Stránka 2 z 7
Napsal: úte kvě 08, 2007 20:20
od JmJ
Inu vidim, ze jsme vsichni odpbornici na vedeni elektrickeho proudu v plynech, ze?
Napsal: úte kvě 08, 2007 20:25
od Nemo
janci píše:ale zato ta fajka je zrezana do vecka.cize kraje su tenucke, tak ta iskra si lepsie vie vybrat kde preskoci:D
Ééé, reklamní kecy.... ale je fakt, že na mezeru 08 už prostě lkasické zapalování nemá dost energie. Jo, ono je fakt, že to od kabelu skáče na centimetr, ale v tom spalovacím prostoru to musí ta jiskra spolehlivě skočit i v 5tis otáček (a víc) a to už je tam pořádnej fičák! Takže na mezeru 08 už jen s elektronickým zapalkem.
Napsal: úte kvě 08, 2007 20:39
od janci
ale zase ta sviecka vraj ma lepsiu priechodnost el,prudu.ved uvidime:D
ja som ich kupil hlavne kvoli vymene 60 000:D
Napsal: úte kvě 08, 2007 20:50
od Marek
janci píše:ja som ich kupil hlavne kvoli vymene 60 000:D
Na to zapomeň !!!!!
To je sice krásná věc, že výrobce té svíčky hovoří o výměnném intervalu 60.000 km, ale rozhodně NE u Lady. Takový výměnný interval můžeš vzít v úvahu pouze u přesně elektronikou řízených motorů dle emisních limitů Euro3 a Euro4, ale u neřízeného karburátorového motoru, jehož konstrukce je téměř čtyři desítky let stará, se v lepším případě smiř s polovičním intervalem (možná ani to ne).
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:03
od Křečík Barbuška
Co řešíte? Při ceně brisků 25 Kč za L15, LR15 vídám dražší za 38Kč si aspoň já dovoluji luxus výměny svíček 1 x ročně, tj. po ujetí cca 12 tis. Km. Nejsem zrovna spořivý jedinec.
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:05
od janci
kolko tam budu tolko.pokym to bude dobre startovat a jazdit,ich nebudem menit.Aj stare brisky tam vydrzali cez 30tis. Vzdy sa menia ked nastanu problemy so startovanim,alebo jedna prestane palit,tak sa vsetky 4 vymenia.
Kolko vydrzia tolko vydrzia:D ked budu na houby sa vymenia.
Dokonca v Boshke mi povedali,ze ziadny vyrobca negarantuje 100k na sviecky maximalne len 60k, hlavne ze ich mame namontovane vo VW. a na tachaci cez 70tisic.(od vyroby)
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:38
od Pool
janci píše:ved uvidime:D
Já to hodnotím podle barvy. Taky jsem pár svíček odzkoušel a v mým případě nejlíp na tom jsou ty klasiky L15YC. Čistý s pravým cihlovým zabarvením. Zkoušel jsem SILVER s tenší elektrodou a ty už byly mírně do černa. Potom trojbody, ty byly většinou komplet obalený černými sazemi. Zkoušel jsem i na normálních svíčkách odtrh 1.1 mm, barva též do černa. Všechno s el. zapalováním. A ještě jedna věc, je dobrý dát tam opravdu to, co tam patří, je to lepší než potom někde na nečekaným místě zkejsnout a vymontovat z motoru černý zaprasený svíčky
Neboj BOSCHky jsou určitě dobrý a Ladě jenom prospějí
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:50
od Marek
Já měl v autě BOSCHky dvakrát a pokaždé nejpozději po týdnu letěly velkým obloukem do porostu v příkopu. Taktéž Championy. To mi do Lady nikdy nesmělo. Pouze Brisk. Skvělé a levné.
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:51
od Křečík Barbuška
Používám el. zápalko s obyčejnou cívkou a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že zvětšování elektrodové vzdálenosti je poněkud problematické, těch 0,7 je tak akorát. Co se týče víceelektrodových svíček je to dle mého soudu házení perel sviním.
