Stránka 2 z 10

Napsal: pon led 21, 2008 13:33
od Majo
pokial je prevodovka a dif v jednej skrini je v niektorych pripadoch GL-5 nevyhnutny/i ked u VW tusim ani nie/...
ale potom je prevadepodobne ze sa pri vyrobe synchronov pouziva material ktory tym prisadam odolava....
Nikoho neodhovaram, len ja osobne proste uz nikdy viac GL-5 do prevodovky nenalejem...

Napsal: pon led 21, 2008 23:29
od Jiří 72
Do všech převodovek používám jednotně Mogul Trans 90H,API GL - 5.
Jezdím na to šestý rok a zatím jsem najel cca 35-40 000km bez problémů :dontknow:
Pokud si vzpomínám dával jsem stejný olej i do převodovky na 2102.
Ale to už si nepamatuji kolik jsme na tom odjezdili.

Napsal: pon led 21, 2008 23:52
od Křečík Barbuška
Ono asi bude záležet na výroci oleje atd. , na varování před GL-5 do převodovek ve kterých se kalkuluje s GL-4 jsem narazil na škodováckém webu. Třeba je chyba ve značce, Majo má tuším v oblibě Valvoline.

Napsal: čtv led 24, 2008 10:19
od Wolf
Je to jako se vsim, kolik lidi, tolik nazoru. Rozhodne ale husty olej neni lekem na spatne tolerance prevodu. V kazdem pripade pouziti oleje, ktery je opravdu primarne urcen pro prevody a rozvody kamionu ma za nasledek pri kratsich jizdach zvyseni spotreby a pri delsich jizdach zase neni akusticky ucinek patrny. To jsme si, pokud dobre vzpominam, uz pred casem vyjasnovali i s Markem, kdyz si tehdy jeste s Ladou stezoval, ze mu to pripada, jako kdyz ho prvnich 50 km nekdo drzi za p.... :wink: . Ani ja jsem to pred casem nevydrzel, po revoluci se na trhu zacaly objevovat do te doby "exoticke" oleje, kdyz pred tim jsme museli treba do Volhy michat olej ze tri druhu, aby alespon trochu odpovidal ruskemu Gost a chvili jsem s 85W140H jezdil, ale jak jsem jiz psal vyse, za studena to nejelo a za tepla byl diferak slyset stejne jako s PP90H. S oleji 75W90 rano se studenym vozem vyjizdim uplne stejne jako s teplym, neni citit zadny zvyseny odpor. Vlastne olej teto viskozity leju i do prevodovek, a to i u obou fiatu a nemam po ranu problem s razenim, ale to jiz odbocuji. A zase, nechci tady rozpoutavat nejakou zhavou diskusi, at si kazdy leje kamkoliv co uzna za vhodne, jen prezentuji svuj nazor a pripadne i doporuceni tem, kteri chteji naslouchat. W.

Napsal: čtv led 24, 2008 10:43
od Teepee
:shock: Jasné názory zkušenějších si vždy rád poslechnu, Wolfe díky za hodnotný příspěvek. Je čas abych trochu přehodnotil svou víru v rozsah 85W-140. Dosud jsem spoléhal na papírových 85W za studena a 140 za tepla, což se na první pohled zdá být rozhodně lepší než jednorozsahových 90. Ovšem popsaná zkušenost z praxe papírové teorie staví do zcela jiného světla a potvrzuje rčení, že špetka praxe vydá za tunu teorie.

Napsal: čtv led 24, 2008 22:17
od Tom007
nebudu nic rozvadet.Moje a poznatky jinych u vychodnich aut.Bežné česky olej pp80 pp90 dnes i před 25 lety lety plně stači,nekdy ta 90 v zime způsobi ,že tam při studenem rozjezdu blbě jde 1 hlavne 2.na zimu je lepši 80.Ale pozor diferaky.Každej rozumnej řidič,po vyměně oleje za pp90h zaznamenal zmenu.Vazům Volham světčil original olej,ktery pří vypoušteni byl mnohem hustči.Mel jsem moskala v kufru jsem mel černy špalek v papiru Maslo.To se nad ohnem rozehřalo a nalilo do difer.prý to ani nemenili a z Moskalama jezdili až do jeho smrti a diferaky bez problemů.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: ned led 15, 2012 20:17
od Niva
taky mě to čeká tak asi naleju GL5 H do difu i převodovky

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pon led 16, 2012 05:07
od Majo
ja uz to radsej nerobim, jednak preto, ze som tak nejak uveril tej teorii, ze hypoidny olej moze poskodit synchrnony v prevodovke a jednak preto, ze u Nivy proste kupim 3l GL-4 a 3l GL-5 a mam to akurat do prevodoviek a difov. Takze investicia navyse, ze kupujem dva druhy oleja, ziadna.
Zrovna som do prevodoviek narval nejaku ku*vu drahu a fakt to radi lepsie(Castrol Syntrans Transaxle 75W-90) 8-)

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: úte led 31, 2012 19:55
od ethalon
Ahoj.
Poradíte někdo, kolik litrů má chladící soustava a kolik litrů oleje potřebuji do motoru 1,7i r.v. 2004?
A do třetice: v "mototechně" mi tvrdili, že u tohoto motoru je prý výrobcem doporučená polosyntetika. Jaký používáte vy?

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř úno 01, 2012 12:51
od Majo
chladiaca ma zhruba 9.5-9.6l, ale uplne vsetko sa Ti vypustit nepodari, takze odporucam ak budes riedit, zriedit tak 6l a zbytok dolievat vodou....
Do motora potrebujes 4l, pricom ked to nedas po max, tak Ti nieco ostane na dolievanie/cca 2dcl/

Ja osobne neriesim ci je olej mineralny, polo alebo synteticky, dolezite je aby splnal normu (10W/40 alebo 15W/40 a idealne API SF alebo lepsie(SG,SH...))

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát úno 03, 2012 13:46
od ethalon
Díky za nápovědu!:-)

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát úno 03, 2012 17:29
od Niva
mám v motoru 10W40 od CASTROLU a o dost je tišší než s 15W40

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: sob úno 04, 2012 19:38
od ethalon
Zkusím tam taky dát syntetiku. Snad se mu to bude líbit.
Jen zase musím pořešit spotřebu. Opět nechutně vylítla...:-(

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř led 30, 2013 09:47
od cert
Ahoj,

díky Majovi za odkaz na množství a druhy olejových náplní.
Přesto mám dotaz, na odkazu je pouze motor, převodovka, přídavná převodovka, zadní a přední diferenciál.
Chybí tam množství a druh oleje do mezinápravového difu.
Nebo je přídavná převodovka zároveň mezinápravový dif.?

Díky čert.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř led 30, 2013 10:43
od Luděk Musil
cert píše:...Chybí tam množství a druh oleje do mezinápravového difu.
Nebo je přídavná převodovka zároveň mezinápravový dif....
Neznaje tento druh ohonu, tipuji/soudím/myslím si, že mezinápravový dif je (zcela jistě) součástí přídavné převodovky. L.