Stránka 2 z 8
Napsal: sob kvě 26, 2007 21:07
od Štěpán
No asi takhle. Zkusil jsem tam dát i starší svíčky lehce přičmoudlý a po asi 5 km už byli skoro stejně bílý jako ty před tím. Taky bych se přikláněl k tomu, že je směs chudá, ale měl jsem tam karbec z 2106 seriovej a před výměnou motorů byl na 1500-kovým motoru a tam byly svíčky normální, pak při výměně motorů jsem chtěl z ekonomických důvodu ( benzín je drahej že
) dát karbec laďáckej. Volnoběh kolem 1 200 rpm, nepravidelnej chod. maximálka tachom. 165 km/h . Po výměně karbece volnoběh kolem 2 000, taky nepravidelnej a maximálka tachom. 183 km/h. Karburátor byl rozmontovanej, umytej a smontovanej. Bohatost se tam seřizuje hladinou benzínu v plov. komoře. Žádny trysky NEJSOU zaměněny. To škubání je spůsobováno ořezaným filtrboxem - proto jsem změnil na 1. komoře trysku z 1,25 na 1,3. Cukání se o 70 procent zmírnilo, ale chtělo by tam dát trysku 1,35, ale ještě jsem ji nesehnal.
Napsal: ned kvě 27, 2007 00:42
od Little Red Riding Hood
ty svičky na obrázku mi připadaj do hněda.. což by mělo být OK..
no a sou na tom karbecu nějaký trisky přechodu??. ikdyž na volnoběh až takovej vliv nemají.. ale když mi auto nechtělo tahnout při jizdě a taky se zakuckávalo, tak to pomohlo..
Napsal: ned kvě 27, 2007 10:33
od Štěpán
Jsou tam přechodový trysky. Jak jsem psal výše, byl karbec rozmontovaný, umytý ( ještě dodám - PROFOUKNUTÝ ) a smontovaný. Jedině, že by to bylo i tak něčím přicpaný, ale to snad ani ne
Navíc auto táhne jak drak. V Příbrami jsem měl 100 pod 12 sekund ( a to tam byl karb. z 2106 ) a teď mi pomalu zadek předjíždí předek.
Další poznatek: Když jsem včera laboroval s tim karburátorem, tak jsem 2-ma prstama přiškrtil ( ucpal ) část velkýho difuzoru na 1. komoře. Motor se začal dostávat do otáček. Chovalo se to, jekoby tomu chyběl podtlak pro snažší odpařování a nasávání benzínu do komor ( podotýkám, že malej difuzorek byl otevřen )
Napsal: ned kvě 27, 2007 11:14
od Little Red Riding Hood
taky sem kompletně vymyl a profouk 05 ozona (vypadá jako novej), tyden sem ho odladoval, týden jezdil sqeule a další týden se něco ucpalo..
tak sem ho sundal a dal tam zasviněního webra a je po problému..
to se u tebe opravdu bohatost seřizuje výškou hladiny plovákové komory??... připadá mí to dost zvláštní a hlavně neekonomické.. no a teda reaguje to na změnu hladiny(bohatosti) ten volnoběh??.
Napsal: ned kvě 27, 2007 11:39
od Štěpán
Asi takhle. Hladinou seřizuješ bohatost stejně jako u klasickýho žiguláckýho webra pro částečný nebo pro úplnou zátěž motora, ale pokuď se podíváš pozornějí na fotky karbecu, tak si všimneš uplně dole na 1. komoře docela velkýho bronzovýho šroubu s pérkem. Ten je asi pro vzduch nebo pro množství směsi volnoběhu a nad ním pod úhlem je menší obyčejnej šroubek, taky s pérkem, pro asi bohatost směsi volnoběhu. Pak je tam ještě další, a ten je v podstatě seřizování dorazu škrtící klapky 1. komory.
Blbý je že na ty dva šroubky ( množství a bohatosti ) motor buď nereaguje, a nebo reaguje minimálně!!! Mnohem víc to reaguje na ten dorazovej, jenže to je buď 2 000 rpm nebo 0 =>
Reakce změny na výšku hladiny je taková:
Když tam byla enormě nízka, tak to bylo líný, volnoběh na nízkých otáčkách nedržel a při brždění to chcíplo.
Po zvýšení hladiny je to pomalu neukočirovatelnej dravec, volnoběh na nízkých otáčkách nedrží a furt to chcípe při brždění.
Tan karbec je strašně podobnej tomu, co měl možná stále ještě má Pool z toho polskýho fiata, akorát že na tom mým je napsáno MADE IN ITALY
( nic proti italům, ale ten karbec mě nervově přivede do hrobu. )
Napsal: ned kvě 27, 2007 12:47
od Little Red Riding Hood
Štěpán Getsko píše:Tan karbec je strašně podobnej tomu, co měl možná stále ještě má Pool z toho polskýho fiata, akorát že na tom mým je napsáno MADE IN ITALY
( nic proti italům, ale ten karbec mě nervově přivede do hrobu. )
ten polmáckej taky mam jestli by ti k něčemu pomohl..
