná. Ale nikomu svůj názor nenutím, klidně si mějte v autech bezúdržbové akumulátory se zátkami.
Napsal: pon čer 18, 2007 19:38
od Křečík Barbuška
Marek má pravdu, sice jsem moc baterií v životě neviděl, ale měl jsem tu čest být u konců a pokusů o záchranu baterií od těch nejobyčejnějších, až po ty "dokonalé"
bezúdržbová - uzavřený obal, maximálně pod nálepkou naznačené vrchlíky, které nejdou otevřít, ale maximálně odvrtat v žádném případě se do nich nedá dostat bez násilí
nízkoúdržbová - klasická koncepce obalu s víčky přístupnými, pro kontrolu a dolití v prodloužených intervalech díky dokonalejší konstrukci
obyčejná - to stejné jako u předešlého typu, ale s většími ztrátami vody vyžadující častější údržbu
Napsal: úte čer 19, 2007 02:58
od Pisty
Bateria a to akakolvek musi mat zatky alebo vetracie otvory ktorymi musi vychadzat vodik. Toto pravidlo plati vseobecne u vsetkych okrem lion, litium polymerove. Tie kvazi bezudrzbove (suche) maju zatky gumenne - pri pretlaku sa guma roztiahne a vodik vyfuci. Ked budem v praci tak vam ich nafotim. Momentalne som PN.
Marek píše:Pokud na akumulátoru jsou klasické zátky, které lze pomocí pětikoruny otevřít odšroubováním, NENÍ TO BEZÚDRŽBOVÝ AKUMULÁTOR.
Suhlasim.
Koko Loko píše:bezúdržbová - uzavřený obal, maximálně pod nálepkou naznačené vrchlíky, které nejdou otevřít, ale maximálně odvrtat v žádném případě se do nich nedá dostat bez násilí
Toto je tiez pravda.
Akurat som zistil ze sanyo uz prestalo vyrabat olovene akumulatory.Velka skoda tu kvalitu uz nikto nenahradi.
Napsal: úte čer 19, 2007 06:28
od Michal Pokorný
Označení bezúdržbový akumulátor i pro některé akumulátory co zátky mají se vžilo především díky některým výrobcům, kteří se snaží oklamat zákazníka jak jen to jde.
Ještě v předchozím zaměstnání jsme to zkoumali a zjistili jsme, že jsou skutečně výrobci, kteří neváhají akumulátor z celkem snadno odstranitelnými zátkami označit jako bezúdržbový. Ovšem u toho nápisu bezúdržbový je malá nenápadná hvězdička a úplně na konci stránky návodu na použití zjistíte, že je tam malinkatým písmem napsáno, že se v tomto případě jedná o akumulátor s prodlouženým intervalem údržby.
Výrobce zřejmě počítá s tím, že se na to pár lidí nachytá, protože se domnívají, že bezúdržbový znamená BEZÚDRŽBOVÝ a také počítá s tím, že ten návod na použití nikdo tak podrobně nezkoumá.
Řekl bych, že je to vyloženě učebnicový příklad klamání spotřebitele, ale těžko říci jak je to v našich zákonech ošetřeno, že si to NĚKTEŘÍ výrobci mohou dovolit.
Ale pravda, už je to pár let co jsme na to v práci koukali, tak třeba dnes už k takovému klamavému označení nedochází.
Osobně takové věci neřeším, naštěstí je v Ladě akumulátor dobře přístupný tak mi nedělá problémy se do něj občas podívat.
Napsal: úte čer 19, 2007 07:59
od Marek
Ono je potřeba si uvědomit základní rozdíl mezi pojmy "údržba" a "údržba".
Před 20 lety se pod pojmem údržba akumulátoru mělo za to, že se baterka musí pravidelně každý měsíc udržovat v bezvadném technickém stavu, to znamená kontrola a oprava asfaltového zalití jednotlivých článků (letovací horkovzdušná lampa a mnoho nutného bezpečnostního opatření), kontrola úniku elektrolytu kolem vývodů jednotlivých článků případně oprava úniku, hladina elektrolytu přesně X mm nad horní hranici desek (ani víc ani méně), pravidelné dobíjení a zátěžové zkoušky jednotlivých článků, ............ -no byl to horor. U těchto asfaltem zalitých článků bylo při troše šikovnosti dokonce možné poškozený článek vyměnit, ale to si vzhledem k náročnosti práce netroufám označit za výhodu.
Dnešní pojem údržba akumulátoru spočívá v občasné (dvakrát ročně) kontrole výšky hladiny elektrolytu případně jeho doplnění destilovanou vodou - a konec. A to je ten základní rozdíl, což v porovnání s prvním případem se skutečně jedná o "bezúdržbovost". Ale pořád to NENÍ bezúdržbová baterka, ačkoli její údržba je ve srovnání se starou asfaltkou úplně někde jinde.
Pokud má akumulátor název bezúdržbový, nelze se dovnitř dostat jiným způsobem než s použitím násilí pomocí nástroje či nářadí a takové otevření akumulátoru má zpravidla destruktivní charakter. Odpařování vody z elektrolytu je vlastně uzavřený okruh, kdy po ukončení nabíjení voda nashromážděná ve víku akumulátoru skape zpět do elektrolytu.
Samozřejmě takových akumulátorů je na našem trhu čím dál více a je to proto, že zákazník zlenivěl a rovněž proto, že akumulátory ve vozidlech jsou velmi často špatně přístupné a chci-li je "udržovat", musím provést demontáž. A ve vozidlech skrz naskrz prolezlých elektrikou taková demontáž akumulátoru není jen tak (základní nastavení jednotek, přizpůsobení klíčků, kódování rádia či GPS navigace, základní nastavení stahování oken, základní nastavení elektricky nastavitelných sedadel či zrcátek a mnoho jiného blbého).
Tímto bych s dovolením toto téma uzavřel, protože je OT. Původní problém byl úplně jinde a navíc je již vyřešen.
Mimochodem BANNER svou řadu Power Bull hrdě nazývá Maintenance FREE a přitom baterka má klasické zátky, jen přelepené vkusnou samolepkou. A pak aby se v tom prase vyznalo.
Napsal: úte čer 19, 2007 08:11
od Luděk Musil
Pozn. moderátora: přestože téma bylo vyřešeno již druhou či třetí odpovědí, myslím si, že krátká exkurze do problematiky baterií byla poučná. Moderátor děkuje. L.
Napsal: úte čer 19, 2007 11:10
od Vašátor
Marku, myslím, že kdyby sis pořádně přečetl to, co jsem napsal, bylo by jasno hned. A zatím si stojím.
Napsal: úte čer 19, 2007 11:33
od Marek
Vašátor píše:Marku, myslím, že kdyby sis pořádně přečetl to, co jsem napsal, bylo by jasno hned. A zatím si stojím.
Akumulátor, do něhož se lze dostat a tudíž do něho cokoli doplnit či naopak dostat ven, není bezúdržbový akumulátor. To je akumulátor s možností údržby. Tak to vidím já.
Napsal: úte čer 19, 2007 11:50
od Vašátor
Do každého akumulátoru se lze dostat
[ Komentář přidal: Luděk Musil: út červen 19, 2007 14:20 ]
Pozn. moderátora: ještě chvíli se takhle budete hádat - tak Vám zamknu téma a dostanete nějaký bludišťáky!!!!! Myslím, že jsem oběma poděkoval za hodnotné příspěvky a teď mi tady mlátíte prázdnou slámu! L.