Stránka 2 z 8
Napsal: stř led 30, 2008 18:15
od Petr HC
Oprava :např. zasunutím termočlánkudo....
Napsal: čtv led 31, 2008 08:35
od Jiri
Jojo tady je pole pro experimenty
jenže když tepelně odizolujete zvenku čidlo tak to nebude skoro poznat... cidlo ma dlouhou sondu cca 2-2,5cm do vodniho prostoru a opravdu meri teplotu kapaliny...
(nejčistší je asi preprogramovat RJ a zmenit hodnotu teploty pri ktere spina sahara ale jaksi mimo bezne moznosti )
jen pro info - kdby někoho napadlo pridat k čidlu paralelně odpor cca 2k2 sice to posune spínání sahary o 5-10st.c ale i v největším mrazu bude mít RJ dojem že motor má něco pres +30 st.c...takže tudy cesta nevede alespon ne v zimě:-)
Napsal: čtv led 31, 2008 09:04
od zelvotron
Plavec, jak to teda vypadá s tou saharou?
Přeprogramovat spínání jde i pomocí nějakýho lepšího palubního počítače, myslim, že mi to někdy ukazoval Čahoun.
Mě to spíná přesně při 100°C.
Jo a nevím jakej chytrolín to oddělil z Poruch, ale už tu jedno podobný téma je, takže se to mělo dát spíš tam
Wolf: no, jediná nevýhoda toho názvu je to, že to vajíčko je poměrně používaný, třeba u Kadettů a eště u něčeho, ale je to dobrý. Mě desítková řada připomíná natátou kostku ledu, ale to neni moc pěknej název
Napsal: čtv led 31, 2008 11:57
od plavec
Větrák asi nejde, při couvání jsem ho neslyšel.Voda se dva dny neztratila, klakson jde pojistkaF7 která by to mohla být je dobrá,jinak má 20A.Kdo umí přeprogramovat tu řj?
Napsal: čtv led 31, 2008 12:11
od plavec
Já nevím, ale na ladu se vyseru, nechám si spravit starýho favorita a žigo bude stát ve křoví.
S tím větrákem to myslím tak že když se napojí napřímo, tak jde, ale po zapojení do kabeláže v motoru asi nejde.
Víčkem mi fridex ven nelítá, když se vaří, protože je špatný těsnění pod čidlem hladiny, a letí to tamtudy, tak když to tak vezmu expanzní nádobka nemůže ani vyrovnávat tlaky, když netěsní. Spotřeba je každou chvíli jiná, to je pravda někdy 8, jindy 9/100km .Už jsem se dostal i k 10l /100km . Občas kolísá volnoběh, za jízdy to nezhasíná samo od sebe.
To čidlo teploty je tam u termostatu
Napsal: čtv led 31, 2008 12:55
od zelvotron
Snímače tam sou dva, jeden pro ukazatel a druhej pro ŘJ. Pozice 1 a 17 :
http://www.lada.sk/apc/servlet/apcentra ... &code=A610
Nevim kterej je kterej a ani mi z toho neni jasný, kde je ten 17 vůbec zastrčenej. Ale myslim, že ten na termostatu je pro přístrojovku.
Hele a nemáš to všechno nakonec kvůli tý nádobce
. Co takhle zkusit vyměnit to čidlo hladiny za čidlo ostřikovačů, jsou stejný, ne?
Napsal: čtv led 31, 2008 13:55
od Wolf
Podle cisel je na pozici 1 cidlo pro RJ a na pozici 17 pro teplomer na palubce. Jinak se daji jiste rozeznat i podle toho, ze pro RJ je konektor cidla utesneny proti vode a vlhkosti s jistenim proti vypadnuti a pro teplomer je konektor obvyle jenom prekryty obycejnou prachovkou.
Napsal: čtv led 31, 2008 15:06
od Petr HC
Vážení kolegové Ladisti ,
s hrůzou zjišťuji, že vozy Lada řady 211x na našem trhu jsou co kus to originál . Jen ŘJ jsem našel řadu typů u kterých se neshoduje ani zapojení vývodů . Asi brzo začnu litovat ,že jsem prodal svoji Ladu 2104, která mi dobře sloužila 18 let.
