Stránka 2 z 7

Napsal: pon zář 17, 2007 08:29
od Wolf
Acibuk píše:Jinak pánové, jak je to s tím seskládáním 4q a 5q? Jde mi o to, že když mi hučí trojka, když dám trojkový zub z 5q, jestli to přestane..Tak jsem to aspoň pochopil. A nedělejte si ze mě srandu, já jezdím 210 i do kopce a proti větru
Musis vymenit jehly mezi 1 a 3 hrideli. Problem je ale ten, ze jsou spatne jiz vyroby a chvili trva, nez najdes ty spravne :) . W.

Napsal: pon zář 17, 2007 09:27
od Trevor
wolf ma predbehol. Na druhu stranu za pokus to stoji ale ak aj to bude tiche tak do polroka to moze byt este horsie ako to mas teraz :roll:

Napsal: pon bře 03, 2008 12:04
od Marek89
Je to normálne, ak točím rukou s výstupom (tu sa napája hriadeľ ktorý ide na difik) 5q prevodovky ktorá je vymontovaná z auta, na neutráli, že sa otáča aj tá časť kde je spojka ? Nejde mi do hlavy, že keď je neutrál, prečo sa otáčajú obidve časti ?

Napsal: pon bře 03, 2008 12:09
od Cory
Pokusim sa ti vysvetlit polopatisticky: ak mas neutral, kolieska sa pretacaju na hriadeli, pretoze nie su zasunute synchrony. Studeny olej je husty a vytvori vrstvu medzi kolieskom a hriadelom s vacsim trenim, co sposobi pretacanie vstupneho hriadela od spojky.Ked chytis, tak sa zastavi :wink: . Je to tak?Ak nie,opravte ma.

Napsal: pon bře 03, 2008 12:12
od Marek89
Aha, čiže to by malo byť normálne, že sa točí výstup aj vstup na neutráli ? Ale ak je namontovaná v aute, motor beží a mám neutrál, spojka nie je stlačená, prečo sa potom auto nepohne, keď mimo auta sa otáčajú obe časti ?

Napsal: pon bře 03, 2008 12:14
od Cory
Ak je zima a startujem studeny motor a aj olej v prevodovke je studeny, tak sa mi po pusteni spojky pohne.inak nie.
Marek89 píše:prečo sa potom auto nepohne, keď mimo auta sa otáčajú obe časti ?
Pretoze auto je tazke a ak mas zatiahnutu brzdu ...

Napsal: sob bře 29, 2008 17:55
od Marek89
Vie mi niekto poradiť, že aké sú katalógové čísla, v katalógu 2107 som nenašiel všetko a ako sa nazývajú správne tie časti čo sú červenou zakrúžkované ?

Tam kde je páka sú 2 tie manžety alebo ako sa to volá. To vzadu je hardy spojka ? To dole sa mi zdá, že je to silenblok. Akurát si nie som istý, že ako sa volá ta guma kde je to na spojku.

Napsal: sob bře 29, 2008 18:59
od Křečík Barbuška
Ty vole! To je mazel :P .

spojková vidlice 2101-1601200
manžeta vidlice spojky 2101-1601211
hardy spojka 2101-2202120
silentblok převodovky 2107-1001045
držák převodovky 2107-1001100

Ty šaškárny kolem řadičky nevím a vše samozřejmě bez záruky :mrgreen: .

Napsal: pon bře 31, 2008 21:58
od Jaykee
O 5-ti kvaltu také vážně uvažuji, padne z jakékoli Lady do 01 bez úprav? Třeba jako z inzerované z Nivy? Dík!

Napsal: pon bře 31, 2008 22:08
od Hurikán
Jaykee píše:O 5-ti kvaltu také vážně uvažuji, padne z jakékoli Lady do 01 bez úprav? Třeba jako z inzerované z Nivy? Dík!
Ano, všechny lada převodovky jsou plně záměnné. Pouze musíš dát pozor na zadní příčku se silentblokem. Jsou dva typy různé typy. Na starší 5Q by měla pasovat původní příčka od 4Q, ale novější 5Q měly příčku a silentblok jiný.

Napsal: stř dub 02, 2008 19:46
od Jaykee
Hurikán píše:Ano, všechny lada převodovky jsou plně záměnné. Pouze musíš dát pozor na zadní příčku se silentblokem. Jsou dva typy různé typy. Na starší 5Q by měla pasovat původní příčka od 4Q, ale novější 5Q měly příčku a silentblok jiný.
Ale chycení do kastle je na stejném místě, jestli to chápu správně... :roll:

Taky jsem se někde doslechl, že se musí o kousek zvětšit otvor na kulisu řazení, je to tak?

Napsal: stř dub 02, 2008 19:50
od Tommel
Lada převodovka sedne bez uprav !! :wink:

Napsal: stř dub 02, 2008 19:52
od Křečík Barbuška
Nikoliv, nic se zvětšovat nemusí, samozřejmě při použití 5q Lada. U toho držáku jde o jeho jiný tvar, teď nevím jestli je vyšší či nižší, ale jde o zajištění správného sklonu a u novějších 5q je též i jiný silentblok. Nicméně ten držák je nutnost, jeden soukmenovec zvládl hodit starší typ 5q i se 4q držákem do nulajedničky, ale není to ono, občas mu tam něco šíleně bouchá :? . Musel se vypodkládat prostor mezi držákem a podlahou matkama, ale nestačí to, takže držák by měl být tedy nižší. Mno a ještě jsem slyšel jakousi fámu, že nivácké převodovky mají náhon tachometru na druhé straně, nevím ovšem je-li tomu tak opravdu.

Napsal: stř dub 02, 2008 20:06
od Křečík Barbuška
5q ze stříkačkové Nivy (v pravo) nemá náhonu vůbec, v levo je 4q.

Napsal: stř čer 04, 2008 13:55
od Marek89
Chcel by som skontrolovať tú časť kde je 5 rýchlosť a R a páka. Ale nie som si istý, či niečo nepoškodím. Ako by som to mohol rozobrať ?