Rozvody 1500

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Džuzy píše:...ale z pravidla se menijou rozvody az sou opravdu slyset ale tak vzhledem k tomu, ze je tam napinak ta ja zatim jenom napinam kazdych 10 000km...
viz předchozí příspěvky:
Drobek81 píše:v knizce bude napsano asi 100tkm, nicmene rozvody vydrzi v pohode dele...ale vse je zavisle od udrzby
Luděk Musil píše:...Řetěz se mění, pokud jej napínákem již nelze napnout...
Marek píše:Výměnný interval u řetězových rozvodů zpravidla není stanoven. Pokud se pravidelně dodržuje interval napínání a kontroly rozvodů, měl by rozvod vydržet celou životnost motoru až do jeho GO (což je stanoveno na cca 150.000 - 200.000 km)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Džuzy píše:ahoj tak nevim ale z pravidla se memijou rozvody az sou opravdu slyset ale tak zheldem k tomu ze je tam napinak ta ja zatim jenom napinam kazdych 10 000km tak nevim ale ty co menily rozvody tak nekterych to zklamalo spatna kvalita ozubenych kol atd. . . tak nevim ale nejak bych to nehrotil z vymenou :wink:
Je potřeba vzít v úvahu, že motor se umí nakopnout. A stačí mu k tomu poměrně málo........... Takže výměna rozvodů je mnohdy velmi rozumný opravárenský tah.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jinak ještě bych rád uvedl na pravou míru něco málo terminologie, abychom s Luďkem nebyli ve při (vepři ????? :-)):

Pojem napínák, kterým Luděk označuje takové to zahnuté, po čem klouže řetěz, je pístek, co je našroubován zboku do hlavy dvěma maticemi M6 a svým přítlakem tlačí na napínací lištu (to je takové to zahnuté, Luďku), čímž dochází k napnutí řetězu rozvodu.Sice jsem to napsal jinak, ale to je už jedno. L.

Takže ode dneška prosím:
Napínák = píst s pružinou
Napínací lišta = takové to zahnuté (otěrová obloukovitá součást rozvodu ukotvená na prsou motoru čepem)


Nechci být zbytečný detailista, ale přesnost je přesnost......
Naposledy upravil(a) Marek dne stř kvě 16, 2007 08:07, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

OK - souhlasím s Markem. Takže chvilka správné "řetězovo-rozvodové" terminologie:
Napínák = píst s pružinou (provedení 2101, 2103, 21214)
Napínací lišta = takové to zahnuté (otěrová obloukovitá součást rozvodu ukotvená na prsou motoru čepem, provedení 2101, 2103)
Tlumič kmitů = taková ta věc, kterou občas nalézáme v olejové vaně, místo na levé straně hlavy (provedení 2101, 2103, 21214)
Řetěz = řetěz (2101, 2103)
Řetězová kola = 1x malé na kliku-19 zubů, 2x velké-38 zubů (pohon vačky, pohon oil.čerpadla a rozdělovače)
Pomíjím variantu jednočlánkového řetězu - myslím, že ve zdejších zeměpisných šířkách se nevyskytuje.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
A aby si užili i majitelé řemenového rozvodu:
Napínák = je nahrazen napínací kladkou s pružinou
Napínací lišta = není
Tlumič kmitů = není
Kryt řemenového rozvodu = plastový, 3 kusy (spodní, střední, horní)
Řetěz = je nahrazen gumovým řemenem (rozvody jsou tedy vlastně nejsou slyšet)
Řetězová kola = se jmenují řemenová kola a jsou 1x malé na kliku-21 zubů, 2x velké-42 zubů (pohon vačky, pohon oil.čerpadla a rozdělovače)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
L.
PS: variantu jednočlánkového řetězového rozvodu ani neuvádím - myslím si, že se v místních zeměpisných šířkách nevyskytuje.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř kvě 16, 2007 08:28, celkem upraveno 5 x.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mám osobně vyzkoušeno, že tlumič kmitů je k ničemu. Za běžných provozních podmínek se jej řetěz vůbec nedotéká a pravděpodobně je tak skutečně jen pro případ, kdyby se řetěz uvolnil, aby nemlátil do hlavy. Ovšem je-li řetěz napnutý správně a není jiný problém, je tlumič postradatelný (dokonce jsem nějaký čas jezdil bez něho).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marku, já mám přesně opačné zkušenosti. Na pár motorech jsem měl tu možnost slyšet upadnutý tlumič kmitů a vždy bylo podle zvuku motoru poznat, že tam není. Při normální jízdě ne, ovšem při rychlém dupnutí na plyn a puštění plynu řetěz zahrčel, i když byl správně napnutý. Vysvětluji si to rychlou decelerací motoru, kdy má řetěz tendenci se prověsit právě na stranu tlumiče kmitů. A řetěz který má něco zasebou, není jen vytahný na délku, ale i vychozený do boku.
Jak píšu, toto je zase moje zkušenost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Luděk Musil píše:Pomíjím variantu jednočlánkového řetězu - myslím, že ve zdejších zeměpisných šířkách se nevyskytuje.
kruto sa mylis, vsetky nivy s motorom 21214 (1,7MPi) predavane od roku tusim 2005? maju jednoradu retaz... motor 1,7SPi sa oznacuje 21213 ak sa nemylim.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ano, motory MPi mají všechny jednořadý řetěz s automatickým hydraulickým napínákem a společně s tím jsou na motoru použita hydraulická zdvihátka pro automatické vymezování vůle ventilů. Konečně !!!!! (po 35 letech..............)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Konečně !!!!! (po 35 letech..............)
ale kuš, k čemu by pak byl Luděk Musil???
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To je vlastně fakt. Kdyby nebyly ventily na seřizování, byl by nám Luděk k ničemu (to je blbost, co???).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ale pánové notak! :axe:
ty motory s hydroštelem jsou asi dobrý a jestliže jsem se řekl, že se zde nevyskytují - tak beru z5. Mají opravdu výhodu v tom, že ventilové víko již netřeba (pokud vydrží rozvody) po celou dobu životnosti motoru sundat ....... potom vlastně majitel neví, co "tam" uvnitř je.
Proto vlastně tento rozvod ani naživo neuvidíš :( . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:Proto vlastně tento rozvod ani naživo neuvidíš :( . L.
a Majo to u te ponorky nerozdelaval? Nebo ma klasicke rozvody?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

majo ich u ponorky samozrejme ma, mame aj fotky :)
Přílohy
bez_vacky.JPG
snimac_vacky2.JPG
snimac_vacky1.JPG
rozvodove_kolo.JPG
hydrostel_trubka.JPG
hydrostel.JPG
s_vackou.JPG
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Hmmmm - tak doufám, že aspoň v Trnavě to (tedy vnitřek) uvidím naživo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:Hmmmm - tak doufám, že aspoň v Trnavě to (tedy vnitřek) uvidím naživo. L.
pokud tam bude potok...Majo by to mohl vzit jako vyzvu...jednou se to preci musi povest :mrgreen:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“