Stránka 2 z 3
Napsal: stř kvě 11, 2005 14:37
od Patrac
capodrak píše:Marek píše:Čím je starší olej v motoru, tím víc "bordelu" obsahuje a vypařuje do prostoru airboxu, kde to nasává karburátor. Pak není problém naměřit i pětinásobné hodnoty nad limit!!! Potom mechanik karburátor uškrtí a vám mašiny nejedou a nestartujou a žerou a jste z toho nasraní a ................................. A přitom stačí tak málo

No tak to budu muset koupit volej měl sem ho měnit už před 600Km
Kolik stojí litr voleja do žigula ?
Jak kde tady v brně 15W40 Valvoline 65kč/litr Api SJ teda tuším tak nějak. Luděk to včera kupoval. Prodejna je v Modřicích. Dělá tam kamarád.
Napsal: stř kvě 11, 2005 18:23
od čmelák
ti zmrdi to u nas neodpajaju

jinak EK mi vyprsi tusim za dva tyzdne tak ked tam pojdem som zvedavy ale myslim ze prejdem v pohode uvidim som zvedavy
Napsal: stř kvě 11, 2005 18:54
od Pato
Je na to odpajanie nejaky predpis? Aby som vedel co mu mam otrepat o hlavu ked mi to na STK bude merat. Na icku zatial s emisiami nema problema, dokonca minule na STK mi technik povedal ze take nema ani nova oktavka

(s neodpojenou hadicou) len mu dlho trva kym nahreje kat.
Napsal: stř kvě 11, 2005 21:04
od Marek
U řízených motorů se hadice odvětrávání odpojovat nemusí, protože lambda sonda si směs uřídí za všech okolností. U neřízených motorů však hadici odvětrávání odpojovat třeba, a to vždy!!! Je to součástí postupu měření.
Napsal: čtv kvě 12, 2005 06:53
od Pato
A asi bude velmi dobre pred emiskou natankovat nejaky kvalitny benzin. "Garazovi" predajci tam dost casto miesaju pekny bordel. Mam skusenost s "Jurki". Predavaju nejaku 95 miesanu s aditivami Texaco. Kolega ma presvedil aky je to lacny a kvalitny benzin a ze s fedou nanho urobi o 100 km viac na nadrz. Tak som sa ulakomil, nabral som plnu a nestacil som sa divit... Tah ziadny, spotrba obrovska...aj z vyfuku neslo to co obycajne (nejake tmavy bol ten dym) Asi to bolo "aditivovane" naftou alebo nejakym inym lacnym svinstvom (nafta ja uz drahsia ako benzin takze asi nie) takze na emisiach by sa asi divili. Normalne chodim na chalupu tam nazad a este tyzden do prace. Teraz len tam a nazad do polovice cesty. Jak som dotankoval "normalny" benzin na "normalnej" pumpe tak som mal zase stary dobry zigulacik, co malo papka a vela taha.

Napsal: čtv kvě 12, 2005 09:40
od Jirka Varva
<I>Ovšem odpojit hadici odvětrání, to by měl udělat mechanik při vlastním měření, je to součást měřicího postupu (jsem "emisák", můžete mi věřit).</I>
Tak to teda zírám.Kdykoli mi dělali emise,tak nikdy tu hadici neodpojovali.Někde jsem četl,že by měli měřit i teplotu oleje,to taky nedělaj.[/i]
Napsal: čtv kvě 12, 2005 10:04
od Myso
ja mam dalsiu radu, chod do inej emisnej stanice...na niektorych su uplny kokoti...ja som bol u jedneho chlapa s oltcitom, furt mi huboval ze mam zly odtrh(motor cerstvo poskladany po malej GO-vymena vacky a vahadiel a remenov, vsetko pekne postelovane).2x sme to prestavili(z oltcitu na to treba vytiahnut rozdelovac), aj mechanicky aj elektricky, ked som tam bol 3x tak sa s tym tolko drbal az mi dosiel benzin...a poslal ma do riti, ze sa to neda nastavit(aj fiatku a skodovicu predomnou rovnako).tak som to vytlacil, nalial benzin, isiel na velku Dekra STK+EK, a tam mi povedali ze tak krasne spalujuceho oltcita uz dlho nevideli, ze ak mi to bude vela zrat mozem este jemne ubrat bohatost, ale ze inak to pali velmi pekne...co z toho vyplyva?emiskar v Raci je idiot...(ale zohnal som od neho domcek riadenia, zadrety a bez oleja...)
Napsal: čtv kvě 12, 2005 19:01
od capodrak
Pátrač píše:capodrak píše:Marek píše:Čím je starší olej v motoru, tím víc "bordelu" obsahuje a vypařuje do prostoru airboxu, kde to nasává karburátor. Pak není problém naměřit i pětinásobné hodnoty nad limit!!! Potom mechanik karburátor uškrtí a vám mašiny nejedou a nestartujou a žerou a jste z toho nasraní a ................................. A přitom stačí tak málo

No tak to budu muset koupit volej měl sem ho měnit už před 600Km
Kolik stojí litr voleja do žigula ?
Jak kde tady v brně 15W40 Valvoline 65kč/litr Api SJ teda tuším tak nějak. Luděk to včera kupoval. Prodejna je v Modřicích. Dělá tam kamarád.
to budu potřebovat olej sem přejel "jen" o 916 km

Napsal: pát kvě 13, 2005 19:39
od Marek
Jirka Varva píše:Někde jsem četl,že by měli měřit i teplotu oleje,to taky nedělaj.
Ano, to je samozřejmá věc, že se měří teplota oleje. To je další ze základních předpokladů. Olej musí mít teplotu 80 - 100*C.
Napsal: úte kvě 17, 2005 22:05
od capodrak
Tak ač nerad sem vyměnil olej v autě ktomu všemu sem přišle na nefunkční termostat a aby thoo nebylo málo začaly mě kolísat otáčky volnoběhu už sem viměnil civku a kondik kebyl sou dobry tak nevím co by tomu mohlo byt

Napsal: úte kvě 17, 2005 22:30
od Števo
To kolisanie moze byt sposobene aj karburatorom. Bud zle nastelovany alebo niekde nema dobru tesnost.
Napsal: stř kvě 18, 2005 05:28
od capodrak
Števo píše:To kolisanie moze byt sposobene aj karburatorom. Bud zle nastelovany alebo niekde nema dobru tesnost.
muže to byt podltakovou membránou ?
Napsal: stř kvě 18, 2005 09:02
od Myso
Marek píše:Jirka Varva píše:Někde jsem četl,že by měli měřit i teplotu oleje,to taky nedělaj.
Ano, to je samozřejmá věc, že se měří teplota oleje. To je další ze základních předpokladů. Olej musí mít teplotu 80 - 100*C.
to som tiez este nezazil...a ako dokaze zmerat predstih a uhol zopnutia ked jedine co ma zavesene je nieco na sviecka kabloch?
Napsal: stř kvě 18, 2005 19:09
od Marek
Napsal: stř kvě 18, 2005 19:58
od capodrak