Stránka 2 z 3
Napsal: čtv črc 19, 2007 10:34
od stav
Napsal: čtv črc 19, 2007 10:40
od Patrac
Dvousložková polyvinylbutyraluretanová "základovka
tohle je ta sračka co stříkali na ty auta v tom Hot Rods. nebo nějaká její obdoba. přesně tak to dělali.Sundali barvu , okartáčovai odstanili rez a obrosili to pak to šlo na tenhle základ a pak s tím pracovali po úpravách na to šel opět základ tmel plnič barva a lak.
a věřím že to vydrží. ale to je práce pro normálního člověka tak an dva roky. Postupně rozebrat auto na díly a udělat repasi ale zase s takovým autem by pak do běžného provozu šel vůl
Napsal: pon led 31, 2011 00:17
od Kewin
mně to taky letos čeka musim vvyřit prach a par direk a ideal na věky a boužel asi vyměna prahu :-/ takže take ted slidim po napadech trikach literatuře ..... jak na to v životě jsem to nedělal mam maximalně svařečkz wtu 200 karboflexu od narexu a zakladni nařadi žadny zazraky nemam a budu to dělat asi u nas před barakem
Napsal: pon led 31, 2011 00:40
od MartasBrno
Ten druhej odkaz mi nejde, buď su levej, nebo je něco špatně.
Zajímavé téma!
Napsal: pon led 31, 2011 19:32
od Vašátor
Na zinkový sprej pozor. Levné spreje nebrat vůbec a ty dražší se cenou už vyrovnají dobré dvousložkové základovce (nicméně kvalitou ne).
Další nevýhoda zinkového spreje (jakéhokoli) je ta, že se loupe i s plnícím tmelem, tudíž i s barvou - nedrží potvora.... Přeposílám zkušenosti našeho lakýrníka a to ne jen tak ledajakého lakýrníka, ale mistra ve svém oboru
Za sebe mohu doporučit (stejně jako Pátrač atd.) dvousložkovou základovou barvu
Napsal: pon led 31, 2011 19:42
od Sid
Ano je to tak. My používame ako základ trojzložkovú farbu, konkrétne epoxid. Je to farba:tužidlo:riedidlo v pomere 5:1:1
KeĎ používame zinkový sprej, tak len vtedy, ak ide o priestor v dutine, kde nepríde lak. A ak je to malá plocha.Všade, kde príde lak nedávať zinok. Aj my to máme od lakýrnika.
Napsal: úte úno 01, 2011 11:53
od astero
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=3781
Tu som cucal info ja, dlha diskusia ale vcelku plodna.
Napsal: stř úno 02, 2011 18:24
od Sid
Prečítal som si pár stránok a musím povedať, že je to dobrá diskusia, k veci a tí ľudia, ktorí tam radia tomu rozumejú
Ale aj tak je iné, keď si to tak človek číta a predstavuje si to a je iné, keď nakúpi všetok lakýrnický materiál a postaví sa zoči-voči autu, na ktorom dlho pracoval a tým aj krutej realite, že jeho šanca na výsledok, aký očakával je maximálne 50 percent. Možno sa to nepodarí, možno áno, ale po čase sa chyby ukážu. Je to veľký risk.
Napsal: čtv úno 03, 2011 23:39
od astero
Jedna vec je odviest kvalitnu pracu, pouzit dobry material a hlavne nerobit chyby ale rovnako dolezite je aj nasledne karoseriu udrziavat. Videl som niekolko dobrych prac, ktore po dvoch zimach nebolo mozne spoznat, len pre to, ze majitel na to sral. Jasne, je to len auto, ale ak ma niekto k tomu vstah a vazi si dobru pracu, tak nemoze len jazdit.
Co sa tyka postupov, kazdy ma svoj, overeny, kto nema, nemal by sa do toho hrabat a radsej to niekomu zverit. Rozbrusit rozkvitnuty blatnik vie kazdy, ale dobre pripravit podklad neni sranda, treba pocitat aj s hovadinami ako je teplotna roztaznost vrstiev, kondenzacia vlhkosti, mechanicke zatazenie. Striekat vsade zinok tiez neni idealne. O pracovnom prostredi a klimatickych podmienkach tiez treba cosi vediet. Kto to chce aj tak riesit sam, tomu doporucujem, nasyslit kvantum informacii, dobre nadobycko, a ak pretrva chut zasrat sa a podlomit si zdravie, tak najskor nacvicit na necisto. Idealne najst v okoli skuseneho nadsenca, ktory dohliadne, usmerni.
