Stránka 2 z 4

Napsal: stř dub 09, 2008 20:16
od Maysner
axtec byl spis kolem roku 95. tesne pred ickama

Napsal: stř dub 09, 2008 20:18
od Cory
Klasicky solex nemusel byt v kombinacii s katom alebo sa mylim? Myslim si, ze Marek ma iba iny karb, a ostatne je tak ako na klasike.

Napsal: stř dub 09, 2008 20:19
od Křečík Barbuška
Dívaje se na fotku motorového prostoru Markovi pětky usuzuji, že Axtec nemá, má tam málo hadiček, jinak z fotky nevidím podtlakové těleso druhé klapky Ozónu, takže asi tam má Solex, ale fotka není idální.

Napsal: stř dub 09, 2008 20:20
od Maysner
pokud je karbec puvodni ma solexa. podle toho bazmeku na motorovy pricce. ma ho tam i tommel kterem solexa mel

Napsal: stř dub 09, 2008 20:20
od Marek89
Koko Loko, jj, skúsim to niekedy odfotiť bez filterboxa.

Napsal: stř dub 09, 2008 20:21
od Křečík Barbuška
Cory píše:Klasicky solex nemusel byt v kombinacii s katom alebo sa mylim?
Axtec je tuším název systému jako takového, základem je doplňky nabušený Solex.

Napsal: stř dub 09, 2008 20:22
od Cory
Je to solex, solexy uz mam prešprtane, takze viem ako vyzeraju a ako vravi K-L, Axtec to nie je, lebo to nema hadicky a nema to ani bezkontaktny rozdelovac. No a ako vravi Maysner, je tam ta cierna krabicka, ktora riadi rezim nuteneho volnobehu a je taka ista ako na samarach

Napsal: stř dub 09, 2008 21:09
od Marek89
Uzavrieme to, čiže SOLEX má tu cievku voľnobehu, bez ktorej motor nejde ? Ostatné ju asi nemajú čo ? Podľa toho, čo dal KOKO odkaz na tie karburátory, tak iba Solex ma cievku.

Napsal: stř dub 09, 2008 21:15
od Cory
Ozony a webre 1500/1600 mali taktiez cievky. Ano, ak je uz po smrti a neotvara privod, tak to zdochyna.

Napsal: čtv dub 10, 2008 07:19
od Marek
Nebudu se přít, ale myslím si své...........

Napsal: čtv dub 10, 2008 12:25
od Cory
Marek píše:Nebudu se přít, ale myslím si své...........
A mohol by si to objasnit? Ja tiez netvrdim, ze moje tvrdenie je spravne, rad sa priucim :wink:

Napsal: čtv dub 10, 2008 14:41
od Křečík Barbuška
Marek89 píše:Podľa toho, čo dal KOKO odkaz na tie karburátory, tak iba Solex ma cievku.
Koko nedal odkaz na všechny ladakarburátory co jsou na světě, nemůžeš se řídit podle dvou obrázků z jeho skromné zbírky. Máš ozóny 2107 vybavené el. mag. ventilem stejně jako do stejné díry namontovaným "tryskošroubem", který v některých případech lze dát i do "silnějšího" webera. V ozónech 2105 jsem elmag. ventil zatím neviděl, ale nemohu tvrdit, že takový neexistuje, neb jsem neviděl všechny ozóny tohoto světa, stejnou zkušenost mám se "slabšími" webery. Co se týče ladasolexů tam bych si dovolil tvrdit, že ventil je pravidlem ačkoliv nemám důkazů a u systému Axtec je ten solex vybaven těmi srandami hned ve dvou kusech a tam to je pravidlem určitě neb jejich spínáním řj. vyrábí ekologicky přijatelnou směs, píp.

Napsal: čtv dub 10, 2008 18:44
od Marek89
Tak pozeral som na karb, má číslo 21051-zvyšok som nevidel, lebo bol horúci motor. Ináč nechápem, k čomu slúži tén káblik čo spomínal Cory ( http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 041#152826 ). Auto ide aj bez toho káblika, je svižné, voľnobeh šlape.

Napsal: čtv dub 10, 2008 19:06
od Cory
Na to, aby ti to nepapalo benzin, ked brzdis motorom.

Napsal: čtv dub 10, 2008 19:07
od Křečík Barbuška
S největší pravděpodobností to bude fungovat jako ekonomizér na Ozónu, jen ovládací signály jsou opačně, neb u ozónu polohu plynového pedálu zjišťuje mikrospínač a rozpíná +12V zatímco u solexu je klidový stav ukostřením. Takže při konverzi z ozónu na solex je třeba drobných změn v zapojení soustavy. To že je ekonomizér nefunkční nemusí nutně znamenat nefunkčnost vozu, pokud máš na elmag. ventil přivedený plus ze spínačky, tak to chodí bez problémů.

Osobně se na implantaci Solexa již rok chystám ale brzdí mě fakt, že nemám origo "hranatý" patnáctkový 21053-xxxxxxx, ale samarácký 21083-1107010, takže chování může být problematické, navíc mi chybí pár mechanických, ale nikoliv životně důležitých blbin a hlavně po přestavbě na LPG se benzínový pohon dostal na okraj zájmu a na LPG ten solex asi moc plusů navíc nepřinese.