Stránka 2 z 12
Napsal: stř bře 14, 2007 14:40
od M150
v poslednej dobe som si vsimol ze na pumpach prestali mat modru 91 a namiesto nej maju modru 95, na omv sa to tusim vola 95VS. cena je ta ista takze tam kde maju tankujem modru 95 inde zelenu...
Napsal: stř bře 14, 2007 15:50
od Dusan
cim ze to LPGckari chrania sedla ?
Napsal: stř bře 14, 2007 15:57
od Myso
ake chranenie sediel ked su ocelove?
a ked tak odporuca sa jazdit 3 nadrze LPG a potom 1 benzin...
Napsal: stř bře 14, 2007 22:06
od Pavel04
Myso píše:ake chranenie sediel ked su ocelove?
a ked tak odporuca sa jazdit 3 nadrze LPG a potom 1 benzin...
JJ na skodovkach, jinak jsem kdesi cetl nejaky clanek o LPG veskodovkach a psali tam cosi o aditivovani LPG (ovsem ze to bylo mozne nejak resit) - spis jako takova sci-fi, zrejme nejake nanovstrikovani aditiv do filtrboxu
proste hovadina, zkratka kdyz uz tak jak pise myso. Ale pro ladu jedine N95, mozna si to muzete smichat s S91 a budete mit poloaditivovanou 93ku
Napsal: stř bře 14, 2007 22:20
od obrtla
Ted tam mám Special. A jak budu příště tankovat tak tam prásknu Natural...
A udělám si z toho ten mixík... A budu tankovat už jen Natural...
Napsal: čtv bře 15, 2007 09:34
od Honza 21061
Spíše by to chtělo mixovat nějaký 98 s 95, protože podle mého soudu je už 95 na žigula slabý a 93?
To už by snad nejelo vůbec.
Škoda, že už se nevyrábí klasický Super 96. Někdy vyzkouším, co mi s autem udělá super 98, jestli předběhne motor celé auto!
Napsal: čtv bře 15, 2007 09:56
od Myso
moj nazor poznate: v neriadenom motore, bez uprav a zmeny predstihu vyssie oktanove cislo nespoznas!
Napsal: čtv bře 15, 2007 11:51
od Wolf
Dle meho soudu je to presne tak jak pise Myso. Zkouseni lepsiho paliva v Lade jsou, myslim, vyhozene penize, i kdyz jsem to take zkousel (s Shell V-Power Racing). Zadny kladny prinos. Plus se da opravdu zaznamenat jenom u motoru na to stavenych. U Barci to nepatrne znat je, ale ta ma i v manuale napsano "pouzivejte palivo o minimalnim oktanovem cisle 95". Ja sam jezdim s Ladou na Shell V-Power (95) a myslim, ze je to to nejlepsi, co tomu motoru mohu (spolecne s olejem Shell Helix Ultra) dat. W.
Napsal: čtv bře 15, 2007 15:33
od M150
Napsal: čtv bře 15, 2007 16:22
od Rafan
Napsal: čtv bře 15, 2007 16:32
od Marek
U neřízených motorů je používání paliva s vysokým oktanovým číslem skutečně zbytečný luxus, dokonce to v některých případech může i uškodit. Jde totiž o to, že vyšší oktanové číslo má menší náklonnost k detonačnímu klepání a hoří pomaleji - v důsledku tohoto jevu bychom měli zvýšit předstih zážehu. Jenže čím více zvyšujeme otáčky, tím více to chce zvýšit předstih, proto pouhé zvětšení základního úhlu předstihu mnohdy nestačí. A tím dochází ke klasickému jevu nízkého předstihu - přehřívání a následné podpalování výfukových ventilů.
Navíc motory Lada mají malý kompresní poměr 8,5:1 a obecně platí, že takové motory jsou stavěné na měkčí palivo, tedy někde uprostřed nabídky (proto 95 oktanů je skutečně ideální stav).
Když už jste tu zmínili LPG - pro mazání sedel a vodítek ventilů při provozu na LPG se používá přimazávání pomocí speciální látky přisávané do hadice LPG. Prakticky to znamená, že na plnicí hadici LPG je T-čko, do nějž je paralelně navedena slabá hadička od nádobky s tímto roztokem (přes škrticí mikroventil). Seriově se to montuje např. do Mercedesu při přestavbě na LPG. Je to seřízeno tak, že ona náplň toho zázraku vystačí cca na 30.000 km (asi 0,7 litru). Stojí to dost peněz, ale Mercedes to vyžaduje.
Napsal: čtv bře 15, 2007 20:28
od Honza 21061
Já vím, asi tomu nepomůžu... Budu to muset někdy půjčit k projetí zkušenému žiguláři, protože i když si to nerad přiznávám, motoricky to moje auto asi není nejlepší a delší převodovka z 2105 to taky zrovna nevylepšuje.
Seřídit už nevím, jak, možnosti vyčerpány... Nebo je to jen moje rozmazlenost, třeba jezdí dobře a zkrátka jsem si na to už zvykl a chci víc.
Napsal: sob bře 17, 2007 13:06
od radek mb
na Ukrajině jsem dokonce nalil do 2101 v nouzi tzv.A-76,což je 76 oktanový benzin určený pro Zily a a další podobné žrouty,ale ventily,to byl koncert,takhle klepat jsem je nikdy před tím ani potom neslyšel...
Napsal: sob bře 17, 2007 19:13
od dmatej
Do 2101 můžeš bez problémů lít i Speciál, rozdíl prakticky nepoznáš.
Napsal: ned dub 01, 2007 22:15
od Laďuša
Takže klucí, jezdí-li celoživotně žigi na speciál, neni na to taky nějak seřízenej? Nějakej ten korektor, či co? Nebo přechod na naturál prostě rovnou?