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: pon srp 20, 2012 18:01
od 2103s
zdravim panove...ja uz se pomalicku hrabu ke kytovani a nasledne lakovani....na moji lade sem menil komplet predek,a celkeve zadek,podbehy aj vnitrni...komplet podlaha a vyvareni nosniku...je toho dost ale myslim ze se to celkem povedlo =D
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: pát zář 07, 2012 19:35
od VrakKlub
Ahoj, potřeboval bych prosím poradit s nákupem barev na auto - věci teď nabraly rychlý spád
. Za týden bude Trabant vyvařen, takže lakování je na dohled (bude modrý polomatný s bleděmodrou střechou). Barvy by neměly být moc drahé a kvalita by měla stačit na letní provoz bez hnití (do sněhu bych vyjel snad jedině v případě ohrožení života). Obchody nejlépe z Prahy nebo okolí Karlových Varů, ať to nemám moc daleko. Potom bych potřeboval poradit s postupem a odlakováním (lakování na starou tovární barvu, případně na kutilské přestřiky se mi vůbec nezdá).
Nakonec ještě posílám do diskuze nějaké své zkušenosti:
Hammerite komaprim, který mi před rokem jako začátečníkovi vnutil prodavač v autoobchodě, je k ničemu a obzvlášť na auto nepatří. Udělá na pohled hezkou pružnou vrstvu, pod kterou plech hnije. Nevydržel jako provizorní lak na podlaze ani půl roku, šel bez námahy oloupat.
Taky tu s ním jsou od loňska natřené držáky okapu a už je to skoro dole.
Na zinkovém spreji opravdu barvy moc nedrží, je to tak na imitaci původního povrchu autorádia. Jsou ovšem i spreje, na kterých drží další vrstvy ještě hůř.
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: pát zář 07, 2012 21:27
od Luděk Musil
No ... nevím ... osobně si myslím, že nejlepším základem pro budoucí malování je čistý, odmaštěný a odkorozený základ.
V případě "trsátek na kytaru" vybroušený laminát.
Pokud se některá z podmínek nesplní - tak tomu lze dát rok ... maximálně dva ... . L.
PS: bez urážky
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: pát zář 07, 2012 21:28
od Yellow01
Obrousit na stříbrný kov a nastříkat epoxydovým základem, nechat vytvrdnout. Pak nakitovat, plnič a nakonec barvu.
A teď otázka, co s tou kastlí z bakelitu. Obrousil bych starý nástřiky, vzal bych to základem na plasty, pak kit, plnič pak přes to barvu.
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: sob zář 08, 2012 08:54
od Luděk Musil
Jelou - otázka: co si myslíš o odrezovačích?
Momentálně mám doma cosi modrofialovýho a (údajně se to) jmenuje Razol 2000.
Před časem jsem to použil po odmaštění a obroušení na blok motoru mýho veterána. Po aplikaci a uschnutí to vypadalo takto. Pak jsem dal napřímo 2x barvu (viz foto
Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: sob zář 08, 2012 09:44
od Yellow01
O odrezovačích mám pořád smíšený pocity. Když je to na masiv jako třeba blok, tak bych se tomu nebránil, když by to nepomohlo, tak si to maximálně časem zopákneš znova
Na svůj blok jsem to ale nepoužil, stačily kartáče do rozbrusky a vrtačky a rez šla dolů. Pak jsem to rovnou bez jakýhokoliv základu stříknul žáruvzdornou barvou a zatím to nic nedělá.
Ale co se týká karoserií, tak pokud to jde, tak to nepoužívám. Když je k tý části dobrej přístup a je nějak víc rezatá, tak to vyříznu a vyvařím. Ale pokud se k tomu nedá dostat a třeba to jen trochu rezne od spoje, tak to vybrousím a natřu odrezovačem. Pak přes to základovku. Příkladem na Ladě jsou ty zadní nosníky kolem kufru, tam je to asi nejlepší řešení, protože je nemožný to tam jakkoliv opravit, bez rozřezání celé čtvrtky auta.