Napsal: úte kvě 08, 2007 21:54
od Marek
Koko Loko píše:Používám el. zápalko s obyčejnou cívkou a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že zvětšování elektrodové vzdálenosti je poněkud problematické, těch 0,7 je tak akorát. Co se týče víceelektrodových svíček je to dle mého soudu házení perel sviním.
Přesně tak - víc škody než užitku.
Napsal: úte kvě 08, 2007 22:45
od Myso
pani ja uz som odskusal 6 sad sviecok:
- L15YC (0,7) - boli na aute, nic im nechybalo, po okartacovani ako nove
- L15YC-1(1,1) - kupovane nove, teraz na nich jazdi Honza
- L14Y - kupovane kvoli problemom so zapalovanim pri LPGu
- bosch 2 kontaktne (kamarat nasiel na povale, stav neznamy, po okartacovani ako nove)
- bosch 4 kontaktne (kamarat ich mal 7tkm v corolle a potom mu ich vybrali, ze tam nepatria, po okartacovani ako nove)
- a nakoniec teraz testujem nejake modre brisk LOR15YC Forte co som vyhral v bechyni:
a rozdiel? nezaznamenal som ziadne rozdiely
Napsal: úte kvě 08, 2007 23:03
od janci
kable ake pouzivas?
teraz mam nove,tak som zvedavy co mi povedia na emisnej,lebo som ich menil kvoli tomu,ze mi pindali,ze mam zle kable.
Napsal: úte kvě 08, 2007 23:20
od Myso
na emisne su vacsinou curaci...
aj mne tam jeden polieval rozdelovac vodou a vymyslal ze mi preraza iskra a neviem co...
mal som nejake povodne supy, potom som za strasne prachy kupil u saba nejake zlte silikonove, uplne na ko...t nakoniec sa roztopili a odpadli z nich koncovky, potom som mal favoritacke (mam favo rozdelovac), tie po polroku popraskali izolacie na fajkach a teraz mam favoritacke - ale modre TESLY. a este som medzi casom jazdil na starych ciernych co mi zostali zo S120, ani medzi kablami som nespozoroval rozdiel, okrem vydrze izolacii...
Napsal: stř kvě 09, 2007 05:36
od Wolf
Ja jsem kdysi take zkousel svicky Bosch Super 4 (ctyrelektrodove) a nebyl jsem s nimi moc spokojen. Jelo to bez problemu, ale tak nejak gumove, subjektivne se mi zdalo, ze to jde hur do otacek. Pak jsem koupil Brisk LOR15LGS a pres pocatecni nezdary, za ktere ale nemohly svicky, ale snimac polohy skrtici klapky, mi i pres to, ze jsem je chtel uz vyhodit, slouzi dobre do dneska. Nevim, jestli to nejak zveda vykon, ale rozhodne jsou bezproblemove. Naproti tomu v Barce byly pri koupi ctyrelektrody Bosch a jezdilo to s nimi dobre. Ale nebyl bych to ja, kdybych neexperimentoval a tak uz dojezdily. Zkousim Denso. W.
Napsal: stř kvě 09, 2007 06:20
od JmJ
janci píše:
Dokonca v Boshke mi povedali,ze ziadny vyrobca negarantuje 100k na sviecky maximalne len 60k, hlavne ze ich mame namontovane vo VW. a na tachaci cez 70tisic.(od vyroby)
blaznum se tezko odporuje. kdyz hodlas riskovat, ze ti ta svicka pri te kilometrazi hodi kozu nekde na dalnici a tobe nebude zbyvat nic jineho nez odtah nebo dojezd na 3 valce s moznym rizikem poskozeni katalyzatoru, tak prosim, jezdi na svicky az do jejich smrti.
a olej men, az kdyz ve VW zadres motor, protoze zajiste znas vydrz oleje lepe jak vyrobce, ze?