Lada 2111 větrák na chladiči nejde

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Oprava :např. zasunutím termočlánkudo....
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Jojo tady je pole pro experimenty :-) jenže když tepelně odizolujete zvenku čidlo tak to nebude skoro poznat... cidlo ma dlouhou sondu cca 2-2,5cm do vodniho prostoru a opravdu meri teplotu kapaliny...
(nejčistší je asi preprogramovat RJ a zmenit hodnotu teploty pri ktere spina sahara ale jaksi mimo bezne moznosti )
jen pro info - kdby někoho napadlo pridat k čidlu paralelně odpor cca 2k2 sice to posune spínání sahary o 5-10st.c ale i v největším mrazu bude mít RJ dojem že motor má něco pres +30 st.c...takže tudy cesta nevede alespon ne v zimě:-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Plavec, jak to teda vypadá s tou saharou? :wink:

Přeprogramovat spínání jde i pomocí nějakýho lepšího palubního počítače, myslim, že mi to někdy ukazoval Čahoun.
Mě to spíná přesně při 100°C. :P

Jo a nevím jakej chytrolín to oddělil z Poruch, ale už tu jedno podobný téma je, takže se to mělo dát spíš tam :wink:

Wolf: no, jediná nevýhoda toho názvu je to, že to vajíčko je poměrně používaný, třeba u Kadettů a eště u něčeho, ale je to dobrý. Mě desítková řada připomíná natátou kostku ledu, ale to neni moc pěknej název :-)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4716
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Větrák asi nejde, při couvání jsem ho neslyšel.Voda se dva dny neztratila, klakson jde pojistkaF7 která by to mohla být je dobrá,jinak má 20A.Kdo umí přeprogramovat tu řj?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4716
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Já nevím, ale na ladu se vyseru, nechám si spravit starýho favorita a žigo bude stát ve křoví.

S tím větrákem to myslím tak že když se napojí napřímo, tak jde, ale po zapojení do kabeláže v motoru asi nejde.
Víčkem mi fridex ven nelítá, když se vaří, protože je špatný těsnění pod čidlem hladiny, a letí to tamtudy, tak když to tak vezmu expanzní nádobka nemůže ani vyrovnávat tlaky, když netěsní. Spotřeba je každou chvíli jiná, to je pravda někdy 8, jindy 9/100km .Už jsem se dostal i k 10l /100km . Občas kolísá volnoběh, za jízdy to nezhasíná samo od sebe.

To čidlo teploty je tam u termostatu :?:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Snímače tam sou dva, jeden pro ukazatel a druhej pro ŘJ. Pozice 1 a 17 :

http://www.lada.sk/apc/servlet/apcentra ... &code=A610

Nevim kterej je kterej a ani mi z toho neni jasný, kde je ten 17 vůbec zastrčenej. Ale myslim, že ten na termostatu je pro přístrojovku.

