Stránka 2 z 3
Napsal: pon kvě 14, 2007 18:32
od Myso
este uvazte namiesto 30tky 15tku, ja to mam od spinacky aby som to nezabudal zapnute ako na skodofke,ono to dost rychlo ten aku vycucne...
Napsal: pon kvě 14, 2007 22:08
od Vašátor
Pokud připojíš spínač paralelně na čidlo, není nijak proudově namáhán - tudíž nemůže hořet.
Napsal: úte kvě 15, 2007 06:38
od Luděk Musil
No - a teď by měl Kewin-tomáš říct/napsat, co z toho všeho pochopil/nepochopil a kterým směrem se budou ubírat opravy/úpravy jeho vozu.

L.
Napsal: úte kvě 15, 2007 12:50
od Kewint
no neco sem z toho pochopil neco mi trvalo trochu dil ale nakonec taky.myslím že vypínače už jsou dnes natolik silné aby to udrželi a nespálily se.každopádně díky zapomoc
Napsal: stř kvě 16, 2007 08:07
od Dawid
No... fyziku ani s vyvojem neukecas... jednoduchy maly vypinac ti casem umre, kdyz s nim budes primo spinat proud do vetraku. Nebo si tam muzes dat vypinac na lustr - ten to prezije

Ale nejlepsi bude kdyz se presvedcis sam - jen si dej nekam do kabiny hasici pristroj.
btw: nejlepsi a nejjednodussi je poridit si maly kolebkovy nebo packovy vypinac a od nej vytahnout dva dratky, ktere pripojis na ty same svorky/vyvody, kam se ma pripojit cidlo v chladici (==paralelne) - nemusis delat nove rele a vypinac te bude mit rad.
Napsal: stř kvě 16, 2007 08:14
od Luděk Musil
btw: nejlepsi a nejjednodussi je poridit si maly kolebkovy nebo packovy vypinac a od nej vytahnout dva dratky, ktere pripojis na ty same svorky/vyvody, kam se ma pripojit cidlo v chladici (==paralelne) - nemusis delat nove rele a vypinac te bude mit rad.

Vidíš to - to mě nenapadlo. Jen na vypínač chytit z jedné strany kostru a z druhé strany drát na příslušný pin od ovládací části relátka. L.
Napsal: stř kvě 16, 2007 10:49
od Vašátor
A že tu o tom celou dobu mluvím

- spínač paralelně na čidlo = nebude proudově namáhán - páč ovládá pouze spínací relé, stejně jako čidlo.
Napsal: stř kvě 16, 2007 11:51
od Dobi
Jen úplně na okraj debaty: je zajímavé,že čidlo u 105/120 fungovalo zároveň i jako spínač. A to , pokud si pamatuju, jak v podobě takové té černé "kostky" s čenichem do chladiče, tak i v podobě " matice". velmi podobné tomu, co je v chladiči se saharou. Že by ten motor měl menší příkon? Jedno je jisté, tam žádné relé není. ( parafrázuji dílo Járy da Cimrmana: "tam žádný vodiče nejsou" - Dlouhý, Široký a Krátkozraký).

Napsal: stř kvě 16, 2007 12:31
od Vašátor
Ano, žádné relé tam není - a proto se tyto čidla mění jak na běžícím páse.

Napsal: sob kvě 19, 2007 09:59
od Jirka 2103
Š 105/120/130 tam skutečnš žádné relé neměly, takže ty spínače odcházely neskutečně

To soudruzi v AZNP poněkud nedomysleli

Bylo ta hlavně tím, že to čidlo němělo přesně definované polohy zapnuto - vypnuto, ale byl tam bimetalický pásek který ten pohyblivý kontakt postupně přikládal k tomu pevnému

el. oblouk umí své. Dnes se dají koupi nějaké druhovýrobní které mají přesně definováno ON/OFF,
ale stejně, relé je jistota.
Na naší ladě 2103 jsem ruční spínaní ventilátoru chladiče vyřešil takto : minus od ovládačky relátka jsem dal přes páčkový vypínač v kabině na kostru a protože jsem chtěl kontrolku, tak jsem totéž provedl s minus vodičem od kontrolky sytiče

při zapnutí ventilátoru se s ním rozsvítí oranžová kontrolka

Jednoduché, účelné. Stačily 2 dráty, vypínač a chvíle práce

Napsal: ned čer 10, 2007 18:48
od Kewint
nevíte náhodou barvu toho drátu co de k tomu chladiči a vede proud do vrtule?
Napsal: ned čer 10, 2007 21:51
od Dobi
Do "vrtule " vedou dva dráty: černý = kostra, tedy mínus a modrý = plus od relé, které je umístěno v pojistkové skříňce. Oba dráty jsou poněkud silnější, aby převedly nějaký ten Ampér navíc, co vyžaduje výkon elektrického motoru, co točí tou "vrtulí". Do chladiče nic nevede, naopak. Od chladiče, tedy té "matice", co je v něm zašroubovaná, jeden drát bere kostru odněkud ( pro tenhle moment to není důležité ) a po sepnutí tepelného spínače ( to, když se mu začne zdát, že je voda v motoru už moc horká ) pustí dál ten mínus do toho relé, co jsem o něm psal v předchozích větách. Ten mínus, spolu s plusem ( kterej tam ale už byl před tím, ale sám ) v tom relé scvaknou kontakty, co pustí tím tlustým, modrým drátem plus do elektrickýho motoru, co točí tou vrtulí a už to jede. A ty dráty, co vedou k té matici = tepelnému spínači, jsou černý a černobílý.

Napsal: pon čer 11, 2007 06:40
od Kewint
takže když mi vedeou od vrtule dva dráty jeden je očko a druhý je normální tak ty přijdou kam?
Napsal: pon čer 11, 2007 06:42
od Kewint
trošku sem to pochopil ale ne moc
Napsal: pon čer 11, 2007 07:22
od Dobi
Jo, saharu - tedy vrtuli máš připojenou k ostatním drátům přes konektor. Černý drát je kostra. To bude to, jak říkáš s očkem. Prostě se to někde přidělá ke karoserii, třeba k matici, co drží držák houkaček nebo někde poblíž. Ten vede minus. Ten druhý, barevný, vede plus a to od spínacího relé, pro které je i u 05 připravená " díra" v pojistkové skříňce ( NE od té matice s dráty, co je našroubovaná ve chladiči ). To relé je pak ovládáno tepelným spínačem ( maticí ve chladiči ), který ale u 05/89 asi nebyl, tedy se musí udělat. Vyřešit to jen obyčejným spínačem bych moc neradil. Pořádný spínač tu vrtuli sice utáhne, ale může se stát, že Ti teplota vody poletí najednou nahoru ( někde stojíš a nechladí se to náporem vzduch jako za jízdy), Ty si toho nevšimneš a uvaříš motor !!! V každém případě bych to řešil tak, jak to má 03, 06 a 07 = termospínač a relé a ruční spínač, třeba i s kontrolkou ( je to dobrá věc ) jako doplněk.