Stránka 2 z 2
Napsal: úte dub 17, 2007 08:43
od Wolf
Vladimír píše:Ale tak mi řekněte co s tím mám dělat ...
Vzdyt je to jednoduche, zavady jsou proto, aby se odstranovaly ... tak se do toho pust a uvidis, hlavne nezapomen kontrolovat, co se deje. I kdyz uprimne receno bych radeji napred vyzkousel nejaky osvedceny prostredek na odstraneni vodniho kamene a pak zkusil jezdit chvili s destilovanou vodou, nez tam hned nalit drahy Fridex a sledovat, jak mi nekde "daleko od domova" vyteka do kanalu (chudaci havet v tom kanalu
). Zavadu asi skutecne zpusobuje termostat, ktery visi nekde v castecne privrene poloze a tak v zime je motor pri kratsich cestach studeny a v lete je snizen prutok kapaliny do chladice. W.
Napsal: úte dub 17, 2007 15:53
od Jirka 2103
Tak ten odstraňovač vodního kamena tam už byl
Dalo by se mluvit o MÍRNÉM zlepšení
Holt asi nezbyde než ten termostat zkusit, dám na Vás. Ve čtvrtek stejnak jdu do mototechny tak ho vemu taky..
O víkendu vypustím starou náplň (zelený fridex) řádně propláchnu celý systém, vyměním termostat a dám tam pak tu růžovou náplň, jo?
Btw, ve čtvrtek (19.4.2007) bude Ladistické výročí, co
37 let od vyrobení první 01čky...
Napsal: stř dub 18, 2007 06:55
od Teepee
1. Má takové drsné kamenopudné účinky i chladicí kapalina třídy VW TL 774 C (G11) např. Fridex G48, či ARAL Antifreeze?
Právě toho Aralu mám v syslátech dost na to, abych jím nahradil neznámou náplň, která je na 95% Fridexem Stabil (čirá).
2. A co to mísení? Marku co myslíš tou časovanou bombou? Mohl bys to popsat podrobněji?
3. A platí to i pro přechod z VW TL 774 B (Fridex Stabil) na VW TL 774 C (G11) Protože co si budeme povídat, skutečně dokonalý výplach je lepší s demontáží termostatu a chladiče protože i když budu nějaký čas jezdit na destilku, tak bláto z chladiče stejně nedostanu.
Aby nakonec nebylo lepší dát tam zase Fridex Stabil...
Napsal: čtv dub 19, 2007 08:14
od Marek
Časovaná bomba při smísení kapalin různých druhů = postupné narušování povrchu kovových částí motoru a chladiče. Nakonec to v nejlepším případě sežere těsnění hlavy, začne protékat kohout topení nebo vodní pumpa. V horším případě to zničí hlavu (viz Favority a Felicie - velmi častá věc). Proto důkladné vypláchnutí.
Osobně jsem to řešil tak, že jsem veškerý obsah vypustil (včetně otevřeného kohoutu topení), pak jsem do chladiče vrazil hadici z vodovodního řadu, pustil naplno horkou vodu a nastartoval motor na volnoběh. Voda chladičem vtékala do motoru, jímž proběhla pomocí vlastního tlaku a vodního čerpadla a otevřenými vypouštěcími zátkami opět vesele vytékala na zem. Tak jsem to nechal asi deset minut, občas jsem malinko zvýšil otáčky motoru. Pak jsem vodu zastavil, motor rovněž a nechal vytéci z motoru zbylou vodu.
Po vychladnutí motoru jsem nalil 4 litry G12+ a dolil vodou z vodovodu (jak je doporučeno).
Doporučuji při plnění chladicího systému demontovat čidlo teploty na hlavě - hlava a 4. válec se lépe odvzdušní již při plnění a motor je dříve připraven k jízdě. Jakmile se v otvoru po čidle objeví kapalina, čidlo vrátit zpět a pokračovat v plnění.
Napsal: pát dub 20, 2007 20:38
od radek mb
Little Red Riding Hood píše: mam pocit že mam podchlazene auto..
tak mu dej aspyrin