Stránka 2 z 4

Napsal: stř pro 19, 2007 15:09
od Pool
:shock: kolik mám nastavit předstih na 1500cc motoru (na benzín)?

Napsal: stř pro 19, 2007 15:49
od Honza 21061
Výrobce uvádí, že 3-5°. Já mám základní předstih daný na 5 a asi je to průser, protože motor je náchylný na zvonění (tím myslím ten můj), takže bych spíše doporučil strčit to někam k těm 4° a možná klidně k těm 3°, nebo počkat na Marka, jak se k tomu on vyjádří.

Problém bude ale pravděpodobně s rozdělením stupnice mezi ty 2 značky na řemenici. Jedna znamená 5 a druhá je 0 (třetí neuvažuji, to je 10). To je pro mě oříšek do budoucna, až budu zase (už asi po sté) předělávat zapalování... :roll:

Napsal: stř pro 19, 2007 17:29
od Marek
Já k tomu dodám jen maličkost: Základní údaje dané výrobcem jsou pouze odrazovým můstkem k seřízení motoru, ale skutečnost může někdy býti jiná. Některý motor pojede stejně jak na 3° tak na 8° a bude mu to úplně jedno, naopak jiný motor zazvoní třeba jen při natankování méně kvalitního paliva a pozná se na něm rozdíl pouhých dvou stupňů odchylky. Každý motor je individuum.

Proto pokud pojedete na seřízení do servisu, kde motor nastaví podle tabulek, málokdy budete spokojeni s výsledkem. Chce to cit, vůli a znalosti.

Čím je motor v lepší kondici, má vyšší kompresní tlaky a ostatní hodnoty mající vliv na výkonové parametry, tím je náchylnější na kvalitní seřízení.

Napsal: stř pro 19, 2007 17:42
od Honza 21061
Což by možná souhlasilo s tím mým, ale spíše bych řekl, že existují lépe omotorované kousky. Zkušenosti bohužel nemám, více Žigulů k porovnání taky ne (i když projížděl jsem se a přišlo mi, že pokaždé jely patnáctky lépe) a budu si muset pořídit stroboskop, nějakým zázrakem se pokusit dobře rozpočítat stupně na řemenici a laborovat, dokud to zkrátka nepojede úplně nejlépe. Pokusím se i přeměřit kompresní tlaky i když to je něco, co raději nechci znát. :oops:

V létě mi seřizoval předstih pomocí stroboskopu Myšo a dávali jsme tam 5°, potom to nějakou dobu jezdilo naprosto bez chyby o týden později jsem na dlouhé trase naměřil spotřebu pod 7,2. Zvonilo to sice trochu taky, ale až zkontroluji těsnění pod svodama výfuku, tak budu moci spravedlivě vynést soud- mám pocit, že to, co 2 roky hledám v zapalování nakonec bude v něčem jiném. :roll:

Napsal: stř pro 19, 2007 17:46
od Marek
Honza 21061 píše:Což by možná souhlasilo s tím mým, ale spíše bych řekl, že existují lépe omotorované kousky. Zkušenosti bohužel nemám, více Žigulů k porovnání taky ne (i když projížděl jsem se a přišlo mi, že pokaždé jely patnáctky lépe) a budu si muset pořídit stroboskop, nějakým zázrakem se pokusit dobře rozpočítat stupně na řemenici a laborovat, dokud to zkrátka nepojede úplně nejlépe. Pokusím se i přeměřit kompresní tlaky i když to je něco, co raději nechci znát. :oops:

V létě mi seřizoval předstih pomocí stroboskopu Myšo a dávali jsme tam 5°, potom to nějakou dobu jezdilo naprosto bez chyby o týden později jsem na dlouhé trase naměřil spotřebu pod 7,2. Zvonilo to sice trochu taky, ale až zkontroluji těsnění pod svodama výfuku, tak budu moci spravedlivě vynést soud- mám pocit, že to, co 2 roky hledám v zapalování nakonec bude v něčem jiném. :roll:

Mnoho zdaru................ !