Hele a nemáš to všechno nakonec kvůli tý nádobce ;-) . Co takhle zkusit vyměnit to čidlo hladiny za čidlo ostřikovačů, jsou stejný, ne?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Podle cisel je na pozici 1 cidlo pro RJ a na pozici 17 pro teplomer na palubce. Jinak se daji jiste rozeznat i podle toho, ze pro RJ je konektor cidla utesneny proti vode a vlhkosti s jistenim proti vypadnuti a pro teplomer je konektor obvyle jenom prekryty obycejnou prachovkou.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Vážení kolegové Ladisti ,
s hrůzou zjišťuji, že vozy Lada řady 211x na našem trhu jsou co kus to originál . Jen ŘJ jsem našel řadu typů u kterých se neshoduje ani zapojení vývodů . Asi brzo začnu litovat ,že jsem prodal svoji Ladu 2104, která mi dobře sloužila 18 let.
Ale k věci: Podle mé dokumentace k Ladě 2112 r.v.2005 má čidlo teploty chladiva určené pro palubní teploměr (správněji teplotoměr) jeden vývod (měří proti kostře), kdežto čidlo pro ŘJ a tedy pro ovládání ventilátoru má dva vývody A,B asi bych našel i barvy vodičů - ale čert tomu věř. Jeden vývod je napájen z +5V stab.(společný pro čidlo polohy škrtící klapky a čidlo nárazů od vozovky) a druhý vede na pin č.45 ŘJ .kde je připojen na rezistor se kterým tvoří dělič - takže kdo by chtěl řešit spouštění ventilátoru hardwarově , musel by provést velice riskantní zásah do ŘJ (nelze doporučit) . O softwarovém řešení pomocí palubního počítače rovněž silně pochybuji . Pro SW řešení by byl nutný počítač s adapterem K-line RS232 nebo USB a tuningoým programem .
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Oprava: je to hrůza - teď jsem našel v další dokumentaci schema zapojeni teplotního čidla k ŘJ - toto je mnohem věrohodnější než v mém předchozím příspěvku .
Viz. příloha.
Přílohy
tepl_cid.doc
(34.5 KiB) Staženo 309 x
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Zdravím "novou" řadu neznám ale mohl bych nožná poradit . Už v roce 1986 jsem si do auta (02) udělal tohle jednoduché zařízení http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... y&start=15 Je to asi v půli stránky , místo LED dejte tranzistor a spínejte s tím origo relé (mohu udělat). Vše je dále popsáno. Někdy se vyplatí něco obejít.
PS: Chladící soustava musí být utěsněná a natlakovaná jinak chladící kapalina může vařit před čerpadlem i při 90°C.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Teda kolegové já nevím.. mně se spustil větrák jen opravdu ojediněle. Jednou po zácpě na Jižní spojce v tom prďáku na Barrandov a pak, když jsem jel s vlekem. Možná ještě někde v nějaký jiných kolonách. Tak jednou dvakrát ročně. (aspoň vím, že funguje :D ) Voda neutíká, dolévám také jen minimum.
Chyba bude někde jinde... :roll:
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4716
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

zelvotron píše:Co takhle zkusit vyměnit to čidlo hladiny za čidlo ostřikovačů, jsou stejný, ne?
Taky jsem si to myslel, ale v nádobce ostřikovače je to čidlo delší.závit by seděl, ale do expanzky ho kvuli té délce nejde dostat.
Takže tady nepochodím s přídavným vypínačem co si dělají škodovkáři a favoritisti na větrák chladiče? Taky jsem ten nápad měl.Při příjedu do kolony by se dalo preventivně zmáčnout vypínač a začít chladit o něco dříve, ale když se na to musí softwarově, tak radši ne.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

pokud s autem nestojíte v koloně tak opravdu sahara nespíná.. jenže mým denním chlebem je si postát tak alespon 10 minu cestou z práce.. v zimě to bylo v pohodě ale leto .. seplo to během tech 10 minut 2x-4 každy den.. když auto jede sahara nespíná.. jedině dlouhý kopce na 1ku s plnym plynem.. to spinalo tak po minnute:-)...
a jakmile se po delší době ohrřeje expnazní nádržka , její víčko teplotou změkne a přeskočí o jeden závit..... a pak vaříš , vaříš protože 107 stupnů bez přetlaku tlaku nedocílíš :-))
(zkušenosti z douhodobého popojíždění kolonou)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4716
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Taky jsem si všimnul, že se ten větrák tak často nespíná.Když ale stojím na místě se zaplýmm motorem a přijedu z dálky z ohřátými motorem a pak začnu couvat do dvora(je to do kopce) tak se někdy zapnul.Včera jsem jel v koloně, ale byl tam hrozněj rámus od náklaďáků, tak jsem neslyšel jestli běží nebo ne, ale neuvařilo se to , jen to tlakem trochu lítalo ven kolem toho čidla hladiny.Chtěl jsem ještě vyzkoušet projet si serpentiny stylem 2-3 rychlost.Tam by se zapnout musel! Ale dokud nemám tu nádržku, tak to nebude těsnit a je to na pytel. :evil:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No tak mě když se sepne větrák, tak to tak mocně oklepe s celým autem, že si toho všimnu, i kdybych stál mezi čtyřma Tatrama 148 :-D .

Ten větrák ale zatim i při sebevětších vedrech to vždycky zachladil na 90° a pak se vypnul (a potom zase zap, když se to zase ohřálo)

A kde to prolíná? V závitu víčka toho čidla nebo mezi víčkem a tím čidlem, zkoušel si to nějak zatěsnit?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“