Napsal: ned kvě 27, 2007 13:14
od Roman
Ak ti motor nereaguje na sroub s bohatosti, moze to byt aj spatne nastavenym predzapalom......
Napsal: ned kvě 27, 2007 13:22
od Pool
Štěpán Getsko píše:Tan karbec je strašně podobnej tomu, co měl možná stále ještě má Pool z toho polskýho fiata, akorát že na tom mým je napsáno MADE IN ITALY
( nic proti italům, ale ten karbec mě nervově přivede do hrobu. )
Hmm, je to skoro stejné, ale nějaký rozdíl tam bude. Jednak v tom označení DCHO a DCHD. A ten seřizovací šroub úplně dole na přírubě tam nemám, jen ty dva nahoře (doraz a bohatost). Taky mám dva volnoběhy, jednou 1000 a podruhé 1200 a je to nedoléháním klapky. Když pouštím plyn pomalu, klapka se zastaví v určitém bodě, ale nespadne na doraz (otáčky 1200). Naopak když do pedálu jenom brnknu nohou, aby se vrátil rychle zpět, klapka spadne na doraz (otáčky 1000). Někde jsem četl, že starý karburátory tohle dělají. Opravuje se to vymezením boční vůle klapky.
K těm svíčkám: trochu jsem pročítal a barva do běla je opravdu chudá směs, ale může být taky předčasný zápal, špatné chlazení, vyšší tepelná hodnota svíček, netěsnosti v sacím potrubí.
Napsal: ned kvě 27, 2007 14:10
od utia
K těm svíčkám: trochu jsem pročítal a barva do běla je opravdu chudá směs, ale může být taky předčasný zápal, špatné chlazení, vyšší tepelná hodnota svíček, netěsnosti v sacím potrubí.
_________________
http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=clanky&id=2
Napsal: ned kvě 27, 2007 14:19
od Štěpán
Chlazení je dobrý. Sice se motor ohřívá tak 2x rychlejí než laďáckej, ale nepřehřívá se.
Netěsnost sacího potrubí možná, ale u 1. , 4, a mezi 2 a 3 válcem jsou dírky na proudění do sacího potrubí chladící kapaliny, takže kdyby to netěsnilo, tak za chvíli jezdim bez vody.
Ohledně těch 2 volnoběhu jak psal Pool, tak jsem to měl včera podobný. Pomohlo dotažení matice na osce 1. škrtící klapky.
teď svíčky: Předstih seřizují podle sluchu, snadnosti otáčení motorů ( buď se točí lehce, a nebo má tendenci k nepravidelnému chodu ) a reakci na rychle přidání plynu.
Ohledně těch svícek mě napada snad jen špatná tepelná hodnota, ale mám tam klasický, co se dávaj na ladu a rozdíl v komresnim poměru mezi ladou a fiatem 8,5 / 8,8 není tak velkej na to abych tam házel studenější. Nebo si myslíte něco jiného ???
To LRRH: Dík za nabídku ohledně toho karbu, ale nejdřív musím odladit tenhle BAZMEK a potom možná budu hledat cestu MAX. POWER
Na tomhle karbu se mi líbí, že můžete vyndávát jek malý, tak i velký difuzory prohazovat je za větší a ladit až k zblbnutí
Ještě ale mám karbec od SOLEXE s komorami 2x 34mm ale ten by chtěl trochu rozsáhlejší přispůsobování a opravování. Viz fotka.
Napsal: ned kvě 27, 2007 15:21
od Štěpán
ps: Děkují vám všem za snahu mi pomoci.
Napsal: ned kvě 27, 2007 15:37
od Little Red Riding Hood
Štěpán Getsko píše:Ohledně těch svícek mě napada snad jen špatná tepelná hodnota, ale mám tam klasický, co se dávaj na ladu a rozdíl v komresnim poměru mezi ladou a fiatem 8,5 / 8,8 není tak velkej na to abych tam házel studenější. Nebo si myslíte něco jiného
menší komprese teplejší větší komprese studenější.. myslím že origo musej byt v pohodě..
Štěpán Getsko píše:Předstih seřizují podle sluchu, snadnosti otáčení motorů
nopočky jak tě za chvilku tady někdo ukamenuje.. předstih to chce dělat na strobáči...
Napsal: ned kvě 27, 2007 16:27
od Štěpán
Napsal: ned kvě 27, 2007 16:34
od Little Red Riding Hood
Štěpán Getsko píše:A tuhle fintu podle sluchu a tak mam naučenou od otce a ten byl přes 40 let řidičem
to potom ano..
a maš tam fiata..
Napsal: ned kvě 27, 2007 16:54
od Štěpán
Chci mít víc POWER!!!!!!!!!!