Napsal: stř pro 19, 2007 18:00
od Vašátor
Honzo, kde jsi našel hodnoty předstihu udávané výrobcem 3-5°? Tůma uvádí 5-7°. Neber to jako rejpání, jen by mě zajímalo, jestli jiná literatura neuvádí něco jiného :). Já nastavuju mezi 5-7° 8)

Napsal: stř pro 19, 2007 19:26
od Honza 21061
To je v pořádku, pro motory 1200 a 1300 literatura (jak Tůma, tak Jurčenko) uvadí 5-7°, zatímco pro motory 1500 a 1600 je to 3-5°. (ale nevím, kolik nastavují karburátoroví 1,7 čkáři.. :D )

Napsal: čtv pro 20, 2007 08:28
od Marek
Honza 21061 píše:To je v pořádku, pro motory 1200 a 1300 literatura (jak Tůma, tak Jurčenko) uvadí 5-7°, zatímco pro motory 1500 a 1600 je to 3-5°. (ale nevím, kolik nastavují karburátoroví 1,7 čkáři.. :D )
Ano, je to přesně tak.

Karburátorové "íčko", tedy motor 1,7 osazený karburátorem, je prototyp a musí se odlaďovat stejně jako kterýkoli nestandardní motor.

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 10:26
od Mičun
Já zase vyčetl, že pro 1500 je předstih 5°-7°...
Včera sem svítil strobo lampou na řemenici. A předstih na volnoběh byl kolem 10°. To je asi vela, co???
Ale přesnost nastavení u tohoto způsobu, mi nepřijde nic moc. Motor na volnoběh občas škytne a předstih se rozhodí o čtvrt řemenice. Takže nevím, jak to přesně naladit...

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 10:34
od Cory
Nema co škytat, musi ist na volnobeh hladko. A keď aj tak beha hore-dole, tak rozdelovač ma vôľu.

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 11:05
od Mičun
hore-dole běhá jen při tom škytnutí... Ale opravdu co chvíli škytne... Mně to přijde normální, já su zvyklý z drážních motorů. Ty mi dycky škytaj za zády celou dvanácti hodinovou šichtu. Je to čína...

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 12:01
od Vašátor
U 1500ccm je předstih 5-7°, stroboskopickou lampou se nastavuje při volnoběhu cca 750ot. Při vyšších otáčkách motoru už reaguje odstředivá regulace. Motor by rozhodně škytat neměl, nicméně pokud je to jednou za čas, nastav předstih v momentu, kdy neškytá, ne? :)

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 14:00
od MartasBrno
Nečetl jsem to, ale je to vůbec mechanicky v pořádku? Je napnutý řetěz? Pak jestli není vyglajdaný rozdělovač jako takový. Udělej si postupně kontrolu/seřízení všeho. Dopnutí řetězu, očištění kladívka, nastavení odtrhu kladívka v rozdělovači na 0,4 (pokud neumíš udělat úhel sepnutí), pak staticky předstih na 5° (nebudem se hádat, jestli 3-5 nebo 5-7), mezera na svíčce 0,6, nebo podle jiné pravdy a pak to nesmí ani škytat, ani nic jiného, pokud není něco vadné. Dokud toto nebude hotové, je to na nic.

Jestli bude značka pod stroboskopem lítat i po tomto, má rozdělovač buď opotřebení, nebo poruchu - rozladění odstředivky. To ale asi neuděláš, pokud nejsi aspoň trochu technicky použitelný.

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 14:37
od Mičun
Zas tak chromej nejsem...
Na řetěz a ventily se chystám. A má to najeto 40 tis., tak snad nejni vylágrovanej rozdělovač.
Neříkejte mi, že vám motor na volnoběh ani neškytne. Viděl sem hodně starejch aut a každý si škytlo.

Re: predstih zapalovania

Napsal: čtv kvě 23, 2013 14:40
od Cory
Škytne (škytal), ale nie tak aby poskakoval predstih o stvrt remenice.