Ale k věci: Podle mé dokumentace k Ladě 2112 r.v.2005 má čidlo teploty chladiva určené pro palubní teploměr (správněji teplotoměr) jeden vývod (měří proti kostře), kdežto čidlo pro ŘJ a tedy pro ovládání ventilátoru má dva vývody A,B asi bych našel i barvy vodičů - ale čert tomu věř. Jeden vývod je napájen z +5V stab.(společný pro čidlo polohy škrtící klapky a čidlo nárazů od vozovky) a druhý vede na pin č.45 ŘJ .kde je připojen na rezistor se kterým tvoří dělič - takže kdo by chtěl řešit spouštění ventilátoru hardwarově , musel by provést velice riskantní zásah do ŘJ (nelze doporučit) . O softwarovém řešení pomocí palubního počítače rovněž silně pochybuji . Pro SW řešení by byl nutný počítač s adapterem K-line RS232 nebo USB a tuningoým programem .
Napsal: čtv led 31, 2008 15:34
od Petr HC
Oprava: je to hrůza - teď jsem našel v další dokumentaci schema zapojeni teplotního čidla k ŘJ - toto je mnohem věrohodnější než v mém předchozím příspěvku .
Viz. příloha.
Napsal: čtv led 31, 2008 17:26
od Saša
Zdravím "novou" řadu neznám ale mohl bych nožná poradit . Už v roce 1986 jsem si do auta (02) udělal tohle jednoduché zařízení
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... y&start=15 Je to asi v půli stránky , místo LED dejte tranzistor a spínejte s tím origo relé (mohu udělat). Vše je dále popsáno. Někdy se vyplatí něco obejít.
PS: Chladící soustava musí být utěsněná a natlakovaná jinak chladící kapalina může vařit před čerpadlem i při 90°C.
Napsal: čtv led 31, 2008 19:55
od tavri
Teda kolegové já nevím.. mně se spustil větrák jen opravdu ojediněle. Jednou po zácpě na Jižní spojce v tom prďáku na Barrandov a pak, když jsem jel s vlekem. Možná ještě někde v nějaký jiných kolonách. Tak jednou dvakrát ročně. (aspoň vím, že funguje
) Voda neutíká, dolévám také jen minimum.
Chyba bude někde jinde...
Napsal: čtv led 31, 2008 23:08
od plavec
zelvotron píše:Co takhle zkusit vyměnit to čidlo hladiny za čidlo ostřikovačů, jsou stejný, ne?
Taky jsem si to myslel, ale v nádobce ostřikovače je to čidlo delší.závit by seděl, ale do expanzky ho kvuli té délce nejde dostat.
Takže tady nepochodím s přídavným vypínačem co si dělají škodovkáři a favoritisti na větrák chladiče? Taky jsem ten nápad měl.Při příjedu do kolony by se dalo preventivně zmáčnout vypínač a začít chladit o něco dříve, ale když se na to musí softwarově, tak radši ne.
Napsal: pát úno 01, 2008 07:47
od Jiri
pokud s autem nestojíte v koloně tak opravdu sahara nespíná.. jenže mým denním chlebem je si postát tak alespon 10 minu cestou z práce.. v zimě to bylo v pohodě ale leto .. seplo to během tech 10 minut 2x-4 každy den.. když auto jede sahara nespíná.. jedině dlouhý kopce na 1ku s plnym plynem.. to spinalo tak po minnute:-)...
a jakmile se po delší době ohrřeje expnazní nádržka , její víčko teplotou změkne a přeskočí o jeden závit..... a pak vaříš , vaříš protože 107 stupnů bez přetlaku tlaku nedocílíš
)
(zkušenosti z douhodobého popojíždění kolonou)
Napsal: pát úno 01, 2008 09:12
od plavec
Taky jsem si všimnul, že se ten větrák tak často nespíná.Když ale stojím na místě se zaplýmm motorem a přijedu z dálky z ohřátými motorem a pak začnu couvat do dvora(je to do kopce) tak se někdy zapnul.Včera jsem jel v koloně, ale byl tam hrozněj rámus od náklaďáků, tak jsem neslyšel jestli běží nebo ne, ale neuvařilo se to , jen to tlakem trochu lítalo ven kolem toho čidla hladiny.Chtěl jsem ještě vyzkoušet projet si serpentiny stylem 2-3 rychlost.Tam by se zapnout musel! Ale dokud nemám tu nádržku, tak to nebude těsnit a je to na pytel.
Napsal: pát úno 01, 2008 09:31
od zelvotron
No tak mě když se sepne větrák, tak to tak mocně oklepe s celým autem, že si toho všimnu, i kdybych stál mezi čtyřma Tatrama 148
.
Ten větrák ale zatim i při sebevětších vedrech to vždycky zachladil na 90° a pak se vypnul (a potom zase zap, když se to zase ohřálo)
A kde to prolíná? V závitu víčka toho čidla nebo mezi víčkem a tím čidlem, zkoušel si to nějak zatěsnit?